מכירות ה-PC ממשיכות לרדת; איזו חברה הכי סבלה מכך?
המכירות ירדו ב-13% ל-61.6 מיליון יחידות, כשדל רשמה את הירידה הגדולה ביותר – של 22% ● לנובו ממשיכה להוביל את השוק
לא נעים להיות כיום יצרנית של מחשבים אישיים: לפי נתוני חברת המחקר IDC, הרבעון השני של 2023 היה הרבעון השישי ברציפות שבו השוק התכווץ. לפי החברה, בשלושת החודשים שבין אפריל ליוני נשלחו ממחסני יצרניות המחשבים השונות 61.6 מיליון מחשבים אישיים בלבד, לעומת 71.1 מיליון יחידות באותה התקופה בשנה שעברה, ברבעון שבו התחילה הנפילה הגדולה. מדובר בירידה גדולה, של 13.1%, במונחים של שנה לשנה.
החברה שהכי סבלה מכך הייתה דל, שאיבדה לא פחות מ-22% בהשוואה בין הרבעונים השניים של 2023 ו-2022, והתוצאה היא שנתח השוק שלה צנח מ-18.6% ל-16.8%, עם מכירות של 10.3 מיליון יחידות מול 13.2 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד. אייסר, אמנם עלתה למקום החמישי ברשימת המוכרות הגדולות, על חשבון אסוס, אבל סבלה ירידה גדולה של 19.2% כשמכרה ארבעה מיליון מחשבים אישיים לעומת 4.9 מיליון.
לנובו ממשיכה להוביל את הטבלה, אבל גם היא התרסקה, עם ירידה של 18.4% – מ-17.4 מיליון ל-14.2 מיליון יחידות, ועם נפילה לנתח שוק של 23.1%.
יש בכל זאת שתי מנצחות גדולות: הראשונה היא אפל, שאמנם נותרה במקום הרביעי עם מכירות של 5.3 מיליון יחידות בלבד, אבל זו עלייה יפה לעומת 4.8 מיליון יחידות, שזה אומר פלוס של 10.4%. השנייה היא HP, שירדה אמנם, אבל ברמה מזערית, של 0.8% – מ-13.5 ל-13.4 מיליון, ועלייה בנתח השוק ל-21.8%.
"רכבת ההרים של ההיצע והביקוש שעמה מתמודדת תעשיית המחשבים האישיים בחמש השנים האחרונות היא מאתגרת ביותר", אמר ריאן רייט, סגן נשיא ב-IDC. "החברות לא רוצות להיתפס עם מחסור, כפי שקרה ב-2020 וב-2021, אך יחד עם זאת, נראה שרבות מהססות להמר שהשוק יתאושש. בצד הצרכני, אנחנו רואים חזרה להרגלי טרום המגיפה, כשכמה צרכני מחשוב משתתפים באותו מחשב, ואנחנו מאמינים שהארנק הצרכני יעדיף את הטלפונים על פני המחשב האישי. בפן המסחרי, צמצום כוח האדם, עבור חברות גדולות רבות, כמו גם הצגת הבינה המלאכותית היוצרת, רק מוסיפים בלבול לגבי השימוש בתקציב, שגם כך הוקטן".
תגובות
(0)