"הגיע הזמן שהנתונים יעבדו עבורנו"

"בעולם לא יציב, דינאמי ועם אי ודאות כלכלית, עלינו להיות מוכנים ולהתמקד בנתונים - כי הם יסייעו לנו להיות טובים יותר", אמר עמית סיון, מנכ"ל קליק ישראל

עמית סיון, מנכ"ל קליק ישראל.

"הנתונים קיבלו בשנים האחרונות מגוון תארים – 'הנפט החדש', 'החשמל החדש', 'זהב' ועוד. עולם הדאטה הוא משאב של כולנו. ניתן להוון אותו לערכים עסקיים, אלא שהדרך למיצוי מלא של הערכים הללו עוד ארוכה. שוק ה-BI והטיפול בדאטה הוא מרתק, בוודאי בעולם לא יציב ודינמי, עם שינויים גיאו-פוליטיים ואי ודאות כלכלית. בעולם שכזה, עלינו להיות מוכנים ולהתמקד בנתונים – כי הם יסייעו לנו להיות טובים יותר. הגיעה העת שהנתונים יתחילו לעבוד עבורנו, משום שהם מהווים מנוע צמיחה עסקי", כך אמר עמית סיון, מנכ"ל קליק (Qlik) ישראל מקבוצת חילן.

סיון דיבר בפתח כנס Qlik Day 2023. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ד') באולם האירועים לאגו בראשון לציון, בהשתתפות נציגי מאות מלקוחות החברה ושותפיה העסקיים, והנחה אותו הקומיקאי דודו ארז.

צילום ועריכת וידיאו: דותן גור

קליק העולמית קמה לפני 30 שנים, יש לה 38 אלף לקוחות ו-1,700 שותפים עסקיים. "בניגוד למתחרים", אמר, "אנחנו חווים צמיחה עקבית, דו ספרתית באחוזים, בשוק רווי. בארץ יש לנו כ-1,400 לקוחות עם רבע מיליון משתמשי קצה, ואנחנו מובילים את השוק, לפי STKI".

"למרות בעיות התקציב, ההשקעה ב-BI תימשך"

לדברי סיון, "אף שתקציבי ה-IT יקטנו או יוקפאו, מחקרים מעלים שהמנמ"רים והמנמ"ריות ימשיכו להשקיע ב-BI, כי הם מבינים את הערך הטמון בנתונים". הוא ציין חמש מגמות שלדבריו ילוו את עולם ה-BI והניתוח המעמיק של הנתונים: "האחת", אמר, "95% מהארגונים יקבלו החלטות מבוססות מכונות, ולא ידניות כמו היום. עד 2026, כ-85% מהארגונים יטמיעו בוטים שיסייעו לבני אנוש בתחומי הבינה המלאכותית, לימוד המכונה וה-NLP – עיבוד שפה טבעית. המגמה השנייה היא מיטוב מבוסס לואו-קוד. היא תענה לאתגר המחסור בכוח אדם בתחום, שלא ייעלם. כבר השנה, 60% מהאפליקציות ייכתבו באופן זה".

"המגמה השלישית", הוסיף סיון, "היא הכנסת הנתונים ל-'סיפור'. עולם הנתונים יהפוך לנראטיב עם מסקנות שמניעות לפעולה. 'סיפורי דאטה' יהיו הדרך העיקרית לצרוך מידע. מגמה נוספת היא היעלמות של פתרונות נישתיים והתכנסות הפתרונות לעבר פלטפורמת נתונים אחת, מקצה לקצה. המגמה החמישית היא בניית מפעל נתונים, 'מארג', כדי לנהל בצורה יעילה ומרכזית את הנתונים הרבים, שמגיעים ממקורות שונים. כבר השנה, 60% מהארגונים יבנו תוכניות לתחום".

עוד שני אתגרים

"שני אתגרים נוספים בעולם הנתונים", אמר סיון, "הם 'מידור' של ה-BI מאינטגרציית הנתונים ושימוש בגישה פסיבית בבינה העסקית: המערכות מציגות את העבר עם 'ראיית מנהרה', משמע – רואים את מה ששואלים. החלטנו לענות לאתגרים אלה עם פיתוח גישת בינה אקטיבית (Active Intelligence). הגישה כוללת איגום הנתונים המבוזרים למקום אחד וחיבור בין תחום ניתוח הנתונים לאינטגרציה שלהם – על בסיס רכישת אטיוניטי הישראלית וטאלנד, ספקית אינטגרציית נתונים וממשל נתונים, שפיתחה את תפיסת מארג הנתונים ומספקת מסגרת אחת לחיבור כל מקורות הנתונים הארגוניים, ללא קשר למקום שבו הם נמצאים".

"כחברת נתונים 'טהורה', יש לנו תשוקה לדאטה. זו האג'נדה היחידה שלנו וזוהי עילת קיומנו", סיכם סיון. "אנחנו מניבים לארגונים ערך עסקי מהנתונים. חווינו גידול בשנה החולפת, והוא יימשך השנה, בשיעור של עשרות אחוזים. ננגיש את כלל הנתונים למשתמשי הארגון, נגדיל את היקף הניתוח שלהם, וכך נסייע לארגונים לקבל החלטות עסקיות באמצעות דאטה. אוריינות נתונים צריכה להיות שפה שנייה של כל ארגון וארגון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים