ד"ר קירה רדינסקי מצטרפת לבנק הדיגיטלי החדש של ניר צוק

היא תשמש כחברת דירקטוריון בבנק אש וכראשת מעבדת eshX, שתעסוק ביישום טכנולוגיות עתידיות בתחומי הבנקאות

ד"ר קירה רדינסקי חברת דירקטוריון בבנק אש וראשת מעבדות eshX.

הבנק הטכנולוגי אש, שבחודש דצמבר האחרון קיבל אישור מבנק ישראל ונמצא בימים אלה בתהליכי הקמה, הודיע היום (ב') כי צירף להנהלתו את ד"ר קירה רדינסקי, ממדעניות וחוקרות המחשוב הידועות במדינה. היא תשמש כחברת דירקטוריון בבנק וכראשת מעבדת eshX, שתעסוק ביישום טכנולוגיות עתידיות בתחומי הבנקאות.

הטכנולוגיות שתפתח המעבדה החדשה ישולבו בפעילות חברת הטק של הקבוצה ובפעילותו השוטפת של הבנק. ב-אש אומרים כי שילוב זה יאפשר לייעל את השירות ולהוזיל את העלויות ללקוחות הבנק.

את בנק אש יסדו היזם הוותיק והבעלים של פאלו אלטו, ניר צוק, ויובל אלוני, המשמש כמנכ"ל. לאחר שיסתיימו תהליכי ההקמה שלו, ככל הנראה בשנה הבאה, הוא עתיד להיות הבנק הדיגיטלי השני בישראל, אחרי וואן זירו של פרופ' אמנון שעשוע, שכבר פועל. כיו"ר הבנק החדש מכהן פרופ' שמואל האוזר, לשעבר יו"ר הבורסה לניירות ערך.

אנשי טק בכירים נוספים ב-אש הם המנמ"ר, אל"מ (מיל') משה וולף, בעברו מפקד ב-8200, שזכה בפרס ביטחון ישראל, ולשעבר מנכ"ל חברות תשתיות התשלום מס"ב ושב"א, והשותף-המייסד והטכנולוג הראשי של הקבוצה, אלכס ליברנט.

ניסיון אקדמי ומעשי-עסקי עשיר

ד"ר רדינסקי היא בעלת ניסיון רב בעולמות המחשוב והטכנולוגיה – הן מההיבט המעשי-עסקי והן מההיבט המחקרי-אקדמי. היא פרופסור אורח בטכניון, שם היא גם למדה את הלימודים האקדמיים שלה. בתחום המעשי, רדינסקי עבדה במשך שש שנים במחלקת המחקר במיקרוסופט, שם היא הובילה פרויקטים בעולמות הביג דאטה והחיזויים האנליטיים. ב-2012 היא הקימה, יחד עם ירון זכאי-אור, את הסטארט-אפ סיילס פרדיקט, שפיתח מערכת למידת מכונה ועיבוד שפה טבעית עבור אנשי מכירות, ונמכר לאי-ביי ב-2016. לאחר המכירה, היא מונתה לדירקטורית מדע נתונים ומדענית ראשית ב-אי-ביי ישראל. ב-2019 מונתה רדינסקי למנכ"לית חברת הרובוטיקה דיאגנוסטיק רובוטיקס.

היא אמרה כי "ההזדמנות להביא שקיפות והוגנות לעולם הבנקאות פותחת מגרש משחקים חדש, כשהאתגר המונח לפתחנו הוא רתימת הטכנולוגיה למטרה זו. מדובר במשימה חשובה, שתשרת את כלל משקי הבית בישראל".

לדברי אלוני, "ד"ר רדינסקי ניצבת בשורה הראשונה של המומחים העולמיים בתחום למידת המכונה, ואין מתאימה ממנה להוביל את הסטנדרטים שיאפשרו לטכנולוגיות הדור הבא בעולם הבנקאות לפעול באופן אוטונומי, בטוח ואחראי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים