סופית: סגה קונה את רוביו, המפתחת של אנגרי בירדס

סכום העסקה עומד על 772 מיליון דולר - נמוך מהדיווחים על המשא ומתן ומהמגעים הקודמים, שרוביו ניהלה עם פלייטיקה ● לא ברור האם החברה הפינית תישאר עצמאית

הציפור בכל זאת כועסת. אנגרי בירדס.

הציפורים הזועמות יכולות לחייך: לאחר דיווחים על משא ומתן בין סגה לרוביו, החברה היפנית החליטה אתמול (ב') לרכוש את המפתחת של אנגרי בירדס. העסקה תיסגר סופית לאחר קבלת האישורים הרגולטוריים הנדרשים. סגה תשלם עבור רוביו 772 מיליון דולר. מדובר בסכום קטן יותר ממה שהחברה רצתה לקבל, כולל במשא ומתן שניהלה מול פלייטיקה הישראלית ולא צלח – שבו, לפי הדיווחים, היא הציעה 800 מיליון דולר.

לרוביו יש כיום כ-550 עובדים, שיוצרים את המשחקים בשמונה בתי סטודיו ברחבי העולם, ובשנה שעברה הגיעה החברה הפינית לסך הורדות של כחמישה מיליארד פעמים עבור כל משחקיה. המשחק הראשון, שהתחיל את הסיפור, היה האפליקציה הראשונה של אנגרי בירדס, שהגיעה למיליארד הורדות לטלפונים ולטאבלטים של משתמשי מערכות ההפעלה iOS ואנדרואיד כאחד.

מבחינת סגה, המטרה בעסקה היא לחזק את המעמד שלה בשוק המשחקים באופן גלובלי, ובשוק המובייל בפרט, שההערכה היא שב-2026 הוא יגיע לנפח מכירות שנתי של כ-150 מיליארד דולר. לסגה אמנם יש מותג משחקים משל עצמה – סוניק הקיפוד, אבל הנוכחות שלו בשוק המובייל יחסית נמוכה. לעומת זאת, הוא מצליח בשוק משחקי המחשב. יש לציין שהן סגה והן רוביו הפיקו סרטים שמבוססים על הדמויות שלהן.

"בשוק המשחקים הגלובלי הצומח במהירות, לשוק המשחקים למובייל יש פוטנציאל גבוה במיוחד, והמטרה ארוכת הטווח של סגה היא להאיץ את התרחבותה בתחום זה. אני מרגיש מבורך על כך שאני יכול להכריז על עסקה כזו עם רוביו, ביתם של עובדים מיומנים רבים, שתומכים בפיתוח ויכולות תפעול משחקי המובייל המובילים בתעשייה", אמר הארוקי סטומי, מנכ"ל החברה הרוכשת, שמורכבת מסגה ומסאמי – חברה שמייצרת מכונות משחק.

החברות לא מסרו האם רוביו תישאר עצמאית ואם לא – כיצד עובדיה ישתלבו בסגה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים