כמצופה: אפל הכריזה על משקפי המציאות המעורבות החדשים שלה

משקפי ה-Vision Pro עמדו במרכז ערב ההכרזות של אפל אמש (ב'), שכלל הרבה חומרה ● המשקיעים התלהבו והעלו את שער המנייה – עד שהמנכ"ל, טים קוק, הכריז על מחירו היקר

משקפי Vision Pro של אפל.

באופן לא מפתיע, החשיפה שביצעה אפל אמש (ב') של משקפי המציאות המעורבת הראשונים אי פעם מתוצרתה – Vision Pro, עמדה במרכז תשומת הלב בערב הפתיחה של כנס המפתחים השנתי שלה, WWDC 23. מה שחשפה החברה על הבמה הוא משהו שונה מכל מה שיש בשוק, לפחות בעיצוב הכללי שלו, שנראה כמו משקף סקי גדול, אבל גם במערכת התצוגה של המשקפיים, שעליה אפל סיפרה שהיא עוזרת ל-Vision Pro להיות המוצר הראשון שלה שמתסכלים דרכו ולא עליו.

התפעול השוטף של המשקפיים מבוסס על מעבד ה-M2 של אפל וכן על שבב חדש, שהחברה מכנה R1 ואחראי לעיבוד הנתונים מהמצלמות, החיישנים והמיקרופונים שמשולבים בהם, ובסופו של דבר להזרים את התמונות לעדשות בקצב שלא עולה על 12 אלפיות השנייה. העדשות עצמן מבוססות על microLED, וכל אחת מהן מספקת רזולוציה גבוהה יותר מ-4K.

החיישנים מסביב לעדשות ושתי המצלמות בחלק התחתון מאפשרים לתפעל את העולם הווירטואלי/מרובד ללא שימוש בהתקני שליטה חיצוניים, אלא רק בתנועת העיניים, כדי למקם יישומים בתמונה הכוללת וגם כדי לבצע בחירה. בנוסף, ה-Vision Pro תומכים באודיו מרחבי, ומערכת התצוגה שלהם, EyeSight, מאפשרת להחשיך את החלק החיצוני או להפוך אותו לשקוף, בהתאם לצורך – כך שבאופן תיאורטי, כלל לא צריך להוריד את המשקפיים מהראש.

דרך אגב, מה שהציגה אפל על הבמה לא יהיה מה שיושק בפועל. Vision Pro מוגדרים עדיין כמוצר בפיתוח, והוא יגיע לשוק רק במהלך 2024. עצם ההצגה של המשקף גרמה למשקיעים להתלהב וערך המניה של אפל קפץ עד לשיא כל הזמנים של 184.95 דולר. אבל זה נמשך בדיוק עד שהמנכ"ל, טים קוק, סיפר כמה הם יעלו – 3,499 דולר, שהם כ-500 דולר יותר ממה שחשבו האנליסטים. אלה הבינו כבר לפני חודשים רבים שזה יהיה מוצר יקר מאוד, אבל לא הבינו עד כמה. השוק הגיב מיד במכירה של המניות, ושער המניה של אפל ירד עד סוף היום ב-0.8% והגיע אל מתחת לקו ה-180 דולר.

מחשבים רבים שמבוססים על M2

כמו בדור הקודם של המעבד הקנייני שלה לתחום המחשוב, גם הפעם הציגה אפל את מעבדי ה-M2 Ultra וה-M2 Max ואת המחשבים שיהיו מבוססים עליהם. מדובר כאן בהכרזה גדולה למדי, כפי שהיה צפוי.

המחשב החשוב ביותר בהכרזה הזו, אם אפשר להגדיר היררכיה מעיניים חיצוניות, הוא ה-MacPro, שיגיע עם M2 Ultra, שהוא, למעשה, שני מעבדי M2 Max שמחוברים זה לזה בטכנולוגיה שמכונה UltraFusion. הוא מציע עד 24 ליבות מחשוב ועד 76 ליבות גרפיות, ולפי החברה יש בו שיפור ביצועים של כ-30% לעומת ה-M1 Ultra. יש גם מעבד למחשוב עצבי עם 32 ליבות, שיכול לבצע עד 31.6 טריליון פעולות בשנייה. הוא גם תומך בעד שש תצוגות XDR של אפל, באמצעות שמונה חיבורי Thunderbolt 4 ושני חיבורי HDMI.

ה-MacPro זוכה לעדכון ראשון מזה ארבע שנים, וזה המחשב האחרון שאפל עוד השאירה עם מעבדים של אינטל – עד לרגע זה. באפל מספרים על שיפור ביצועים של עד 300% לעומת הדור הקודם שלו, ועל תווית המחיר ההתחלתי יהיה כתוב 6,999 דולר, שזה 1,000 דולר יותר מהדגם הקודם. העיצוב, דרך אגב, נותר כמות שהוא, בתצורה של פומפייה, על אף שחלפו לא מעט שנים.

ה-Mac Studio של אפל.

ה-Mac Studio של אפל. צילום: יח"צ

מחשב שולחני נוסף שהציגה החברה הוא דגם חדש של Mac Studio זעיר המידות, לפחות בהשוואה ל-MacPro, שיוצע עם M2 Ultra ו-M2 Max ועם זיכרון RAM בנפח של עד 192 גיגה-בייט, כמו חברו הגדול, וכן זיכרון אחסון של עד 8 טרה-בייט. הוא גם תומך בתצוגות ברזולוציה של עד 8K. באפל מספרים שהמחשב החדש מהיר יותר, בגרסת ה-Max, עד פי ארבעה לעומת ה-iMac, שמבוסס על מעבד של אינטל, ובגרסת ה-Ultra – עד פי שישה. המחיר ההתחלתי יהיה 1,999 דולר.

ה-MacBook Air החדש של אפל.

ה-MacBook Air החדש של אפל. צילום: יח"צ

אפל הציגה בנוסף מחשב נייד חדש – דגם חדש של MacBook Air עם מסך Liquid Retina בגודל 15.3 אינץ'. הוא מבוסס על M2 הבסיסי, כמו גרסת ה-13 אינץ' של המחשב – כלומר, שמונה ליבות עיבוד ו-10 ליבות גרפיות, ותמיכה ב-34 גיגה-בייט זיכרון RAM ועד שני טרה-בייט נפח אחסון. באפל, איך לא, טוענים שמדובר במחשב הנייד הטוב ביותר בעולם עם מסך בגודל דומה. הוא גם המחשב הדק ביותר שלה, עם עובי של 11.5 מ"מ.ה-MacBook Air החדש הוא מחשב קל יחסית, עם משקל של 1.45 ק"ג. בחברה טוענים שהוא יכול להחזיק עד 18 שעות עבודה. מחירו הבסיסי יעמוד על 1,299 דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים