"ה-AI מתפשט במערכת הבריאות – אבל לא יחליף את הרופאים"

מוחמד גרה, סגן מנהל אגף המחשוב באיכילוב, נימק זאת בכך ש-"הטיפול הרפואי מצריך אמפטיה ורגש, שהמכונה לא מסוגלת לתת כרגע" ● למרות זאת, ציין, ההשפעה של ה-AI על עולם הבריאות רבה - ותתפשט עוד

מוחמד גרה, סגן מנהל אגף המחשוב ומנהל אגף הדיגיטל בבית החולים איכילוב.

"העולם, ובתוכו עולם הבריאות, עובר בימים אלה מהפכה רחבת היקף של דיגיטציה ובינה מלאכותית. המהפכה הזו תלך ותתרחב, והאימוץ של ה-AI ילך ויגדל. עם זאת, הוא לא יחליף את הרופאים", כך אמר מוחמד גרה, סגן מנהל אגף המחשוב ומנהל אגף הדיגיטל בבית החולים איכילוב.

גרה דיבר בכנס הבריאות הדיגיטלית השנתי של אנשים ומחשבים, שנערך ביום ה' האחרון במרכז האירועים לאגו בראשון לציון, בהשתתפות מאות מומחים ואנשי מקצוע. את הכנס הנחה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים.

לדברי גרה, "מהפכת הבינה המלאכותית מצטרפת לשורה של מהפכות טכנולוגיות שידענו בעשורים האחרונים, והשפיעו גם על עולם הבריאות: הסמארטפונים, הרשתות החברתיות, האינטרנט והמחשוב האישי".

הוא הסביר כי "בינה היא היכולת להתמודד עם מורכבות קוגניטיבית, והיכולת לאגור ולנתח ידע. בינה מלאכותית היא כל זה בעולם המחשוב. היא מאפשרת למכונה לעשות דברים שבני האדם יכולים לדעת – ולעשות".

"ההתפתחות של הבינה המלאכותית ויישומיה בשנים הקרובות הולכים להיות דבר מרתק. כל תעשיית הבריאות מדברת על זה, ולא לחינם. היא תוטמע במגוון תחומים ותהליכים בעולם הבריאות, ובחלקם היא כבר מוטמעת", אמר גרה.

בית החולים איכילוב ישתמש ב-ChatGPT

הדובר התייחס גם למהפכת ה-ChatGPT, שלדבריו "הפך והופך עולמות", וציין שהבוט הזה, שכובש את העולם, יכבוש גם את מגזר הבריאות. הוא הוסיף כי "אנחנו, באיכילוב, מתכננים להשתמש ב-ChatGPT, זה מאוד יקל עלינו מול המטפלים ומול המטופלים כאחד".

גרה מנה כמה השפעות של הטכנולוגיה בכלל ושל הבינה המלאכותית בפרט על עולם הבריאות: סיוע בניתוח רשומות רפואיות, פיתוח מערכות תומכות החלטות, צמצום הזמן שנדרש לניסוח מכתבים, "חינוך" מטופלים בכל הנוגע לבריאות – ולמעשה לבריאותם, מתן תשובות לשאלות נפוצות, אספקת אבחונים רפואיים בדיגיטל, מתן טיפולים רפואיים מותאמים אישית וקיומם של עוזרים רפואיים וירטואליים.

הוא סיכם במבט אל העתיד: "בהמשך יהיו בעולם הבריאות שימוש מוגבר ב-AI, ב-GPT וכדומה. אלה לא יחליפו את הרופאים, כי הטיפול הרפואי מצריך אמפטיה ורגש, שהמכונה לא מסוגלת לתת כרגע. כמו כן, עדיין יש אתגרים בעולם הבינה המלאכותית שצריך לטפל בהם – רגולציה, פרטיות וסייבר, ונעשה זאת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים