מנכ"ל סוני: "עדיין קיימות בעיות טכניות מאוד טריקיות ב-גיימינג בענן"
תחום המשחקים בענן לא ממש סחף את הגיימרים ואף הכשיל חברות ענק כמו גוגל, שניסתה את כוחה בו עם סטדיה שלה עד שסגרה אותו, עם זאת, לדברי קניצ'ירו יושידה, בסוני מעוניינים "להתמודד עם האתגרים" הגלומים בתחום
על אף הוייב הכללי, שכמו סימן כבר כי תחום הגיימינג בענן לא נוסק ואף מאבד גובה, מנכ"ל סוני (Sony Group), קניצ'ירו יושידה, הביע באחרונה עניין בהגדלת עיסוקה של החברה בהובלתו במשחקי הענן בפלייסטיישן (PS5) שלה, כמו גם בחומרה עתידית.
יושידה הכיר עם זאת בכך ש"עדיין קיימות בעיות טכניות מאוד טריקיות" בתחום, וציין כי ההשהייה (השהיית קלט הבקר הטבועה בחיבור אונליין) היא המהווה את הקושי העיקרי שיש להתגבר עליו למען הצלחת התחום. "אני חושב שהענן עצמו הוא מודל עסקי מדהים, אבל כשזה מגיע למשחקים, הקשיים הטכניים גבוהים", אמר המנכ"ל בראיון שהעניק לפייננשל טיימס. ובכל זאת לדבריו, "אמנם ישנם אתגרים לגיימינג בענן, אבל אנחנו רוצים להתמודד עם האתגרים האלה".
בראיון לטיימס הבהיר יושידה כי החברה עדיין עוסקת בפיתוח של משחקי ענן ויכולה גם לשלב בינה מלאכותית בפיתוח זה בשלב מסוים בעתיד, כנראה הקרוב.
יושידה ציין בדבריו לא רק את הקשיים שמייצרת בתחום ההשהייה, אלא גם את חוסר היעילות והעלות הגבוהה של שמירה על שרתים פועלים בשעות שקטות יותר, כמחסומים עיקריים לפיתוח מודל סטרימינג מצליח למשחקים. לדבריו, כיום בינתיים רוב הגיימרים עדיין משתמשים בקונסולה או במחשבי גיימינג ייעודיים במקום להזרים משחקים.
עוד מלחמה מול מיקרוסופט?
כידוע, על אף שהמתחרה הראשית של סוני, מיקרוסופט, השקיעה סכומים גבוהים בפיתוח גיימינג בענן, היא לא נחלה הצלחה גדולה מאוד בתחום. עם זאת, בעוד ששירותי משחקי ענן עצמאיים כמו OnLive וסטדיה (Stadia) של גוגל נכשלו לחלוטין בניסיונותיהם למשוך את הגיימרים למשחקים בהזרמה, שירות המנויים Game Pass של מיקרוסופט בכל זאת הצליח להגדיל בהתמדה את מניין הלקוחות שלו.
זאת אולי אחת הסיבות לכך שיושידה וסוני לא מתכוונים לוותר כה מהר על ניסיון משלהם לכבוש את הזירה – לפי דברי המנכ"ל בראיון, סוני תנסה כנראה להשתמש בעתיד בכלי הבינה המלאכותית שלה, Sophy, לחיזוק יכולות משחקי הענן שהיא מציעה, והיא כבר פועלת בשעות משחק עם פחות אקשן כדי לעזור לאמן את הבינה המלאכותית לנצח בני אדם. זה קורה למשל במשחק המירוצים Gran Turismo, כך ציטט הטיימס את מנכ"ל ענקית הטכנולוגיה.
יושידה סירב להתייחס בראיון להשפעה של ההשתלטות המוצעת של מיקרוסופט על חברת המשחקים אקטיוויז'ן בליזארד (Activision Blizzard) בעסקת ענק ששווה 69 מיליארד דולר, ושתלויה באישורים רגולטוריים שונים. כזכור, סוני הלינה בזמנו כי אם הרכישה והמיזוג הענק יצאו לפועל, המהלך יאפשר למיקרוסופט לגזול מסוני ומהקנסולה שלה משחקי להיט משמעותיים כמו Call Of Duty של אקטיוויז'ן, ולפיכך יפגע בה. התגובה הרגיעה הענקית מרדמונד את הרגולטורים והבטיחה שבכוונתה לאפשר גם לסוני להמשיך ולהציע את המשחקים הללו בעשור הקרוב.
אם כן, לפי יושידה סוני מתכוננת להעניק דחיפה לתחום הגיימינג ענן בחודשים הקרובים, בתוך שהיא פועלת להרחיב את טווח ההגעה שלה מעבר לקונסולות כדי להתחבר למשחקים ניידים. כזכור, החברה רכשה בשנה שעברה את חברת המשחקים העצמאית באנג'י (Bungie) – ענקית גיימינג אמריקנית, שהיא מפתחת משחקי הווידיאו המפורסמים Destiny ו-Halo – תמורת 3.6 מיליארד דולר, מה שעשוי להאיץ את המאמצים שלה להציע פיתויים חדשים ללקוחותיה בקונסולות הפלייסטיישן ואולי גם בענן.
תגובות
(0)