האם נטפליקס תחולל באמצעות AI מהפיכה בשיטת המסך הירוק?

פיתוח של החברה אמור לשפר את תהליך הצילום של אפקטים חזותיים ולחולל מהפכה בטכניקות המסורתיות מבוססות המסך הירוק, בזכות ייעול התהליך, שיפור הדיוק והקלה בשילוב בזמן אמת של אפקטים ויזואליים מציאותיים

משנה את שיטת המסך הירוק באמצעות AI. נטפליקס.

ענקית הסטרימינג נטפליקס (Netflix) פיתחה טכניקת מסך ירוק חדשה ומתקדמת, המשתמשת באור מגנטה ובבינה מלאכותית כדי לשפר את הכנסת אפקטי צילום חזותיים לסרטים וסדרות.

המסך הירוק הוותיק שכולנו מכירים – אותה יריעת בד שכשמצלמים בקולנוע או בטלוויזיה כשהיא ברקע ניתן לשתול אפקטים שונים כאילו התקיימו באמת במקום הצילום – עומד אולי לצאת לפנסיה מוקדמת, וזאת בגין החידוש הטכנולוגי בתחום שמגיע מבית נטפליקס.

צוות המחקר של החברה ייצר את מה שמסתמן כי מהפכה בתחום האפקטים החזותיים ומכונה MGS (ר"ת Magenta Green Screen). ה-MGS היא טכנולוגיה שממנפת את כוח הבינה המלאכותית כדי לייצר מצע מתקדם בהרבה לאפקטים הוויזואליים בצילום הווידיאו. השימוש ב-AI אינו זר לנטפליקס, שנשענת על יכולות הבינה המלאכותית כיום על מנת לאצור את העדפת ובחירת התוכניות של משתמשיה, לצורך התאמה אישית של מה שהיא מציעה להזרמה למשתמש הספציפי. כעת בחברה מרחיבים את ההשענות על יכולות ה-AI גם בתהליך יצירת הסרטים והסדרות, עם הכלי החדש, שאמור לדאוג לכך שהאפקטים החזותיים יראו יותר ריאליים וחיים, ובעיקר – יושגו במהירות גבוהה.

"אנחנו נרגשים מהפוטנציאל של MGS להפוך את צילום המסך הירוק למהיר, קל ומציאותי יותר", אמר דובר נטפליקס. "אנחנו מאמינים שלטכנולוגיה הזו יכולה להיות השפעה גדולה על האופן שבו נוצרים סרטים ותוכניות טלוויזיה."

מה עושה השיטה החדשה ואיך היא קשורה ל-AI?

שיטת MGS החדישה כוללת צילום של שחקנים על רקע של נוריות LED ירוקות בוהקות, תוך כדי הארה במקורות LED אדומים וכחולים. כך נוצר זוהר מגנטה על רקע ירוק, אותו ניתן להחליף בקלות וביעילות בזמן אמת לשם הצגת סצנות וידיאו שונות.

טכניקת MGS מבוססת על עקרון הפרדת הצבע. כאשר אור מאורכי גל שונים משולב, ויוצר צבע חדש. לדוגמה, כאשר אור אדום וכחול משולבים, הם יוצרים מגנטה. השיטה מנצלת את העיקרון הזה על ידי צילום שחקנים על רקע של נוריות ה-LED הירוקות הבהירות, כשהאור הירוק מהתפאורה משולב לאחר מכן עם האור האדום והכחול מהתאורה על השחקן.

הבינה המלאכותית המשמשת בטכניקת MGS מסוגלת להפריד בין מרכיבי החזית והרקע בצילומים על ידי ניתוח אורכי הגל השונים של האור. לאחר מכן, ה-AI משחזרת את רכיבי החזית בצבע מלא, למרות שהם צולמו על רקע מגנטה.

טכניקת ה-MGS עדיין בפיתוח, אך יש לה פוטנציאל לשפר משמעותית את המהירות והדיוק של צילומי המסך הירוק המפורסמים, ולהפוך אותם לקלים יותר להפקה כמו גם לכווץ את העלות של יצור האפקטים החזותיים הריאליסטיים בקולנוע ובטלוויזיה.

יצוין כי נטפליקס אינה החברה היחידה שעובדת על טכניקות חדשות של מסך ירוק. חברות אחרות, ביניהן אמזון ודיסני, מפתחות גם כן טכנולוגיות חדשות בדיוק בתחום זה. אבל בינתיים נטפליקס היא הראשונה להציג את התוצר שלה, כך שאפשר שהיא תהיה גם החברה שתשלוט ביכולות יותר מהאחרות, לפחות בתחילת הדרך החדשה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים