תוצאות טובות לאמזון: הגדילה את ההכנסות ועברה לרווחיות

החברה הציגה גידול של 9.4% ורווח של יותר משלושה מיליארד דולר ● המשקיעים שבעי רצון, למרות הודעות החברה שהעלייה בהכנסות של AWS צפויות לקטון ברבעונים הבאים

מנכ"ל אמזון, אנדי ג'סי.

אמזון, שנמצאת בימים אלה בגל של פיטורי עובדים וסגירת פעילויות פחות רווחיות, פרסמה בסוף השבוע תוצאות טובות לרבעון הראשון של השנה, עם עלייה בהכנסות ומעבר לרווחים נקי ותפעולי, לעומת הפסדים בתקופה המקבילה אשתקד. שער המנייה של החברה עלה ביום ו', על אף שהחברה רשמה גידול נמוך מהצפוי בהכנסות של פעילות הענן שלה, AWS, ועל אף שהיא צופה שהן יעלו פחות בעתיד. יצוין כי הענן הוא תחום הפעילות הרווחי ביותר של אמזון.

התוצאות מראות שההוצאות של אמזון רשמו ברבעון הראשון גידול של 8.7% ל-122.6 מיליארד דולר וההכנסות עלו ב-9.4% ל-127.4 מיליארד. חלוקה לסעיפים מראה שמכירות המוצרים רשמו גידול זעום, של 0.9%, ומכירות הענן עלו ב-17.3%. היחס החיובי, לטובת ההכנסות, סייע למעבר של החברה לרווח: היא הציגה ברבעון רווח נקי של 3.2 מיליארד דולר לעומת הפסד נקי של 3.8 מיליארד ברבעון המקביל אשתקד. בהתאם, הרווח הנקי למנייה עמד על 31 סנט, לאחר שברבעון הראשון של 2022 הוא הציג הפסד של 38 סנט.

נתונים נוספים: ההוצאות הגולמיות של אמזון רשמו עלייה רבעונית של 1.9% ל-67.8 מיליארד דולר, הרווח הגולמי גדל ב-19.3% ל-59.6 מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 46.77%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות עלו ב-17.3% ל-54.8 מיליארד דולר והחברה עברה מהפסד של 5.3 מיליארד לרווח של 4.1 מיליארד.

מנכ"ל אמזון, אנדי ג'סי, הגיב על התוצאות באומרו כי "היה זה רבעון טוב. הצוות שלנו מצליח לספק ללקוחותינו שירות טוב במציאות עסקית לא יציבה, ואנחנו מצליחים לספק את הסחורות המוזמנות במהירויות הולכות וגדלות, תוך כדי הוזלת התהליך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים