בריטניה תוסיף 25 מ' פאונד להגנת הסייבר של אוקראינה מול רוסיה

הממלכה המאוחדת - שכבר מפעילה תוכנית סיוע כספי לחזית הסייבר המתנהלת בין המדינות - תעביר את התוספת הנכבדת לאוקראינים, בתקווה להקשיח את יכולותיהם בסייבר לנוכח ההתקפות הקשות מרוסיה

תספק לאוקראינה עוד תמיכה פיננסית, לצורך מיגון סייבר איתן יותר. בריטניה.

בריטניה מחזקת את תוכנית הגנת הסייבר לשמירה על התשתית הקריטית של אוקראינה. הממלכה המאוחדת הודיעה כי היא עומדת להרחיב את תוכנית הגנת הסייבר שלה באוקראינה, ובניסיון לאפשר לאוקראינה הגנת מכרעת מפני התקפות סייבר רוסיות על התשתית הלאומית הקריטית של המדינה.

לפי הודעת בריטניה, היא תעביר לאוקראינה תוספת של עד 25 מיליון ליש"ט, ביוזמה השואפת לשפר את יכולתה של אוקראינה להגיב במהירות לאיומי סייבר. הסכום מורכב מ-16 מיליון ליש"ט שאותם תתרום בריטניה ומתוספת של 9 מיליון ליש"ט שתגיע, כנראה, מבעלי ברית בינלאומיים אחרים. 

הסיוע הנוסף הזה מגיע בזמנים שבהם אוקראינה עדיין שקועה עד צוואר בהגנה על עצמה מפני כוחות רוסים שפלשו אליה, ובמקביל בעודה נאבקת במתקפות סייבר רוסיות קשוחות, כולל על תשתיות חיוניות, כגון מערכות בנקאות ואנרגיה.

ראש ממשלת בריטניה, רישי סונק, התייחס לתוספת התקציב ואמר כי "ההתקפות המחרידות של רוסיה על אוקראינה אינן מוגבלות לפלישה הברברית שלה לאדמות, אלא כוללות גם ניסיונות חולניים לתקוף את תשתית הסייבר שלה המספקת שירותים חיוניים, מבנקאות ועד אספקת אנרגיה, לאנשים אוקראינים חפים מפשע. מימון זה הוא קריטי לעצירת ההתקפות הללו, להקשחתה של הגנת הסייבר של אוקראינה ולהגברת יכולתה של המדינה לזהות ולהשבית את התוכנה הזדונית המכוונת אליה".

התגייס לסייע יותר לאוקראינה בסייבר. ראש ממשלת בריטניה, רישי סונק.

התגייס לסייע יותר לאוקראינה בסייבר. ראש ממשלת בריטניה, רישי סונק. צילום: ויקימדיה

תוספת פיננסית מיוחדת לנוכח אכזריות המתקפות הרוסיות

תוכנית הגנת הסייבר של בריטניה באוקראינה (UCP – ר"ת The UK-funded Ukraine Cyber Programme) ממלאת תפקיד קריטי בהגנה על שירותים ממשלתיים חיוניים מפני המתקפות הקיברנטיות, והמימון הנוסף החדש המתוכנן עתיד לחזק את האוקראינים מפני פעילויות סייבר זדוניות שמשיקה האויבת המרה שלה. התוכנית הקיימת לסיוע בלוחמת הסייבר של אוקראינה מסתמכת על מומחים מובילים בעולם, הן מהמגזר הפרטי והן מהמגזר הציבורי. על ידי רתימת הידע והמיומנויות של אנשי מקצוע בתחום אבטחת הסייבר, ה-UCP פועלת לשיפור חוסנה של אוקראינה נגד איומי סייבר. התוכנית יצאה לדרכה בזכות ההשקעה של 6.35 מיליון ליש"ט, שעליה הכריז שר החוץ בשנה שעברה. כעת, עם התוספת – שעתידה להביא את תקציבה הכולל של התוכנית לכזה שיעמוד על כמעט 32 מיליון פאונד (שהם כ-41 מיליון דולר), ובבריטניה מאמינים כי המימון לא רק יחזק את הגנת הסייבר אלא גם יאפשר למומחים אוקראינים לנתח חולשות מערכתיות, לייחס התקפות לגורמים העומדים מאחוריהן, ולאסוף ראיות להעמדה לדין של המבצעים של התקפות הסייבר הללו.

יצוין כי במקביל לחיזוק הגנת הסייבר האוקראינית, בריטניה הגבירה גם את הסיוע הצבאי שלה לאוקראינה. תרומה של 250 מיליון פאונד שהועברה באחרונה לקרן הבינלאומית לאוקראינה (IFU) אפשרה אספקת יכולות הגנה אוויריות, כולל מכ"מים ותחמושת, כדי להגן פיזית על ערים אוקראיניות מפני ההתקפות חסרות הבחנה של הכוחות ששולח פוטין למדינה כבר מזה כמעט שנה וחצי. יתרה מכך, בריטניה סיפקה לאוקראינה את יכולת פגיעת הטילים ארוכי הטווח של Storm Shadow, מה שהעצים גם כן את יכולותיה של המדינה להגן על עצמה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים