שרת האוצר האמריקנית: "לא נחלץ את בנק SVB"

לדברי השרה ג'נט ילן, "המשמעות של הרפורמות שהכנסנו מאז המשבר ב-2008 היא שאנחנו לא הולכים לחלץ את המשקיעים שוב" ● עם זאת, היא ציינה שהממשל מנסה לתת פתרונות למפקידי הפיקדונות ב-"בנק של ההיי-טק", שקרס

שרת האוצר האמריקנית, ג'נט ילן.

שרת האוצר של ארצות הברית, ג'נט ילן, הודיעה היום (א') כי הממשל הפדרלי לא ייחלץ את בנק SVB, שנחשב ל-"בנק של ההיי-טק" – בניגוד למה שעשה לחברות ולמשקיעים במשבר הכלכלי של 2008-9.

בנק SVB קרס ביום ו' והולאם על ידי הרגולטור בקליפורניה, שמונה לכונס הנכסים שלו. זאת, לאחר ירידה חדה, של 60%, בשער המניה שלו ביום ה', שנבעה מכך שחברות רבות שהחזיקו בו פיקדונות החליטו לממש אותם, לאחר שהבינו את מצבו החמור של הבנק.

ילן אמרה כי הממשל אמנם לא יעניק חילוץ למשקיעים בבנק, אולם הוא "מודאג" מהמצב ופועל על מנת לסייע לחברות ולאנשים שהפקידו את כספם בו. השרה ציינה בראיון לתוכנית הטלוויזיה מול פני האומה כי "בזמן המשבר הכספי (של 2008-9 – י"ה), חילצנו משקיעים ובעלים של בנקים גדולים. אולם, משמעותן של הרפורמות שהכנסנו מאז היא שאנחנו לא הולכים לעשות את זה שוב. אולם, אנחנו מודאגים למצבם של מפקידי הפיקדונות ומתמקדים בניסיון לענות על הצרכים שלהם".

ילן הוסיפה שמשרד האוצר האמריקני שוחח עם בעלי פיקדונות ב-SVB, וכי הוא עובד על מנת "לגבש מדיניות ראויה" כדי לטפל בקריסת הבנק. היא סירבה לתת פרטים נוספים, ורק אמרה כי הרגולטור שוקל "מגוון אופציות" על מנת לייצב את המצב. "המערכת הבנקאית האמריקנית בטוחה מאוד ואיתנה פיננסית. היא בעלת שרידות גבוהה", הדגישה.

בתוך כך, הקריסה של SVB השפיעה על מדדי הבורסה בתל אביב, שנצבעו היום באדום. כך, מדד ת"א 35 ירד ב-3.1% ומדד הבנקים – ב-4%. מדד ת"א-טכנולוגיה רשם ירידה של 2.91%, כאשר החברות הבולטות בו שהמניות שלהן קטנו הן לייבפרסון עם ירידה של 8.96% ופריון נטוורק עם קיטון של 6.07%. מניית קווליטאו, שמפתחת ציוד בדיקה לתעשיית המוליכים למחצה, צנחה ב-10.91%, לאחר שהחברה הודיעה על חשיפה גבוהה ל-SVB.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. סבא ג'פטו

    הפגנת בורות. אין בארצות הברית בממשל הפדרלי תפקידי שר.

אירועים קרובים