"הבינה המלאכותית היוצרת תשפיע על כל אחד ואחת"

"ה-Generative AI וטכנולוגיות חדשות נוספות ישנו את העולם שבו אנחנו חיים; לטובה או לרעה? אנחנו עדיין לא יודעים", אמר אייל פרקש, מנהל הטכנולוגיות הראשי של אקסנצ'ר ישראל

אייל פרקש, מנהל הטכנולוגיות הראשי של אקסנצ'ר ישראל.

"ישנן שלוש מגמות טכנולוגיות שתהוונה מהפכות ותבאנה שינוי לעולם שאנו חיים בו: ביו-הנדסה, מחשוב קוואנטי,ומודלי היסוד שמניעים כיום את מהפכת הבינה המלאכותית היוצרת, ה-Generative AI. זו האחרונה תשפיע על כל אחד ואחת ועל כל ארגון וארגון, בכל גודל ומגזר פעילות", כך אמר אייל פרקש, מנהל הטכנולוגיות הראשי של אקסנצ'ר ישראל.

פרקש דיבר במפגש של C3 – פורום המנמ"רים של אנשים ומחשבים. המפגש התקיים אתמול (א') באולם האירועים איסט בתל אביב והנחה אותו רונן זרצקי, יו"ר הפורום. את האירוע פתח פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ונושאו היה "אתגרי המנמ"ר.ית 'על האש'"

לדברי פרקש, "בעולם הביו-הנדסה יש התפתחויות רבות, והן תבאנה לשינוי באופן שבו הגוף האנושי עובד. נוכל לשלוט טוב יותר בגופנו. בעולם המחשוב הקוואנטי אין די פעילות בישראל, אף שיש הרבה מה לעשות, וחברות בחו"ל עושות יותר: למשל, לחקור דברים שאי אפשר לחקור אותם בכלים סטנדרטיים: שרשרת אספקה, תכנון מלאי ועוד. התחום אף ישפיע על יכולות התקיפה וההגנה בסייבר, לרבות הצפנה".

"התחום השלישי", ציין פרקש, "הוא Foundation Models – אותם מודלי יסוד שמניעים את מהפכת הבינה המלאכותית היוצרת. מודלים אלה מאפשרים לא רק לנתח מידע, אלא גם לייצר תוכן חדש לחלוטין כמו טקסטים, תמונות, סרטונים ומוזיקה". הוא הוסיף כי "בזמן האחרון אנחנו שומעים הרבה על מודל השפה GPT, אולם מדובר בתחום רחב יותר, שכולל ארבעה היבטים נוספים: זהות דיגיטלית, דאטה, מודלי בסיס וחישוביות". לגבי זהות דיגיטלית ומידע, פרקש אמר כי "כיום, כל ארגון משתמש במנגנון זיהוי משלו. מצב זה לא מאפשר שיתוף בין ארגוני ושליטה במידע. למשל, אני לא יכול לשתף מידע חיצוני עם הרופא שלי. אם הזהות הדיגיטלית תהיה אחודה, הבעלים שלו ישלוט במידע באופן אחיד ולאחר שהוא יזוהה, הוא יחליט איך ומה לשתף – ועם מי. כך גם ברמה הארגונית: יש רצון לשלוט במידע שאותו הארגון חושף".

שינוי בשוק העבודה

פרקש הצביע על מחקרים שאקסנצ'ר ערכה, שלפיהם אותם מודלים יביאו לשינוי בשוק העבודה: "כך, למשל, בארגונים ממגזרי הבנקאות והביטוח, 48%-54% משעות העבודה שנעשות כיום על ידי בני אנוש ייעשו על ידי מחשבים מבוססי AI. בכל מקום שבו העובד האנושי משמש כ-'מתווך' בין הלקוח למחשב, הבינה המלאכותית היוצרת תוכל לעשות את העבודה. חלקים ניכרים מכלל היקף העבודה בעולם יושפעו ממודלים גדולים של בינה מלאכותית".

לסיכום הוא אמר ש-"הבינה המלאכותית היוצרת וטכנולוגיות חדשות נוספות ישנו את העולם שבו אנחנו חיים. לטובה או לרעה? אנחנו עדיין לא יודעים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים