ה-AI הג'נרטיבית תציע סיוע ראשוני לנפגעות אלימות במשפחה

הצ'אטבוטית החדשה של D-ID הישראלית תעניק תמיכה מקוונת לנפגעות אלימות במשפחה ברחבי העולם ● הפיתוח הייחודי נותן לפונה מידע כללי, מידע מקומי על כל מקום בעולם, כולל בישראל, ואפשרות לשמירת ראיות דיגיטליות

הצ'אטבוטית תעניק סיוע לנפגעי אלימות במשפחה. טכנולוגיית ה-AI הג'נרטיבית של D-ID.

D-ID – חברה ישראלית הפועלת בכל העולם ומתמחה בתחום הבינה המלאכותית הג'נרטיבית (Generative AI) – יחד עם עמותת Spring ACT השווייצרית, הדוגלת בשימוש בטכנולוגיה לטובת צמצום חוסר צדק גלובלי, הכריזו היום על קמפיין לשימוש בכלים מעולם ה-AI הג'נרטיבית כדי להעניק תמיכה מקוונת לנפגעות ונפגעי אלימות במשפחה ברחבי העולם.

באמצעות שימוש בטכנולוגיה של החברה הישראלית, המאפשרת הנפשה של פרזנטורים דיגיטליים (אווטארים), Spring ACT מפיחה חיים בסופיה (Sophia) – צ'אטבוטית אינטראקטיבית מאובטחת – על מנת להנגיש אותה לקהלים מאוכלוסיות מגוונות.

בעזרת הממשק הייחודי, נפגעות ונפגעים מכל מנעד השכבות הסוציואקונומיות יוכלו לדבר, ולא רק להתכתב, עם סופיה במספר שפות, וביניהן אנגלית, צרפתית, ספרדית, רוסית, ערבית, סוואהילית וסינית, ובקרוב גם בעברית.

חברת מיקרוסופט תומכת גם כן, במסגרת התוכנית הפילנטרופית שלה, בפרויקט סופיה, בכך שהיא ממנפת את יכולות המעבר מטקסט לדיבור (AI text-to-speech) ומאפשרת להשתמש בתשתית הענן של Azure AI.

שירן מלמדובסקי סומך, יזמת טק חברתית וראש מחלקת אימפקט בסטארט-אפ D-ID.

שירן מלמדובסקי סומך, יזמת טק חברתית וראש מחלקת אימפקט בסטארט-אפ D-ID. צילום: חנה קסטיאל

"אחת מכל שלוש נשים בעולם, בסביבות 736 מיליון נשים, נחשפות לאלימות פיזית או מינית במהלך חייהן, כאשר למעלה מ-50,000 מהן נרצחות מדי שנה על ידי בני זוגן או קרובי משפחה", אמרה אדריאנה קינונס, ראש ארגון זכויות אדם ופיתוח בארגון UN Women בג'נבה. "ארגון UN Women מביע הערכה לנוכח היוזמה הבינלאומית המשותפת, שנוצרה על מנת להילחם במחסור במשאבים הממשלתיים וארגונים שמתקשים להתמודד עם התופעה ולפצות על היעדר ידע ואמון מצד נפגעות ונפגעי אלימות במשפחה. אנו בטוחים שהשימוש בצ'אטבוטית סופיה יאפשר גישה וסיוע לנפגעות ונפגעי ברחבי העולם".

הצ'אטבוטית 'סופיה' תאפשר לסייע לנפגעות אלימות במשפחה בכל זמן, 24/7 ובכל מקום בעולם, תוך שמירה על סודיות מוחלטת שתאפשר לנפגעות להרגיש בטוחות לעשות את הצעדים הראשונים לקבלת עזרה. המערכת מאפשרת אנונימיות מוחלטת, בכך שהיא לא משאירה עקבות דיגיטליים כלשהם לגילוי על ידי הפוגעים. בהתבסס על הנסיבות והצרכים הייחודיים של הקורבנות, 'סופיה' מסייעת למשתמשים לאסוף הוכחות להתעללות ולהשיג עזרה ברחבי העולם, לרבות בישראל. כבר יותר מ- 14,000 משתמשים התכתבו עם סופיה.

"הצ'אטבוטית סופיה פותחה על מנת לחזק נפגעות ונפגעים אשר נמצאים במערכות יחסים, ולאפשר להם להגיע בקלות רבה יותר לעזרה ולתמיכה", אמרה מנכ"לית Spring ACT, ריהאנה ספרינג. "אנו מודים על כך שכעת אנו מסוגלים להפוך את סופיה לנגישה יותר עבור נפגעות ונפגעי אלימות במשפחה, וזאת בזכות שיתוף הפעולה עם D-ID".

"טכנולוגיות כמו AI ג'נרטיבית יכולות לתרום לעולם בצורה חיובית"

"אנחנו גאים לשתף פעולה עם עמותת Spring ACT בכדי לעזור ולהנגיש את סופיה לכמה שיותר נפגעות ונפגעי אלימות במשפחה ובצורה יותר אפקטיבית", אמרה שירן מלמדובסקי סומך, יזמת היי-טק חברתית ומובילת תחום האימפקט ב-D-ID. "שימוש בטכנולוגיה בכדי לסייע לאוכלוסיות בסיכון נמצא בלב הערכים של החברה. הנפשת הצ׳אטבוטית סופיה היא דוגמה מובהקת לאיך טכנולוגיות כמו AI ג'נרטיבית יכולות לתרום לעולם בצורה חיובית".

"אנו במיקרוסופט מאמינים שהטכנולוגיה היא כוח רב עוצמה לטובה, ושלכולם צריכה להיות גישה לידע וליכולת להפיק תועלת מהשימוש בה", אמר אנדרו ריד, דירקטור לפתרונות שת"פ גלובליים במיקרוסופט שוויץ. "אלימות במשפחה היא נושא גלובלי שחוצה מדינות ושפות. מינוף הטכנולוגיה שלנו כדי להעצים ולתמוך בניצולי אלימות במשפחה, מדגים את החוזק והעוצמה של שיתוף פעולה וקהילה. אנחנו גאים ומברכים על ההזדמנות לשתף פעולה עם Spring ACT ו-D-ID'.'

חברת D-ID מתמחה, כאמור, ב-AI ג'נרטיבית ומאות מיליוני סרטונים כבר נוצרו על גבי הפלטפורמה שלה. בעבר נעשה שימוש בטכנולוגיה שלה לטובת מספר מיזמי אימפקט, ביניהם קמפיין "הקשיבי בקולי" שיזמה מלמדובסקי סומך, שבו נשים שנרצחו על ידי בן זוגן "קמו לחיים" וסיפרו את סיפורן בעזרת הטכנולוגיה, המאפשרת הפקת סרטון וידיאו על ידי העלאת תמונה בודדת וטקסט מוקלט או מוקלד. כמו כן, נעשה שימוש בטכנולוגיה של D-ID בקמפיין צרפתי להגברת מודעות למחלת האיידס ובשלטי חוצות דיגיטליים לסיוע באיתור נעדרים באנגליה.

לאחרונה D-ID השיקה ממשק API חדש, יחד עם אפליקציה בשם chat.D-ID, המאפשרת לדבר בשיחת לייב וידיאו באופן טבעי עם דמות דיגיטלית שמופעלת על ידי בינה מלאכותית. בנוסף השיקה החברה פלטפורמה בשירות עצמי בשם Creative Reality Studio, המאפשרת ליוצרי תוכן ליצור פרזנטורים דיגיטליים באיכות גבוהה לשימוש בסרטונים, מצגות וחומרי הדרכה בתעשיות השיווק והמכירות ובלמידה מרחוק, והכל – בלחיצת כפתור.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים