משרד הבריאות לאוצר: תנו הנחיות כיצד לנהוג בעובדי המיחשוב המועסקים על בסיס קוסט פלוס

במכתב ששלחה חשבות משרד הבריאות אל מינהל הרכש נאמר, כי המשרד דורש מהחשב הכללי הבהרות מיידיות לגבי 200 עובדים של "האגודה לבריאות הציבור" שלא זכתה במכרז לאספקת שירותי מיחשוב וכעת לא ברור מה מעמדם ● משרד האוצר: בעוד שבועיים יצאו הנחיות נוספות

משרד הבריאות דורש מאגף החשב הכללי במשרד האוצר הנחיות מיידיות כיצד לנהוג בעובדי המיחשוב שעובדים במערכת הבריאות, בעקבות מכרז כוח האדם שהממשלה מוציאה כעת לפועל.

המדובר בכ-200 עובדים שהועסקו עד למכרז על ידי "האגודה לבריאות הציבור", מלכ"ר שהוקם על ידי משרד הבריאות על מנת לספק כוח אדם למערכת הבריאות. מאחר והאגודה לא זכתה במכרז נוצר חוסר בהירות מוחלט לגבי מעמדם של עובדים אלו. באגודה שוקלים כעת גם לפנות לערכאות כדי לערער על אי זכייתם במכרז.

במכתב בהול ששיגר אתמול (ד') יניב זוהר, מרכז בכיר בחשבות משרד הבריאות, אל ירון שטיינברג ממנהל הרכש הממשלתי, הוא דורש הנחיות ברורות כיצד להמשיך לנהוג בעובדים אלו.

"מערך המיחשוב במשרד הבריאות מבוסס בעיקרו על עובדי המיחשוב המועסקים בשיטת קוסט פלוס", כותב זוהר, "במסגרת ההנחיות (הוראות השעה של ליאור אגאי לכל משרדי הממשלה בעקבות המכרז – י.ק.) לא ניתנה כל התייחסות לדרך העברת עובדים אלו לפלטפורמת ההתקשרות החדשה".

יצויין, כי הבעיה בה נתקל משרד הבריאות אופיינית גם למשרדים אחרים בממשלה שהמנמ"רים שלהם טוענים כי ההנחיות שהוציא ליאור אגאי לא מספיק ברורות ויוצרות חוסר שקט אצל העובדים החוששים לאבד את עבודתם.

הנושא אף עלה לדיון בישיבה בנושא המכרז שקיימה ועדת המדע של הכנסת לפני חודשיים. באותה ישיבה התייחס איתן מלמד, מנמ"ר משרד הבריאות, לבעייתיות הכללית של המכרז – לא רק בהקשר של עובדי קוסט פלוס.

מלמד אמר אז, כי "כ-45 עובדים אצלי היו מועסקים בשיטת הקוסט פלוס. האגודה לבריאות הציבור מקבלת 3%-2% – את הכסף מקבל העובד. אם קודם הייתי יכול לבקש עובד שמטפל לי בתקשורת, והיא (האגודה –י.ק) הייתה מוצאת מישהו תוך חודש ימים היום אני צריך למצוא עובד תוך חודש ימים, להכשיר אותו לעבודה ולהכניס אותו לעבודה. בתהליך הזה אני לעולם לא אצליח למצוא עובד".

בכנס מנמ"רים של הממשלה שנערך בשבוע שעבר בירושלים הנושא עלה לדיון וסגן החשב הכללי טל הרמתי אף התייחס לעניין והסביר את המתרחש.

ממשרד האוצר נמסרה בתגובה, כי "בשבועיים הקרובים אמורות להתפרסם שתי הוראות נוספות על ההוראה שכבר פורסמה אשר תתייחסנה לנושאי מעבר עובדים קיימים ממכרזי קוסט פלוס ובתי תוכנה למכרז החדש ולכל נושאי השכר".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יפה

    למה יש צורך במתן הבהרה מיוחדת לעובדי מיחשוב במרד הבריאות. העמותה לא זכתה ולכן יש להעביר את כל העובדים לחברות שזכו ולהפסיק העסקתם באמצעות האגודה לבריאות הציבור. אם לא כן, מה המשמעות של מכרז חדש ?

  2. יאיר

    עוד מכה לטל הרמתי. עד מתי??? עד מתי?????

אירועים קרובים