אנליסטים חוזים: ירידה רבעונית של 10 מיליארד דולר בשוק השרתים

גם כאן, הסיבה היא המצב הכלכלי בהיי-טק, שמוביל לקיצוץ בהוצאות וכתוצאה מכך לירידה בהזמנות של שרתים חדשים ● ההערכות הן שמטא, גוגל ושאר חברות האינטרנט הגדולות יצמצמו את ההזמנות שלהן ב-10% לפחות

והרי התחזית: ירידה ב-"טמפרטורות" בשוק השרתים.

שוק השרתים יסבול מירידה במכירות בהיקף של כ-10 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2023 – כך טוענת זרוע המחקר של האתר הסיני דיגיטיימס, שמתמחה בשרשרת הייצור.

על פי הערכה שאנליסטים של האתר פרסמו באחרונה, המצב הכלכלי, שמוביל לקיצוץ בהוצאות לכל אורך ענף ההיי-טק, לרבות אצל ענקיות הטכנולוגיה, יבוא לידי ביטוי גם בהזמנות של שרתים. לדבריהם, כל ספקיות שירותי הרשת הגדולות בארצות הברית – מטא, גוגל, אמזון ואף מיקרוסופט – יקטינו את ההזמנות שלהן ב-10% לפחות. גם במקרה של ספקי שירותי הדאטה סנטרים הגדולים באסיה, ובעיקר בסין, צפויה ברבעון הראשון של השנה ירידה של 10% בהשוואה לרבעון האחרון של 2022, וגם במונחים של שנה לשנה.

בדיגיטיימס מציינים שיצרניות שרתי ה-x86, דוגמת דל ו-HPE, כבר הקטינו את ההזמנות שלהן משרשרת הייצור והאספקה.

באתר לא מעריכים מה יהיה גודל השוק בסיכומו של הרבעון, אך מציינים שהירידה הצפויה תגיע אחרי שברבעון הרביעי של 2022 נרשמו קיטון של 7.1% במשלוחי השרתים לעומת זה שלפניו, וירידה של 4.3% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2021. עם זאת, בשנה שעברה חל גידול של 6% במכירות. זאת, על אף שבמחצית הראשונה של השנה נאבקו היצרניות לעמוד בביקוש בגלל בעיות שרשרת האספקה המוכרות, וגם עקב לא פחות מ-19 סגרים משמעותיים שהיו אז בסין. הסיבה לגידול היא, על פי האנליסטים של האתר, ש-2021 הייתה שנה חלשה במכירות השרתים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים