מיקרוסופט קידמה למחפשי דפדפן כרום דרכה – את בינג שלה

דרך הקידום הייחודית הזו הייתה אפיזודית אולם משתמשים הספיקו להבין בה, ולהיחשף למעשה לניסיונות של הענקית מרדמונד להפגין את העובדה שמנוע החיפוש שלה מגובה כיום ב-AI חכמה במיוחד, כך שהחברה הצליחה במזימתה

חיפשו את כרום של גוגל - קיבלו באדג' פרסומת למוצר של מיקרוסופט.

אחרי שלפני מספר חודשים מיקרוסופט הציגה מודעות של אדג' (Edge), הדפדפן שלה, בכל פעם שמישהו ניסה לחפש את הדפדפן כרום (Chrome) של גוגל להורדה – מה שבדרך כלל עושים רבים בעת הפעלה של מחשב חדש – היא חזרה על אותו תרגיל שוב, אבל הפעם בשינוי אדרת.

משתמשים שונים ברחבי העולם סיפרו בימים האחרונים שברגע שהם כותבים את המילה 'כרום' בשורת הכתובת של אדג', כדי להגיע לאתר ההורדה של הדפדפן מבית גוגל, מה שמופיע בפניהם זו מעין תשובה של מנוע החיפוש החכם החדש בינג (Bing) – הבנוי על בסיס יכולות ChatGPT – שמתייחסת, לכאורה, לנושא, ובה נכתב כי בינג הוא "מנוע חיפוש שמציע יותר מרק חיפוש".

מנוע החיפוש בינג במתכונתו החדשה, מחוזק ב-ChatGPT.

מנוע החיפוש בינג במתכונתו החדשה, מחוזק ב-ChatGPT. צילום: מיקרוסופט

מעבר לכך שאין כמובן שום קשר בין נושא החיפוש לתשובה לכאורה, מדובר למעשה בניסיון גס להרחיק את המשתמשים מהדפדפן של המתחרה ממאונטיין וויו, שאל הקישור לאתר ההורדה שלו הגיעו המשתמשים רק אחרי גלילה למטה להמשך הדף. בנוסף, כמובן זה ניסיון גם לחשוף את הגולשים לבינג החדש ו"לרמוז" להם שהוא טוב ממנוע החיפוש הדומיננטי של החברה המתחרה.

דובר של מיקרוסופט מסר בתשובה לפניות: "לעתים קרובות אנו מתנסים בתכונות חדשות, ממשקי משתמש והתנהגויות כדי לבדוק, ללמוד ולשפר חוויות ללקוחות שלנו. בדיקות אלו הן לרוב קצרות ואינן בהכרח מייצגות את מה שמסופק בסופו של דבר או באופן רחב ללקוחות".

כמה דקות לאחר מכן הודיע אותו דובר שהניסוי המסוים הזה הגיע לסיומו, ושהוא אינו מופיע יותר ברשת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים