רשות התקשורת קורמת עור וגידים: השר כחלון הגיש לממשלה מסמכי התוויה

בדברי ההסבר במסמך נכתב, כי הקמת הרשות הישראלית לתקשורת נועדה ליצור גוף רגולטורי חדש שירכז תחת כנפיו את סמכויות ההסדרה המצויות כיום בידי שר התקשורת ומשרד התקשורת, הרשות השניה לטלוויזיה ורדיו, מועצת הרשות והמועצה לשידורי כבלים ולוויין ● המועצה תמונה על ידי הממשלה מדי ארבע שנים על פי המלצותיהם של שרי התמ"ת והתרבות

שר התקשורת, משה כחלון, הגיש אתמול (א') למליאת הממשלה מסמך התוויה המכיל עשרות עמודים, ובהם פירוט המבנה ומהותה של רשות התקשורת הלאומית שתחליף את המשרד ותקבל את סמכויותיו. בדברי ההסבר במסמך נכתב, כי הקמת הרשות הישראלית לתקשורת נועדה ליצור גוף רגולטורי חדש שירכז תחת כנפיו את סמכויות ההסדרה המצויות כיום בידי שר התקשורת ומשרד התקשורת, הרשות השניה לטלוויזיה ורדיו, מועצת הרשות והמועצה לשידורי כבלים ולוויין.

המסגרת החדשה תתבסס על ארבעה מרכיבים עיקריים: הראשון, הוא שסמכויות ההסדרה שהיו עד כה בידי שר בממשלה יועברו לידי גוף מקצועי – זאת, נוכח מאפייניו הייחודיים של תחום התקשורת, מורכבותו, משמעותו הכלכית ותפקידו המרכזי בחיי היומיום של הציבור. כל אלה מחייבים, כי הרשות תהיה מבוססת על עבודה מקצועית ארוכת טווח בראשות גורמים בעלי ידע וניסיון מתאימים.

שנית, נכתב בדברי ההסבר, הגוף המסדיר יהיה עצמאי במילוי תפקידיו.

שלישית, הרשות תהיה מופקדת על מערך ההסדרה – הן של תחום הטלקומוניקציה והן של תחום השידורים, למעט השידור הציבורי, ובעלת ראיה כוללת של שווקי התקשורת והתוכן, וטובת הצרכן, כאשר ההיבטים הציבוריים בעבודת הרשות יבואו לידי ביטוי – הן במטרות הרשות ובתפקידיה והן במבנה הרשות ובייצוג הציבור במסגרתו, בפרט בתחום תכני השידור.

על פי המרכיב הרביעי, הקמת הרשות תסמן שינוי משמעותי בגופי ההסדרה – סגירתם של משרד ממשלתי, רשות סטטוטורית ושתי מועצות ציבוריות ובמקומם כינונה של רשות מקצועית חדשה, במטרה שהשינוי המבני ישמש מנוף לקידום ענף התקשורת, לפיתוח התחרות בו ולרווחת הציבור בישראל.

המועצה תמונה על ידי הממשלה מדי ארבע שנים על פי המלצותיהם של שרי התמ"ת והתרבות, פרט לרשות הראשונה, ויכהנו בה ארבעה חברים: שני עובדי מדינה – אחד מהם יו"ר המועצה שישמש כיו"ר רשות התקשורת וימונה על פי המלצת שר התמ"ת והשני יו"ר מועצת תכני השידור, שתעסוק בתחומי תוכן השידורים בערוצי הטלוויזיה והרדיו המסחריים והרב-ערוציים. מועצת תכני השידור תפעל כמועצה ציבורית, תמונה על ידי הממשלה ותורכב מעשרה חברים ויו"ר, שיהווה עובד מדינה. לצד שני עובדי המדינה יכהנו במועצת התקשורת גם שני נציגי ציבור.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים