מנהל תחום החיפוש בגוגל מזהיר מפני מענה AI "פיקטיבי"

לדברי פראבהאקר רגאוון, צ'אטבוטים המונעים על בסיס AI אינם אמינים לחלוטין ויכולים לספק "תשובה משכנעת, אך מופרכת לחלוטין" ● רגאוון התראיין לנוכח מצב בו מיקרוסופט יכולה "לגנוב" את תחום החיפוש מהחברה שלו

לא סומך על צ'אטבוטים במנוע החיפוש. פראבהאקר רגאוון, מנהל תחום החיפוש בגוגל.

ראש תחום החיפוש של גוגל, פראבהאקר רגאוון, הזהיר באחרונה בראיון שהעניק לעיתון הגרמני Welt am Sonntag כי לא ניתן לסמוך על צ'אטבוטים המונעים על ידי בינה מלאכותית, כמו ChatGPT המדובר. לדבריו, הכלים החדשניים עלולים לספק הטעיה במענה שלהם לשאילתות, וחשוב לצמצם את אי הדיוקים הללו למינימום, כדי שהשירות יפעל ללא בעיות.

"סוג זה של בינה מלאכותית שאנחנו מדברים עליה עכשיו, יכול לפעמים להוביל למשהו שאנחנו מכנים הזיה", הוא אמר, והמשיך "אז הדבר מתבטא בצורה כזו שמכונה נותנת תשובה משכנעת, אך מומצאת לחלוטין", התריע רגאוון.

נזכיר כי גוגל השיקה את הצ'אטבוט שלה בארד (Bard) בשבוע שעבר, בתגובה לכך שהמתחרה שלה מיקרוסופט השקיעה מיליארדים בטכנולוגיה מתקדמת וחדשה בתחום ה-AI, וכבר משלבת את יכולות ChatGPT מבית OpenAI, כלי שהושק בנובמבר, בשירותיה.

"שאל אותי כל דבר". מנוע החיפוש בינג במתכונתו החדשה, מחוזק ב-ChatGPT.

"שאל אותי כל דבר". מנוע החיפוש בינג במתכונתו החדשה, מחוזק ב-ChatGPT. צילום: מיקרוסופט

האיום הדרמטי על גוגל – ChatGPT שולב בבינג

בעיקר מאיים על גוגל שילובו של הצ'אטבוט של OpenAI בבינג (Bing) – מנוע החיפוש של הענקית מרדמונד.  למהלך זה, יש רבים הסבורים, יש את הפוטנציאל לשבש לחלוטין את תחום החיפוש העולמי באינטרנט ואף לנשל את גוגל משליטתה המוחלטת בו. הסיבה להנחה זו היא היכולות המאוד מרשימות של ChatGPT לחולל תוכן באופן חכם מאוד עמוק, בהתבסס על תועפות הדטה שהוא סרק ולמד עד כה, כולל למשל כל ערכי ויקיפדיה

הראיון של רגאוון הגיע על רקע "פשלה" שעלתה לחברה שלו מאוד ביוקר – בסרטון שפרסמה גוגל לקידום בארד, וכדי לספר לעולם כי היא לא נחה על זרי הדפנה וכבכר ממהרת לספק למיקרוסופט מענה מוצלח משלה, נראה הבוט מספק אינפורמציה שגויה בנוגע לטלסקופ החלל ג'יימס ווב. הטעות הזו, שאותרה בידי מדענים והודהדה ברשתות החברתיות ובמדיה העולמית, גרמה לכך ששווי השוק של הענקית ממאונטיין וויו צנח ב-100 מיליון דולר. הצניחה הגדולה, כך לפי אנליסטים, העידה על סדק מהותי באמונם של בעלי המניות ביכולתה של גוגל להתחרות במיקרוסופט בשלב הזה.

"אנחנו מרגישים באופן טבעי שזה דחוף", אמר רגוואן בנוגע לאימוץ יכולות הצ'אטבוטים המתקדמים, "אך אנחנו גם מרגישים אחריות גדולה. אנחנו בהחלט לא רוצים להטעות את הציבור", הסביר בראיון איתו.

רגאוון אמר ל-Welt Am Sonntag שבכל הכרוך בצ'אטבוטים החדשניים בגוגל "שוקלים כיצד לשלב את האפשרויות הללו בפונקציות החיפוש שלנו, במיוחד עבור השאלות שאין להן רק תשובה אחת", הוסיף.

נזכיר כי החברה השיקה את בארד (והדגימה את יכולותיו לציבור באופן כושל) כמענה לשילוב ChatGPT בבינג, על אף שהכלי שלה יהיה מוכן לשימוש נרחב רק בעוד "שבועות ספורים", כך לפי המנכ"ל סאטיה נדאלה, שהיה מי שהציג את החידוש בפוסט עתיר הבטחות. כעת, לאחר השגיאה הנפיצה שביצע הכלי במהלך ההכרזה עליו, אפשר שיארך זמן רב יותר עד שבארד יכנס לפעולה במנוע החיפוש Google Search.

יצוין כי מארטן בוסמה, מהנדס מחקר לשעבר בחטיבת הבינה המלאכותית של אלפבית, המכונה Google Brain, צייץ בטוויטר שהמצגת שבה הוצג הכלי הדגימה כי ענקית החיפוש, לפחות נכון לעכשיו, אינה לוקחת את תחום הבינה המלאכותית מספיק ברצינות, כך דיווח הביזנס אינסיידר.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים