EMC רכשה את גרינפלאם, ספקית תוכנה לניתוח נתונים, תמורת יותר מ-300 מיליון דולרים

עסקת הרכישה של החברה, שמהקמתה ועד היום הושקעו בה 85 מיליון דולרים, תבוצע כולה במזומן בחברה הנרכשת הושקעו 85 מיליוני דולרים ● הרכישה צפויה להסתיים ברבעון השלישי, ולאחריה תקים EMC חטיבה חדשה למיחשוב נתונים, ובה ישולבו תוכנות גרינפלאם, לצד מוצרי התשתית שלה

ענקית תשתיות המידע EMC הודיעה, כי תרכוש את גרינפלאם (Greenplum Software), ספקית בסיס נתונים ותוכנות לניתוח נתונים בהיקף נרחב. היקף העסקה של הרכישה, שתבוצע כולה במזומן, לא נמסר, אולם אנליסטים העריכו אותו ביותר מ-300 מיליון דולרים. כך או כך, הרכישה צפויה להסתיים ברבעון השלישי של השנה.

החברה הנרכשת מספקת יכולות לטיפול ולניתוח בנפחים גדולים של נתונים רבים, לרבות בתצורת מיחשוב ענן. תוכנת הדגל של החברה מבוססת על פיתוח שנעשה על גבי בסיס הנתונים בעל הקוד הפתוח PostgreSQL, והיא מיועדת לחישובים מורכבים, לניתוחי בינה עסקית ולטיפול חכם בתהליכים עסקיים בארגון. באחרונה שחררה החברה את גרסה 4.0 של בסיס הנתונים, שלטענתה היא "פלטפורמת הנתונים הראשונה לענן". התוכנות של גרינפלאם מטפלות בנתונים המרובים בצורה מהירה, על ידי הפרדתם לבסיסי נתונים קטנים יותר וטיפול בהם במקביל. הטכנולוגיה שלה פועלת מול תשתיות בסיסי הנתונים והאחסון, ומאפשרת לבצע שאילתות מול בסיסי הנתונים לכלל עובדי הארגון – ולא רק לאנשי ה-IT.

EMC הודיעה, כי עם השלמת הרכישה היא תקים חטיבה חדשה למיחשוב נתונים, וישולבו בה תוכנות גרינפלאם, לצד מוצרי תשתית שלה עצמה. הטכנולוגיה של החברה הנרכשת תעבוד גם מול מוצרי RSA, חטיבת אבטחת המידע של EMC, ומול מוצרי מניעת השכפול, דה-דופליקציה, של דאטה דומיין, רכישה אחרת של EMC.

גרינפלאם נוסדה ב-2003, ומשרדיה ממוקמים בסן מטרו, קליפורניה. מאז הקמתה, הושקעו בחברה 85 מיליון דולרים. מיקרוסופט (Microsoft) השקיעה בה בתחילת הדרך, ובינואר 2008 השקיעו בה סאן (Sun) וסאפ (SAP) סכום של 27 מיליון דולרים.

לחברה יותר ממאה לקוחות, ביניהם סוני (Sony), סקייפ (Skipe), טי-מובייל (T-Mobile), פוקס אינטראקטיב מדיה (Fox Interactive Media), בורסת ניו-יורק (NYSE) ובורסת נסדא"ק. הלקוח המפורסם ביותר שלה הוא אי-ביי (eBay), המריץ על הטכנולוגיות של החברה נתונים בנפח של פטה-בייט רבים.

במכתב שקיבלו השבוע עובדי החברה הנרכשת מההנהלה נמסר להם, כי "המיזוג יביא למיצוי פוטנציאל רב עבור הלקוחות, המצויים במצב של התמודדות עם נפחי מידע הולכים וגדלים והצורך בניתוח חכם שלהם. מה שמניע אותנו הוא הרצון לפעול בעולם החשוב ביותר בארגון – עולם המידע, על הכוח העסקי הטמון בו. שם נמצא עתיד ה-IT".

מ-EMC נמסר, כי "ארגונים מתמודדים כיום עם צורות רבות של מידע המצוי במקומות רבים בארגון ושהכמות שלו הולכת וגדלה בלא הרף. ארגונים נדרשים לארכיטקטורות חדשות כדי להתמודד עם ההיצף של הנתונים וכדי להפיק מהם ערך". היא תיארה את גרינפלאם כחברה שמסוגלת לטפל בנתונים ולנתח אותם בביצועים ובמהירות הגבוהים פי 10-100 מהמקובל בשוק.

פט גלסינגר, סמנכ"ל תפעול (COO) ונשיא חטיבת תשתיות המידע ב-EMC העולמית, אמר, כי "עולם מחסני הנתונים הארגוניים עומד להשתנות. גרינפלאם מסוגלת להתמודד בעולם החדש, של ניתוחי 'המידע הגדול'. שילוב מוצרי החברה עם התשתיות הווירטואליות של הענן הפרטי שלנו מספק את הפתרון המיטבי להתמודדות עם נפחי המידע ההולכים וגדלים".

כאמור, אחת המשקיעות בגריפלאם היא קרן ההשקעות של סאן. סקוט מק'נילי, לשעבר מנכ"ל ויושב ראש סאן, משמש כיועץ בכיר לגרינפלאם. הוא אמר, כי "ההתאמה בין השתיים מושלמת. גרינפלאם תביא לשינוי כולל ומוחלט באופן בו יטפלו בנתונים המצויים בבסיסי הנתונים, תוך התבססות על מיחשוב ענן ו-וירטואליזציה, במטרה להגיע למיצוי מירבי של ניתוח הנתונים הארגוניים ולהפיק מהם ערך עסקי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים