לתשומת לב OpenAI: אפל במסע חיפושים אחרי מומחי AI ג'נרטיבית

האם אפל מתכוונת לקפוץ סופסוף על הרכבת הדוהרת ולהציע גם היא כלי דמוי ChatGPT? כרגע כל מה שידוע הוא שהחברה פרסמה מודעות ומחפשת טאלנטים מצטיינים בתחום החדשני

עוד עדכון אבטחה חשוב. אפל.

אפל – שעד כה נראה כי היא מתמהמהת ואולי אף מבוששת להיכנס לתחום הטכנולוגי החם ביותר של התקופה, הבינה המלאכותית הג'נרטיבית – פרסמה באחרונה כתריסר מודעות דרושים בדף הקריירה שלה, בהן היא מחפשת לגייס מומחי AI יצירתית לשירותיה. באופן ספציפי, הענקית מקופרטינו מחפשת מומחי למידת מכונה "המתלהבים מבניית מערכות אוטונומיות יוצאות דופן", כך לפי המודעות.

מודעות הדרושים עליהן דווח במדיה העולמית החלו להופיע לראשונה ב-27 באפריל, והאחרונה שבהן התפרסמה בתחילת השבוע הנוכחי, אך לפי התרשמותם של מי שנתקלו בפרסומים אלו, נראה שחלקם למעשה מתארים את אותו תפקיד, מחד, או מגייסים מספר מועמדים בבת אחת במודעה אחת, מאידך.

בתקופה הנוכחית נדמה שאי אפשר להתחמק מהאזכור או השימוש שעושים רבים ב-ChatGPT, כלי בינה ג'נרטיבית מבית OpenAI שהוא כיום הכלי המוביל בתחום המבוקש. אולם במקביל, חברות אחרות מנסות את כוחן בו, כשנראה כי אחרי OpenAI המפתחת המצליחה הבאה היא גוגל, שכבר הציגה לעולם את בארד (Bard) שלה. הכלי מבית גוגל מתיימר לספק שירותי יצירת תוכן דומים לאלו שמספק ChatGPT. הוא אמנם לא ממש נסק, בלשון המעטה, בתחילת דרכו אבל כעת הכלי, ששוחרר לשימוש הציבור הרחב לפני כשבועיים, בהחלט יודע לספק עבודה רצינית. בינתיים ובשיא המרץ גוגל שוקדת על פרויקט מאגי שלה, שעתיד להכניס ובגדול את ה-AI היוצרת למנוע החיפוש של הענקית ממאונטיין ויו.

במקביל לאלו, גם אילון מאסק, יזם הטק המפורסם, מפתח בימים אלו AI דומה, במסגרת חברה שהקים וששמה X.AI, ויש עוד מעבדות שאינן חושפות את ניסיונותיהם הדומים בינתיים. אבל בתוך ההתרחשות השוקקת הזו אפל, לפחות עד כה, נראתה כיושבת על הגדר.

כלי בינה מלאכותית שנמצאים בשימוש במכשירי אפל. Face ID וסירי.

כלי בינה מלאכותית שנמצאים בשימוש במכשירי אפל. Face ID וסירי. צילום: ShutterStock

אפל – פיתחה עד כה AI לטעמים אחרים

כפי שדיווחנו, כחלק מהטלטלה הגדולה שהתחום מכניס לזירה הטכנולוגית, הוציאה השבוע OpenAI בעצמה אפליקציה של ChatGPT ל-iOS, כך שלאפל יהיה כבר קופון לגזור (30% עמלה על משתמשים משלמים) מההיסטריה העולמית.

אבל כידוע אפל בהחלט כן עובדת כבר על מוצרי בינה מלאכותית משלה. על פי ההנחה של הוול סטריט ג'ורנל, הניסיון הנוכחי לאיתור ולהעסקת מומחי בינה מלאכותית ג'נרטיבית עם מומחיות ספציפית יותר עשוי לעזור לה לנסות להתבלט אף היא בין החברות המתמחות בתחום.

הג'ורנל מציין כי הרבה מהעבודה שאפל עשתה עד כה עם, למשל, טכנולוגיית בינה מלאכותית חזותית התמקדה בחיזוק יכולות מכשיריה (למשל עם העוזרת הקולית סירי), בפרטיות (פתיחת הניידים באמצעות זיהוי הפנים למשל) ובבניית כלים למפתחים שישקדו על כל אלו.

מעצם היותה אפל, סביר שענקית ה-iPhone תחפש דרכים מקוריות כיצד לספק גישה משלה לנושא, עם אותו טוויסט ייחודי לה ולמוצריה, כך שעל אף שאפל קצת לקחה את הזמן – אפשר שתצליח בכל זאת להיכנס עם מוצר AI ג'נרטיבית חזק לשוק בתוך זמן מסוים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים