בזק השיקה קמפיין חדש וחשפה: עלייה של 214% במתקפות הפישינג

בדיקה שערכה בזק כחלק - מהשקת קמפיין בזק ביפייבר - גילתה שבחציון הראשון של 2023 חלו גם עליות של 15% במתקפות ה-DDos על מכשירים שמחוברים לרשת הביתית ושל 84% במספר הדומיינים הממוצע שנחסמו ביום

נס סטילה וגידי גוב בקמפיין החדש לבזק ביפייבר.

חברת בזק חשפה לרגל הקמפיין החדש שלה לבזק ביפייבר – רשת הסיבים הביתית שמוצעת לקהל הלקוחות בישראל – עלייה שחלה במתקפות הסייבר בחציון הראשון של 2023 (בהשוואה לנתוני החציון הראשון של 2022), על מכשירים שמחוברים לרשת הביתית, כמו מחשבים, טלוויזיות חכמות, מדפסות, קונסולות משחקים, מצלמות ועוד.

על פי הנתונים שאספה החברה, במחצית הראשונה של 2023 חל זינוק של כ-84% במספר הדומיינים הממוצע שנחסמו ביום, מ-6,903 בחציון הראשון של 2022 ל-12,678 בחציון הראשון של 2023. במבט שבועי מדובר על עלייה של לא פחות מכ-123% במספר הדומיינים שנחסמו, מ-18,324 בחציון הראשון של 2022 ל-40,901 בחציון הראשון של 2023.

גם במתקפות ה-DDos נגרם גידול משמעותי. מתקפות אלו, שהפכו פופולריות מאוד בחודשים האחרונים  ומספר חברות גדולות במשק סבלו מהן, נועדו למנוע שירות (Denial-of-service attack) ובעצם להשבית את אתר האינטרנט של אותה חברה באמצעות הזרמת נתונים בכמות אדירה בזמן קצר מאוד.

בחציון הראשון של 2022 נרשמו בממוצע 2.2 מיליון מתקפות על הנתב ביום, לעומת 2.54 מיליון מתקפות ביום בחציון הראשון של 2023 – עלייה של כ-15%.

אבל המתקפות שגדלו הכי הרבה, ובאופן לא מפתיע, הן דווקא מתקפות הפישינג – עם עלייה של

כ-214%!!! בחציון הראשון של 2022 נחסמו בממוצע כ-3.31 מיליון ניסיונות פישינג ביום, ונכון להיום בחציון השני של 2023 נמנעות כ-10.38 מיליון מתקפות פישינג ביום.

ממשיכות לצמוח. מתקפות פישינג. אילוסטרציה.

ממשיכות לצמוח. מתקפות פישינג. אילוסטרציה. צילום: BigStock

גם הלקוחות הפרטיים הם יעד

"רבים לא מודעים לכך, אבל מיליוני ניסיונות תקיפה מתבצעים מדי יום לא רק על שרתים ודומיינים של גופים מסחריים וממשלתיים, אלא גם על מכשירים של לקוחות פרטיים", הסבירה טלי פולג, סמנכ"לית השיווק של בזק. "כמות המתקפות גדלה בקצב מסחרר, ואופי התקיפות רק הולך ומשתכלל. בזק ערוכה לכך ופועלת כדי למנוע מהתוקפים גם לשבש את הגלישה באינטרנט וגם לגנוב פרטים אישיים".

הקמפיין החדש של בזק הושק בפרסומת בכיכובם של נס & סטילה, תחת המסר שמבקש להדגיש שכל אחד מאיתנו צריך סיב מוגן. הצמד שכבש את המדינה עם המגה להיט "תיק קטן", ושנחשב כפריצת השנה במוזיקה הישראלית, זוכה בקמפיין לשיתוף פעולה עם הפרזנטור הותיק של החברה, גידי גוב.

השיר "תיק קטן" כבש את הישראלים, הגיע ל-1.3 מיליון צפיות בפחות משבועיים, וכיכב במקום הראשון במיטבי הפלייליסטים בתחנות הרדיו במשך שבועות ארוכים. את השיר כתבו, הלחינו ומבצעים נס ו-סטילה, שגם הפיק מוזיקלית את הסינגל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים