פרס ישראל לפרופ' אמנון שעשוע: ברשת קריאות כלפיו לסרב לקבלו

המבקרים כתבו: "אין כמו פרסים מדיקטטורה"; "מי ששומר על ניטרליות ולא מתנגד להפיכה המשטרית, נותן לגיטימציה לדיקטטורה מושחתת"; או "קרנף תורן, ההיסטוריה תזכור לך את זה" ● פרופ' שעשוע לא התייחס לקריאות

פרופ' אמנון שעשוע, מייסד ונשיא מובילאיי.

פרופ' אמנון שעשוע, מייסד מובילאיי (Mobileye), יקבל פרס ישראל בתחום מפעל חיים, כך הודיע אמש (ד') יואב קיש, שר החינוך. בעקבות הדיווח רבו הקריאות ברשתות החברתיות – ובעיקר בטוויטר בעלת האוריינטציה הפוליטית – שהופנו כלפי שעשוע לסרב לקבל את הפרס, ברקע המהפכה המשפטית.

בנימוקים לקבלת הפרס ציינו חברי ועדת הפרס כי "שעשוע הוא סיפור הצלחה ישראלי: השגריר של המצוינות, ההעזה והיצירתיות הישראלית בעולם… לשעשוע תפקיד מכריע בהפיכת ישראל למעצמה עולמית בתחום הבינה המלאכותית והתחבורה החכמה מצילת החיים".

לפי חברי ועדת הפרס, "שעשוע הוא יזם ומדען פורץ דרך, שתורם משמעותית לכלכלה הישראלית… הוא פועל בלא לאות להגשמת חזונו, מתוך תחושת שליחות, ציונות ודבקות במטרה".

הקריאות שלא לקבל את הפרס

בתגובה להודעה, רבים מהגולשים קראו לפרופ' שעשוע, מנכ"ל ונשיא החברה שנמכרה לאינטל במיליארדים – לסרב לקבל את הפרס.

המתנגדים ציינו בדבריהם כי הקריאה לסירוב לקבל את הפרס אינה נובעת מהנימוק שהפרופ' אינו זכאי או ראוי לו – אלא כי ענף ההיי-טק המקומי עומד בקדמת המחאה כנגד המהפכה המשפטית. שעשוע לא הגיב ישירות לקריאות אלו.

בואו נגיד שאני לא מתפלא, זה שעשוע. אל תצפו ממנו להתהגותת שאיננה עלובה. https://t.co/41TIqFI5Oi

מובילאיי עוסקת בפיתוח טכנולוגית נהיגה אוטונומית וייצור מערכות סיוע מתקדמות לנהג (ADAS), המבוססות על טכנולוגיות עיבוד תמונה, שבבי מחשב, ותוכנה. היא נוסדה בישראל בשנת 1999 על ידי פרופ' שעשוע, כאשר פיתח את מחקרו האקדמי למערכת ראייה שיכולה לזהות כלי רכב באמצעות מצלמה ואלגוריתמי תוכנה על מעבד. מובילאיי הקימה את מרכז המחקר הראשון שלה בשנת 2004. במרץ 2017 היא, כאמור, נמכרה לאינטל תמורת 15.3 מיליארד דולרים והעסקה הושלמה באוגוסט באותה שנה. הייתה זו העסקה הגדולה ביותר בתולדות המשק הישראלי.

המשרדים הראשיים של מובילאיי ומרכז הפיתוח ממוקמים בירושלים ומשרדי המכירות שלה פרוסים ברחבי העולם. באוקטובר 2022 הונפקה החברה בוול סטריט לפי שווי של 16.7 מיליארד דולר.

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלון

    כשמייצרים דה-לגיטימציה לממשלה נבחרת אין קווים אדומים לבריונות כנגדה כולל סתימת פיות ואלימות מילולית

  2. אברהם

    ממש דיקטטורה וסתימת פיות מצד שמאל. תפסיקו להזיק למדינה שלנו, ותעבדו במקום להפגין ולבש את החיים של כולם.

  3. רפי הראל

    תלמדו לקרוא אנשים קוראים לו לסרב זה לא בא ממנו.

  4. דוד מהשרון

    אני מתחום הנדסה/ טכנולוגיה / תוכנה. מצפה מאנשים אינטליגנטיים להתנהג בצורה חכמה. למחות וגם לתפקד בלי שיהנדסו לכם את המוח. חוק מספר 4 מהספר The 22 Immutable Laws of Marketing מסביר זאת: All that exists in the world of marketing are perceptions in the minds of the customer . Perception is reality. Everything else is an illusion customers frequently make buying decisions based on second-hand perceptions. Instead of using their own perceptions, they base their buying decisions on someone else’s perception . This is the “everybody knows” principle

אירועים קרובים