האם שידור טקס הדלקת המשואות יופסק בגלל מתקפת סייבר?

במערך הסייבר הלאומי חוששים שהאקרים ישבשו את שידורי טקסי ימי היכרון והעצמאות, ופנו לערוצים שמשדרים את הטקסים על מנת שייערכו גם הם ● באחרונה חוותה ישראל גל של תקיפות סייבר

טקס הדלקת המשואות.

מערך הסייבר הלאומי נערך לתקיפה אפשרית שיבצעו האקרים כשרבים מאתנו יצפו בשידורים של טקסי יום הזיכרון ויום העצמאות, ובמרכזם בטקס הדלקת המשואות, שמפריד בין שני הימים המשמעותיים הללו – כך דווח אמש (ש') בחדשות ערוץ 12 ונמסר היום מהמערך.

לפי מערך הסייבר הלאומי, אנשיו נערכים לחיזוק ההגנה על מערכי המחשוב התומכים בשידור הטקסים הלאומיים, וזאת עקב התגברות המתקפות על גופים וארגונים שונים במשק בידי גורמים זרים בחודש האחרון, "שבמהלכו נבלמו מאות מתקפות סייבר". במסגרת ההיערכות הנרחבת, מהמערך נמסר כי הוא אף פנה לכלי התקשורת המשדרים את הטקסים, על מנת שגם הם ייערכו כדי למנוע אפשרות של שיבוש השידורים.

טקס הלקת המשואות מעורר עניין בציבור מדי שנה, והשנה במיוחד, עקב המחלוקת שהוא מעורר. לא מן הנמנע שהמחלוקת הזאת היא בין הגורמים שהביאו גם את ההאקרים "להתעניין" בו – לצד העובדה שישראל חוגגת 75 שנים והשנאה שלהם לישראל.

גל של תקיפות בתקופה האחרונה

באחרונה תקפו קבוצת ההאקרים אנונימוס סודן וקבוצות נוספות כמה מטרות ישראליות. האחרונה שבהן אירעה בסוף השבוע וכוונה כלפי האתר של נמל התעופה בן גוריון. המתקפה, מסוג DDoS (מתקפת מניעת שירות מבוזרת), ארכה כמה דקות, ולפי מערך הסייבר הלאומי "כמעט שלא נצפה שיבוש".

חלק מהמתקפות האחרונות אירעו בסמיכות ליום ירושלים האיראני, שחל בתחילת החודש. מדובר בקמפיין בינלאומי אנטי ישראלי שנתי בשם OpIsrael#. על אף שהשנה, היקף מתקפות הסייבר היה גדול יותר מאשר בשנים האחרונות, הרי שהשפעתן הייתה כמעט רק תעמולתית, ללא נזק משמעותי.

אחת התקיפות הבולטות גרמה להשבתה בת כמה שעות של אתרי אוניברסיטאות המחקר בישראל. תקיפה נוספת כוונה בעיקר כלפי הבנקים ודואר ישראל. במסגרת זו הותקפו הבנקים לאומי, דיסקונט, מזרחי טפחות, מרכנתיל, בנק ירושלים, וכן שלושה אתרים של קבוצת הבינלאומי: בנק אוצר החייל, בנק מסד והבנק הבינלאומי עצמו. מערך הסייבר הלאומי הודיע אז כי "זוהו ונבלמו ניסיונות לביצוע מתקפות עומסים על אתרי אינטרנט של בנקים בישראל. הודות להגנות החזקות של הבנקים, פרט להפרעות נקודתיות, האתרים ממשיכים להיות זמינים".

קבוצות האקרים נוספות שתקפו את ישראל היו רוסיות, מלזית, אינדונזית וכן עוד כמה קבוצות קטנות.

ההודעה של מערך הסייבר אמנם התמקדה בבנקים, שהם גופים קריטיים לפעילות המשק, אולם ההאקרים לא התמקדו רק בהם: על הכוונת שלהם היו גם דואר ישראל (כאמור), חברת החשמל, סלקום, פלאפון, הוט, 012 מובייל ומקורות. רוב האתרים שבו לפעול בתוך זמן קצר. ברוב המקרים המתקפות היו מסוג DDoS, שאינה נתפסת כגבוהה ברמה הטכנולוגית, ולא מספקת יכולת לגנוב מידע.

חלק ניכר מהפעילות ההתקפית נגד הארגונים בישראל בוצע, כאמור, על ידי קבוצת האקרים המכנה את עצמה אנונימוס סודן. זו קיבלה על עצמה בטלגרם אחריות על התקיפות באתרי האינטרנט של הדואר והבנקים הגדולים. אנונימוס סודן היא קבוצת האקרים שיש ספקות לגבי זהות חבריה – האם הם שלוחי רוסיה או אפריקנים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים