תזמון מר: יצרנית סוכריות הותקפה בכופרה לפני ביקושי האלווין

היצרנית, פררה קנדי, מתמחה בייצור סוכריות תירס, המחולקות באופן מסורתי בתקופת ליל כל הקדושים בארצות הברית ובקנדה ● לדבריה, אירוע הסייבר "לא צפוי" לגרום למחסור באספקה לחג שיחול בסוף החודש

תחת מתקפת כופר. סוכריות התירס של האלווין.

גם בסייבר, התזמון הוא קריטי, והסיפור הבא מדגים זאת – יצרנית סוכריות אמריקנית בשם פררה קנדי (Ferrara Candy Company) הותקפה בכופרה ממש זמן קצר לפני האלווין. היצרנית המותקפת, מהגדולות בארה"ב, מתמחה בייצור Brach's Candy Corn – סוכריות ספציפיות שאותן נהוג לחלק בחג.

סוכריות תירס, כך לפי ויקיפדיה, הן "סוכריות המורכבות מבלילה של סוכר, סירופ תירס ודבש עם קמצוץ מלח. הן מעוצבות בגודל, בצבע ובצורה של גרגירי תירס שנשרו מהקלח, כולל פאת הגרגיר בצהוב בהיר, גוף הגרגיר בצהוב־כתום, אדום או סגול וקצה הגרגיר בלבן. הסוכריות מחולקות באופן מסורתי בתקופת ליל כל הקדושים בארצות הברית וקנדה".

אתמול (ד') נודע כי היצרנית הותקפה בתוכנת כופר, אשר שיבשה את פעילות מפעל הייצור של סוכריות התירס של בראץ' – המותג שעליו חתומה פררה קנדי הפועלת משיקגו. לדברי החברה, היא הותקפה מוקדם יותר החודש והבחינה בפריצה ב-9 באוקטובר.

מלבד סוכריות התירס המפורסמות החברה ידועה גם במוצרים פופולריים אחרים כמו Gobstoppers Everlasting, SweeTarts, Red Hots, Boston Baked Beans, candy Lemondhead, Nerds, ועוד.

דובר החברה הגיב בדוא"ל ועדכן את התקשורת ואת חובבי האלווין המודאגים – בעיקר ילדים המסתובבים בחוצות הערים ומחפשים אחרי "ממתק או תעלול" – כי פררה הצליחה לחדש את הייצור, אך רק בכמה מתקנים שלה. מאידך, בחברה הבטיחו שלא צפוי מחסור בסוכריות התירס המיתולוגיות בליל כל הקדושים הקרוב, שחל ב-31 באוקטובר.

לא פורסם האם פררה שילמה כופר לתוקפים כדי לחדש את הפעילות במפעליה, ואם כן – באיזה סכום מדובר.


כופר בכל החזיתות – מבשר מעובד לסוכריות

כידוע, במהלך השנים האחרונות, מניין מתקפות הכופר הולך וגדל ברחבי העולם, כשאפילו מגזרי מזון במדינות השונות הפכו לקרבן בעבר פושעי הרשת.

על פי דיווח של חדשות NBC מאתמול, פררה היא חברת המזון האחרונה שחוותה פריצת כופרה.

היצרנית הגדולה מכולן שחוותה עד כה פריצה, ואף שילמה כופר כדי לשוב לתפעל את קו המוצרים שלה בשיא המהירות היא JBS – חברת ייצור הבשר הגדולה בעולם.

JBS חוותה ביוני מתקפת כופרה, שהשביתה חמישית מהיקף פעילותה בארה"ב. החברה הודתה מאוחר יותר כי שילמה דמי כופר עצומים בגובה 11 מיליון דולר, כדי לחזור לפעילות מלאה לאחר מתקפת הסייבר של ה-1 ביוני.

הממשל האמריקני טען שמאחורי תקיפה זו של מה שמכונה גורם ב"שרשרת האספקה" התזונתית עומדים האקרים רוסים שאינם שלוחי מדינה.

ממשלת ארה"ב פרסמה ביום ב' האחרון הודעה ובה הזהירה חברות תשתיות קריטיות בארה"ב, כולל יצרני מזון, כי קבוצה ספציפית של תוקפי תוכנות כופר, כנופיית BlackMatter, דורשת תשלומים מופקעים של בין 80,000 ל-15 מיליון דולר אחרי שהיא נועלת מערכות בתוכנת כופרה. לא ידוע מדוע ההאקרים מכנים עצמם בשם המתכתב עם התנועה BLM הפועלת למען שיוויון זכויות לשחורים בארה"ב ובעולם.

"התקפות תוכנת כופר שמכוונות אל תחום המזון והחקלאות משבשות את הפעולות, גורמות לאובדן כספי ומשפיעות לרעה על שרשרת אספקת המזון", נכתב בהודעה כאזהרה ליצרניות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים