רנו קוראת לסטארט-אפים ישראליים להצטרף לתחרות בינלאומית
Retail Automotive Tech הוא אתגר אשר יוצא כעת לדרך, העוסק באיתור טכנולוגיות חדשניות בעולם קמעונאות הרכב ● הפרויקט ירוכז על ידי מעבדת החדשנות של רנו-ניסאן-מיצובישי בישראל
קבוצת רנו העולמית, בשיתוף עם פריסבי יבואנית רנו בישראל, הכריזו באחרונה על אתגר גלובלי, בשם Retail Automotive Tech, שמטרתו לבנות את העתיד של עולם רכישת הרכב ואת מערכת היחסים בין קבוצת רנו ולקוחותיה ברחבי העולם. הפרויקט ירוכז על ידי מעבדת החדשנות של רנו-ניסאן-מיצובישי בישראל. המעבדה פועלת בשגרה לזיהוי וניסוי (POC) של טכנולוגיות ישראליות בתחום האוטו-טק, אשר ישולבו ברכבים ושירותים עתידיים של החברות בקבוצת הרכב.
האתגר הנוכחי הוא למעשה תחרות שמחפש סטארט-אפים המפתחים טכנולוגיות, פתרונות וחוויות לקוח מסוג חדש בעולם קמעונאות הרכב, בדגש על ארבעה תחומים מרכזיים: מסע לקוח רב-ערוצי חלק ונוח (כלים ליצירת היכרות ראשונית, מעורבות לקוח, מכירה, קשר עם הלקוח לאחר המכירה וכלים לקמעונאי הרכב); התאמה אישית של חווית הרכישה, מסוכנות הרכב ועד מרכזי השירות; דיאלוג עם לקוחות, כולל גם לצורך השקת מוצרים; וכמובן בנושא תפעול ירוק ויעיל יותר. היזמים מזמינים את המתעניינים לקבל פרטים נוספים על האתגר ולהרש אליו בקישור הבא.
האתגר פתוח לסטארט-אפים מכל העולם, באמצעות רישום באתר ייעודי עד ה-30 באפריל. הסטארט-אפים שיבחרו יוזמנו להציג את הטכנולוגיות שלהם בפני חבר שופטים המורכב מבכירים מאליאנס, קבוצת רנו וקרסו. המתאימים ביניהם יזכו לחתום על הסכם מסחרי, או להמשיך לשלב בדיקת היתכנות, תוך שימוש בתשתית קרסו, לרבות אולמות התצוגה, מוקדי השירות, המוקדים הטלפוניים ו/או התשתית של קבוצת רנו. הזוכים יוכרזו באירוע המרכזי של EcoMotion בישראל, במאי 2023.
"מאמינים בשיתופי פעולה עם סטארט-אפים חדשניים"
"אנו מאמינים בשיתופי פעולה עם סטארט-אפים חדשניים, ואנו משוכנעים כי יחד, נוכל להמציא וליישם דרכים חדשות לעיצוב מחדש ושדרוג של תהליך מכירת הרכב ושל הקשר עם הלקוח לאחר הקנייה", אמר ג'רום סרור, סגן נשיא עסקים דיגיטליים וחווית לקוח בקבוצת רנו. הוא הוסיף: "מטרתנו היא לשפר את חוויית הלקוח ולהפוך אותה לדיגיטלית יותר, מהנה, אישית, ומותאמת למגמות החדשות בשוק, כגון: רכבים חשמליים ותחבורה שיתופית".
בנוסף לסטארט-אפים שכבר פועלים בתחום הפתרונות לתעשיית הרכב, האתגר מהווה הזדמנות נהדרת גם לכאלה שעדיין לא פועלים בתעשייה זו, ומזמין אותם להתאים את הפתרונות הטכנולוגיים שלהם לדרישות האתגר, מה שיאפשר להם להיכנס גם לתעשיית הרכב.
"מאז תחילת שיתוף הפעולה שלנו עם רנו בשנת 1948, פריסבי (לשעבר קרסו) צברה ניסיון מקיף לא רק בקמעונאות בתחום מכירת רכבים חדשים, אלא גם בטרייד אין, שירות, ליסינג לרכב ושירותים נלווים כגון ביטוח ומימון", מציינים בפריסבי. "התעשייה הזו משתנה במהירות, וחדשנות היא צורך חיוני על מנת להקדים את ציפיות הלקוח. בהיבטים מסוימים בפעילותנו, אנו מאמינים שסטארט-אפים יכולים בהחלט לעשות את ההבדל".
מה למרות הרפורמה?