בעלי מניות ב-HP תובעים את החברה בגין רשלנות; דורשים מהארד להחזיר 28 מיליון דולרים

לטענת בעלי המניות, חברי מועצת המנהלים של HP נהגו ברשלנות בכך שאפשרו להארד לעשות בחברה כבתוך שלו ● הם דורשים שהארד יחזיר את "מצנח הזהב" שקיבל ודורשים לברר כיצד ג'ודי פישר, עובדת הקבלן שנטען, כי הארד הטריד אותה מינית, התקבלה לעבודה על אף שאין לה ניסיון ב-IT בכלל ● בתוך כך, רבים ממנהלי הטכנולוגיות רוצים שהיורש של הארד יבוא מ-HP או מיבמ

בעלי מניות ב-HP החליטו להגיש תביעה נגד החברה ונגד מועצת המנהלים שלה, בטענה, כי חבריה מעלו בתפקידם ואפשרו למנכ"ל הפורש, מארק הארד, לעשות בחברה כבתוך שלו. הם דורשים מהארד להחזיר ל-HP את "מצנח הזהב" שקיבל ממנה, בשווי של 28 מיליון דולרים.

בעלי המניות מבקשים לבדוק כיצד התקבלה לעבודה ג'ודי פישר, עובדת הקבלן שנטען, כי הארד הטריד אותה מינית, בהתחשב בעובדה שאין לה כל רקע ב-IT ושקורות החיים שלה מסתכמים בהשתתפות בסדרות בטלוויזיה.

יצוין, כי מאז תחילת הפרשה איבדו בעלי המניות של HP כ-10 מיליון דולרים עקב צניחת מניותיה, והם יוכלו להשיב לעצמם את הכסף רק  לאחר שהחברה תתייצב בחזרה.

סקר: את מי מעדיפים מנהלי הטכנולוגיה כמנכ"ל HP?

בינתיים, נמשכים גלי הניחושים וההערכות מי יירש את הארד בתפקידו. סקר שערכה חברת C-SUITE, המתמחה בסקרים בקרב מנהלי טכנולוגיה, העלה ש-43% מהם סבורים שהמחליף של הארד צריך להיות מקרב ההנהלה הנוכחית של HP, או של יבמ (IBM), המתחרה. 500 המנהלים משתתפי הסקר, שייחשף רשמית מחר (ב'), נקבו בשמו של טוד ברדלי, העומד כיום בראש חטיבת ה-PC ב-HP, כמי שראוי להחליף את הארד, או בשמו של סטיב מילס, העומד בראש חטיבת התוכנה של יבמ. שמותיהם של השניים הוזכרו במהלך השבוע כמועמדים פוטנציאליים והסקר מאשש את הציפייה בקרב המנהלים שאכן אחד מהם ייבחר.

יתר המשתתפים בסקר הציעו שורה של שמות של בכירים המכהנים ב-6 מתוך 20 החברות הגדולות בוול סטריט. בסקר הוזכרו מועמדים בין היתר מהחברות דל (Dell), בואינג (Bowing), אורקל (Oracle) ו-EMC. היו גם כאלה שהציעו למנות מנכ"ל מתחום הטלקום. רק 11% הציעו למנות במקום הארד אישה, ואף אחד מהם לא הציע מועמד בעל רקע ניהולי מאירופה או אסיה. 25% השיבו שגם מינוי מנכ"ל מחליף מתוך חברי מועצת המנהלים של HP יכול להיות פתרון טוב לחברה.

אלה שבחרו בברדלי השיבו, כי הם עשו זאת מפני שיש לו ניסיון ואחריות להכנסות סך 42 מיליון דולרים, עובדה שמכשירה אותו לנהל חברה גדולה כמו HP. מילס מיבמ מועדף על ידי משתתפי הסקר כדי שהוא יעצים את חלק התוכנה ב-HP ויוביל אותה למיזוגים ורכישות בתחום, וכך יצמצם את הפערים שיש לה בתחום זה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים