"אנחנו בתנועה עמוקה מה-AI המסורתית ל-AI היוצרת"

כך לדברי ורה שולמן, מנכ"לית פרופיסי לאבס, בפאנל על הדרכים שבהן בינה מלאכותית יוצרת יכולה להניע קדימה את העסקים ואת הפרודוקטיביות

"השינוי הכי משמעותי שאני רואה גם בשוק עם הפריצה של הבינה המלאכותית היוצרת הוא שאם אנשים לפני כמה חודשים היו שואלים את עצמם מה גוגל תגיד על זה, עכשיו הם אומרים מה הבינה המלאכותית תכתוב לנו. וזה כל כך קל, וגם עובד טוב בדרך כלל, כך שזה כמעט ברור מאליו. זה שינה את כל מה שידענו לפני. אנחנו צריכים לבחור את התשתית הנכונה, ויש אכן הרבה דילמות, יש לבדוק את הכיסוי של היבטים משפטיים רבים – כמו השינוי של כל מה שאנחנו יודעים על קניין רוחני, מה שאומר שחשוב להתייעץ עם היועצים המשפטיים בנושאים הללו, וגם חייבים שמערך הנתונים יהיה שלכם, אבל אין ספק שאנחנו כבר בתנועה עמוקה מהבינה המלאכותית המסורתית ליוצרת", אמרה ורה שולמן, מנכ"לית פרופיסי לאבס בכנס Future of AI 2023, שנערך לאחרונה בגני התערוכה בתל אביב בהפקת Lynx מבית אנשים ומחשבים.

שולמן הייתה אחת מהמשתתפים בפאנל, בהנחיית העיתונאי אליוט גוטקין, שבו דנו המומחים שעלו על הבמה בדרכים שבהן בינה מלאכותית יוצרת יכולה להניע קדימה את העסקים ואת הפרודוקטיביות, תוך ייעול תהליכים ותוך התייחסות לשאלות הרבות שמקיפות את התחום. היא סיכמה את דבריה ואמרה, כי "אסור לנו לשכוח, כי אנחנו, כאנשים, יש לנו מחויבות להתמודד עם התוכנה כדי להבטיח שלא יהיו תרחישים מוגזמים בעתיד".

שיווק – אחד התחומים הראשונים לאימוץ בינה מלאכותית יוצרת

תומר צוקר, סמנכ"ל השיווק בחברת D-ID, סיפר כי זהו תהליך שבו כל יום לומדים משהו חדש. יש אינספור תרחישים. לדוגמה, יש אנשים שלא יכולים לדבר ואפשר ליצור להם אווטאר שיתקשר עבורם עם העולם. יש הרבה מאוד דברים שיכולים לעשות טוב לטובת העתיד. לגבי ההיבט העסקי, השיווק הוא אחד הדברים הראשונים שאני ממליץ לאמץ בהם את הבינה המלאכותית היוצרת. השימוש בו בתחומים של מוזיקה, סאונד, תצוגה גרפית יכול לחסוך הוצאות, יכול לעזור להגיע מהר יותר לשוק, וגם בקלות לעשות את זה בכמה שפות שונות. אנחנו רואים יותר ויותר ארגוני B2B שמאמצים את הבינה המלאכותית", הוא אמר.

תומר צוקר, סמנכ"ל השיווק בחברת D-ID.

תומר צוקר, סמנכ"ל השיווק בחברת D-ID. צילום: תומר פולטין

שינוי בשוק עבודה

בן ג'ייקובס, מייסד שותף ומנכ"ל גינזי, אמר, כי הדבר שמרתק אותו הוא לא המוצרים ששופרו, אלא מה שחדש. "המוצרים שמומצאים מחדש, מאפס, ללמוד מה באמת הלקוח רוצה ואז לתכנן מחדש את כל ההיבט של הגישה ללקוחות וההתייחסות לצרכים שלהם. אני חושב שהבינה המלאכותית שמתכננים באמצעותה פתרונות חדשים זה הדבר הכי מעניין".

כמו רבים אחרים הוא מבין שתהיה לכך השפעה על שוק העבודה, ועל כך שארגונים יצטרכו להיבנות מחדש. "אנחנו נראה שינוי בשוק העבודה ללא ספק, כולל שינוי בסוגי העבודה. מה שאנחנו רואים זה התפתחות של שאלות ופתרונות בהתאם לדרך שבה אנחנו רוצים לנהל את החוויות ואת השיחות עם העובדים ועם הלקוחות, ויהיו גם שינויים במה שאנחנו מגדירים כהצלחת לקוחות".

בן ג'ייקובס, מייסד שותף ומנכ"ל גינזי

בן ג'ייקובס, מייסד שותף ומנכ"ל גינזי. צילום: תומר פולטין

מיכאל מנדלבאום, ארכיטקט פתרונות, בינה מלאכותית ונתונים ביבמ, הוסיף: "לפי חלק מחוזי העתידות, זה יחליף את כולנו, אבל עדיין צריך מישהו באמצע, מכיוון שלפעמים תשובות הבינה המלאכותית הזויות, ובדרך כלל עדיין צריך מישהו שייקח ויהפוך את החומר למשהו אמין, אולי בצורת תמיכה, אבל עדיין צריך את האנשים שיקבלו את ההחלטה הסופית. אין לי ספק שאנשים שמשתמשים בבינה מלאכותית יחליפו את אלה שלא. מעבר לכך, זה עדיין לא אמין מספיק, אבל זה יגיע לשם, ובכל זאת אני חושב שעדיין תמיד מישהו יצטרך להיות באמצע".

מיכאל מנדלבאום, ארכיטקט פתרונות, בינה מלאכותית ונתונים ביבמ

מיכאל מנדלבאום, ארכיטקט פתרונות, בינה מלאכותית ונתונים ביבמ. צילום: תומר פולטין

לפתח אוריינטציה דיגיטלית

עדן ביבאס, CBDO באקסליום ישראל, אמר, שקודם כל נקודת הפתיחה עכשיו צריכה להיות שבינה מלאכותית היא כאן כדי להישאר, ושהיא מתקדמת בקצב מהיר. "מה זה יגרום לכוח העבודה האנושי? זו שאלה פילוסופית, לדעתי, כי לא ממש ברור. כפי שצוין, יש תחזיות שלאורך השנים הקרובות ייעלמו 95% מהעבודות הנוכחיות. זה אומר שאנשים צריכים לשאול את עצמם מה הם היכולות שהם צריכים לפתח כדי למצוא מקום בעולם החדש, ומבחינתי הדבר הראשון זה דמיון. זה גם אומר שכל אחד צריך מהרגע להתחיל לפתח אוריינטציה דיגיטלית, ללמוד איך עושים את הדברים עם הכלים שכבר קיימים עכשיו".

הוא סיפר כי סיקרן אותו לדעת כמה גדול הפער בין מה שאומרים למציאות, ולטענתו זה כבר ממש לא הייפ. "שאלתי אנשים עד כמה הם משתמשים בבינה מלאכותית יוצרת תוכן. כמה באמת משתמשים וכמה רק מדברים על זה. אז 80% מהאנשים באמת מנסים לעבוד ועובדים באופן קבוע עם הכלים הללו. נסו את זה באמת, ותנו לדמיון להדריך אתכם. לא תאמינו כמה רחוק זה יכול לקחת אתכם", הוא סיכם.

עדן ביבאס, CBDO באקסליום ישראל

עדן ביבאס, CBDO באקסליום ישראל. צילום: תומר פולטין

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים