ארה"ב: ה-FTC ערערה על אישור עסקת מיקרוסופט-אקטיוויז'ן

הפרשה שמסרבת להסתיים זוכה לעוד סבב, הפעם בבית המשפט התשיעי לערעורים של ארצות הברית, לנוכח טענות ועדת הסחר כי החלטת השופטת מהשבוע "פגומה" והתעקשות שלה שהעסקה "תפחית משמעותית את התחרות" בתעשיית הגיימינג

עדיין רחוקה מלהתממש. עסקת אקטיוויז'ן בליזארד-מיקרוסופט.

אם חשבנו שהסתיימה הדרמה המקדימה סביב אחת מעסקאות הטכנולוגיה הגדולות בהיסטוריה – כדאי שנחשוב שנית. ועדת הסחר הפדרלית האמריקנית, ה-FTC, הגישה אתמול (ה') ערעור לבית המשפט התשיעי לערעורים של ארה"ב בעניין החלטת השופטת הפדרלית של בית המשפט המחוזי הפדרלי בקליפורניה, ג'קלין סקוט קורלי, שקבעה השבוע כי מיקרוסופט יכולה להמשיך בעסקת 68.7 המיליארדים לרכישת ענקית הגיימינג אקטיוויז'ן בליזארד (Activision Blizzard).

מוקדם יותר השבוע, כפי שדיווחנו אתמול השופטת סירבה לקבל צו מניעה זמני שהוציאה ה-FTC לענקית הטכנולוגיה ביוני ובכך אישרה את המשך הליך המיזוג, אלא שה-FTC מערערת על קביעתה זו וטוענת כעת כי החלטתה של קורלי הייתה "פגומה" ומתעקשת כי העסקה המתגבשת "תפחית משמעותית את התחרות" בתעשיית משחקי הווידיאו העולמית.

התהליך המשפטי סביב הערעור החדש צפוי להימשך מספר חודשים עד להכרעה.

כזכור, ה-FTC תבעה לחסום את העסקה, בטענה שמיזוג של החברה שעומדת מאחורי קונסולת ה-Xbox עם מפתחת כותרי הגיימינג המאוד פופולריים תפגע בתחרות הגזרת הגיימינג הלוהטת.

תבוטל או תצא לפועל בסופו של יום? עסקת אקטיוויז'ן-מיקרוסופט. אילוסטרציה.

תבוטל או תצא לפועל בסופו של יום? עסקת אקטיוויז'ן-מיקרוסופט. אילוסטרציה. צילום: מיקרוסופט

אלא שהשופטת קורלי פסלה את הבקשה הזו של הרגולטור וציינה בפסיקתה כי: "רכישת אקטיוויז'ן בידי מיקרוסופט תוארה כגדולה בתולדות הטכנולוגיה. זה ראוי לבדיקה. הבדיקה הזו השתלמה: מיקרוסופט התחייבה בכתב, בפומבי ובבית המשפט לשמור את Call of Duty בפלייסטיישן למשך 10 שנים בשוויון עם Xbox. היא עשתה הסכם עם נינטנדו להביא את Call of Duty ל-Switch. והיא חתמה על מספר הסכמים להביא לראשונה את התוכן של אקטיוויז'ן למספר שירותי משחקי ענן. אחריותו של בית משפט זה במקרה המסוים צרה. יש להחליט אם, על אף הנסיבות הנוכחיות הללו, יש לעצור את המיזוג – אולי אפילו להפסיק – עד לפתרון הפעולה המנהלית של ה-FTC. מהסיבות שהוסברו, בית המשפט מוצא שה-FTC לא הראתה סבירות שיגבה את טענתה כי המיזוג האנכי המסוים הזה בענף ספציפי זה עלול להפחית באופן משמעותי את התחרות. להיפך, העדויות הרשומות מצביעות על גישה רבה יותר של צרכנים ל-Call of Duty ולתכנים אחרים של אקטיוויז'ן. לפיכך, הבקשה לצו מניעה זמני נדחית".

מיקרוסופט – שמוקדם יותר השבוע ולנוכח פסיקת השופטת קורלי אמרה שתוציא את העסקה לפועל בתוך חודשים – הגיבה ואמרה כי היא "מאוכזבת" מהחלטת ה-FTC לערער, והוסיפה ובישרה כי היא "תתנגד למאמצים נוספים לעכב את היכולת להתקדם במהלך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים