מנפלאות ה-ChatGPT: ממציא מקרים משפטיים דמיוניים

עורך דין צפוי לסנקציות, לאחר שהשתמש במידע שקיבל מ-ChatGPT במסמכים שהגיש לבית המשפט, שהסתבר כמומצא לחלוטין

פיתחו אותו וכעת מפתחים כלים לשליטה בסכנות הפרטיות שבו. כלי הבינה המלאכותית הג'נרטיבית ChatGPT מבית OpenAI.

עורך הדין סטיבן שוורץ, בעל ניסיון של שלושה עשורים, עשוי לשלם מחיר יקר מאוד רק בגלל שהשתמש במידע שקיבל באמצעות ChatGPT במסמכים משפטיים שהגיש לבית המשפט, שהסתבר כמומצא לחלוטין.

הסיפור, שפורסם בניו יורק טיימס, מתחיל בתביעה שהגיש רוברטו מאטה נגד חברת התעופה אביאנקה (Avianca) לאחר שנפצע בברכו מעגלת שירות במהלך טיסה.

חברת התעופה ביקשה מבית המשפט לדחות את התיק, והתיק הועבר לבית המשפט הפדרלי במנהטן. בתגובתו לבקשת אביאנקה לדחיית התביעה, הגיש שוורץ תסקיר מפורט, שצוטטו בו שורה של מקרים דומים והחלטות של בית המשפט בעבר. אבל אליה וקוץ בה – הסתבר שהם הם לא קיימים…

הצוות המשפטי של אביאנקה והשופט שהוקצה לתיק הבינו עד מהרה שהם לא יכולים לאתר אף אחת מהחלטות בית המשפט הללו.

כאן נכנס לתמונה ChatGPT. שוורץ נאלץ להגיש לבית המשפט תצהיר עם הסבר על מה שקרה, שבו כתב כי נעזר בצ'אטבוט הפופולרי של OpenAI כדי "להשלים" את הממצאים. לדברי שוורץ, הוא "לא היה מודע לאפשרות שהתוכן שלו יכול להיות שקרי". עורך הדין אפילו סיפק לבית המשפט צילומי מסך של האינטראקציות שלו עם ChatGPT, שבמסגרתן אף שאל את הצ'אטבוט אם אחד המקרים אמיתי. ChatGPT הגיב שכן, ואף אישר שניתן למצוא את המקרים ב"מאגרי מידע משפטיים בעלי מוניטין". שוב, אף אחד מהם לא נמצא מכיוון שהמקרים נוצרו כולם על ידי הצ'אטבוט.

בינתיים הורה השופט על שימוע בחודש הבא, כדי "לדון בסנקציות פוטנציאליות" שיוטלו על שוורץ בתגובה ל"נסיבות חסרות תקדים אלה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים