מריסה מאייר, גוגל: "טעינו כאשר אספנו מידע שלא היינו צריכים לאסוף"

במסיבת עיתונאים שהתקיימה במהלך Google DevFest, התייחסה מאייר, סגנית נשיא למוצרי חיפוש ולחוויית משתמש בגוגל, לחקירות נגד ענקית החיפוש בחשד לפגיעה בפרטיות ואמרה, כי "הסתבר לנו שאספנו מידע שלא ידענו שאנו אוספים ולא היינו צריכים לאסוף. הייתה זו טעות שלנו, ואני מתנצלת עליה" ● לגבי גוגל באזז אמרה מאייר, כי "טעינו, הבנו זאת במהרה, וביצענו את השינויים שנדרשו במהירות" ● על השוק הישראלי אמרה מאייר, כי "הוא אחד השווקים הצומחים ביותר מבחינה טכנולוגית"

"טעינו כאשר אספנו מידע שלא התכוונו ולא היינו צריכים לאסוף. עשינו טעויות והתנצלנו עליהן", כך אמרה מריסה מאייר, סגנית נשיא למוצרי חיפוש ולחוויית משתמש בגוגל (Google) העולמית. מאייר היתה דוברת המפתח ב-Google DevFest, כנס המפתחים של ענקית החיפוש, הראשון בסדרת כנסים עולמית בנושא שהוקדש לדפדפן כרום. האירוע התקיים במרכז הכנסים אבניו, קרית שדה התעופה היום (ג').

במסיבת עיתונאים שהתקיימה במהלך האירוע, התייחסה מאייר לחקירות נגד גוגל בחשד לפגיעה בפרטיות, בעקבות פעילות של עובדי החברה במהלך צילומים שנערכו עבור שירות Street View. החברה הודתה, כי נאספו בטעות תכנים מרשתות Wi-Fi שאינן מוגנות בסיסמה. "הסתבר לנו שאספנו מידע שלא ידענו שאנו אוספים ולא היינו צריכים לאסוף. הייתה זו טעות שלנו, ואני מתנצלת עליה". לגבי גוגל באזז (Google Buzz), אמרה מאייר, כי "טעינו, הבנו זאת במהרה, וביצענו את השינויים שנדרשו במהירות. הבדיקות אותן ערכנו בטרם ההשקה לא היו מספיקות, ולא היה מתאם גבוה בין האופן בו הגיבו עובדי החברה לשירות לבין כלל הציבור".

צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

לשאלת העיתונאים על הפגיעה בפרטיות באופן כללי, השיבה מאייר, כי "החברה פועלת להגנה על פרטיותם של הגולשים בהתאם לשלושה קווי יסוד: שקיפות, בחירה, ובקרה. מאד חשוב לנו שהמשתמשים יהיו מודעים לסוג המידע הנאסף על ידינו וכיצד משתמשים בו. חשוב שלגולשים תהיה אפשרות לבחור ליהנות מהמוצר ומהתועלות שבו. צריך שתהיה בקרה ושליטה על המידע הזה. כך, לדוגמה, בחיפוש עם התאמה אישית, אפשר לבדוק את ההיסטוריה של החיפוש, ולמחוק רישום של פעולות חיפוש שאינן רצויות. לוח המחוונים של גוגל מאפשר לעשות זאת".

לשאלת אנשים ומחשבים על יחסה לבינג (Bing), מנוע החיפוש של מיקרוסופט (Microsoft), אמרה מאייר, כי "התחרות טובה לכולם, לספקיות ולמשתמשים. כל חלופה למוצר מניבה עוד ועוד רעיונות חדשים. אנחנו מאד טובים בחיפוש, ויש לנו כוח אדם מקצועי ומיומן בתחום, אשר עמל לשפר אותו כל הזמן". בהתייחסה לשינוי של גוגל בפעילותה בסין, אמרה מאייר, כי "לא שינינו את עמדתנו בעניין. אנחנו עדיין מעוניינים שהגולשים בסין יבצעו חיפוש עם גוגל".

לגבי עתיד עולם החיפוש, אמרה מאייר, כי "יש לנו הרבה מה לעשות בהקשר של חיפוש והבנה שלו. אנחנו שמים דגש על הבאה של חומרים נוספים לחיפוש, וחיבור בין פרטי מידע שונים, מהרשת ומחוצה לה. מוכללות היא היבט חשוב בעולם החיפוש". לדבריה, עתיד עולם החיפוש יהיה בכמה היבטים. האחד, התאמה אישית במידה רבה יותר בין המחפש ובין התכנים המבוקשים. השני חיפוש קולי, השלישי, חיפוש חזותי. ההיבט בעל המשקל הסגולי הרב ביותר, לדבריה, הוא חיפוש שתהיה בו תובנה רבה יותר, מבוססת הקשר. עוד ציינה מאייר, כי בעתיד עולם החיפוש יערוך חיבור בין תוכן החיפוש ובין הקשרים של המחפש עם חבריו ברשת, או עם מחפשים דומים, תוך שימת דגש על האינטראקציות. "כבר כיום", אמרה, "החיפוש 'מרגיש' אחרת, אבל יש עוד כברת דרך שצריך לעבור. הכל צריך להיות מוכוון לדרישות המשתמשים".

בפתח הכנס אמרה מאייר, כי "ישראל היא מקום עם אנרגיות מדהימות, וכמות החדשנות הטכנולוגית, ורמת האימוץ המוקדם של טכנולוגיות היא גדולה ביותר. השוק הישראלי הוא אחד השווקים הצומחים ביותר טכנולוגית".

בהתייחסה לעולם הדפדפנים, אמרה מאייר, כי על פי מחקר של חברת StatCounter, כרבע מהדפדפנים בישראל הם בעלי קוד פתוח – פיירפוקס (Firefox) של מוזילה (Mozilla) וכרום (Chrome) של גוגל. היא ציינה, כי מדובר בגידול משמעותי, שכן רק לפני שנה שני דפדפנים אלה אחזו במחצית מנתח השוק שלהם כיום. "אמנם יש לאן לשאוף ולהתקדם", אמרה מאייר, "אך נתח השוק של כרום עומד על 12%, זה הרבה יחסית ומדובר בצמיחה מרשימה. אסור לשכוח שהמדובר על מוצר שהוא בן פחות משנתיים. כרום הוא מוצר חשוב עבור גוגל, והוא מסייע לשפר עבור הגולשים את חוויית השימוש ברשת. ישראל מרשימה ביותר במהירות ההטמעה של כרום בקרב הגולשים".

מאייר סיימה בציינה, כי גוגל מסייעת להנחיל את תרבות הרשת בעולם, ותיארה כיצד אוטובוס של החברה סובב ברחבי תת-היבשת ההודית ולימד יותר ממיליון איש ואישה כיצד לגלוש. אחריה עלה לבמה בריאן רקווסקי, מנהל מוצר ראשי של גוגל כרום, שאמר, כי קצב ההתקדמות של הדפדפן מהיר ביותר לדבריו, ועומד כיום על 70 מיליון משתמשים. את האירוע פתח פרופסור יוסי מטיאס, מנכ"ל מרכז המו"פ של גוגל בישראל. לאחר מכן התפצל הכנס למסלולים מקצועיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים