12 שנות מאסר למבצע מעשים מגונים ואונס נערות ברשת

העונש נגזר על אוריה עסיס, תושב עמנואל בן 28, שביצע עבירות מין - בעיקר וירטואליות - ב-48 ילדות ונערות, מרביתן מהמגזר החרדי-דתי ● עסיס גם יפצה את נפגעותיו כספית

עוד כתב אישום נגד פדופיל.

12 שנות מאסר נגזרו על אוריה עסיס, תושב עמנואל בן 28, על שביצע עבירות מין, רובן וירטואליות, ב-48 ילדות ונערות, מרביתן מהמגזר החרדי-דתי. בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר אתמול (ד') גם מאסר על תנאי ופיצויים של אלפי שקלים לכל אחת מהנערות.

עסיס הורשע על פי הודאתו בעבירות מין רבות ובעבירות נוספות שביצע בעשרות נערות, רובן במרחב הווירטואלי וחלקן במהלך מפגש עימן. עסיס השתמש בזהויות בדויות וגרם לנערות להצטלם עבורו בעירום ולבצע בגופן מעשים מגונים.

על פי כתב האישום, שהוגש נגד עסיס על ידי מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, במהלך כארבע שנים הוא יצר לעצמו זהויות בדויות רבות, במטרה ליצור קשר עם קטינות, לפתותן במרמה להתכתב איתן, ובהמשך להצטלם בעבורו בעירום מלא או חלקי ולבצע בעצמן מעשים מגונים, מעשי אונס ומעשי סדום. הוא יצר לעצמו זהויות בדויות רבות, בהן מאמן שחייה, איש עסקים המתגורר בלונדון, גניקולוג, או מורה למיניות. עסיס איתר את קורבנותיו באינטרנט, ובאמצעות רשתות חברתיות, דוגמת ווטסאפ ואינסטגרם, הוא פנה לאותן נערות וילדות, בגילאי 13-18. בחלק מהמקרים עסיס פנה אליהן ממספרי חשבונות שונים, ולעתים פנה לחברות שלהן.

עבירות מין חמורות, מרחוק. אילוסטרציה: BigStock

עבירות מין חמורות, מרחוק. אילוסטרציה: BigStock

עבירות מין חמורות – לרוב ב'שלט רחוק'

השופטים, אב בית הדין – רענן בן יוסף, אברהם הימן ושרית זמיר, כתבו בגזר הדין כי "מדובר במסכת עבריינית חוזרת ושיטתית, שהתרחשה על פני תקופה ארוכה. הנאשם ביצע עבירות מין מסוגים שונים ועבירות נוספות כלפי קורבנות שהן קטינות, תוך שהוא משתמש במרחב הווירטואלי כדי לתאר אותן ולבצע כלפיהן עבירות מין, לרוב ב'שלט רחוק'. בחלק מהמקרים, הוא הוביל את הקטינות להיפגש עימו, ואז במפגש הפיזי עימן ביצע בהן עבירות…".

"עבירות המין שעסיס ביצע בקטינות", קבעו השופטים, "פגעו בערכים של כבוד האדם והזכות לאוטונומיה של הקורבנות על גופן, נפשן, צנעתן ופרטיותן. מידת הפגיעה בערכים מוגנים אלה גבוהה בשל אופי העבירות – שהחמורות בהן הן מעשי אונס, מעשי סדום, ומעשים מגונים – משום ריבוין, כמו גם העובדה שבוצעו כלפי קורבנות רבים במשך תקופה ארוכה ומתמשכת".

"העבירות שעסיס עבר", נכתב, "פגעו בערכים מוגנים של הגנה על קטינים מפני ניצול מיני ופגיעה בכבודם, גופם, נפשם ופרטיותם, וכן באינטרס הציבורי למלחמה בתופעת ניצולם של קטינים בתעשיית הפרסומים הפורנוגרפיים". לדברי השופטים, "עסיס ניצל את הקלות בשימוש ברשתות החברתיות והאפשרות להסתתר מאחורי מסך מחשב בתוך קירות ביתו בלא הפרעה".

עבירות במרחב המקוון – דווקא נסיבה להחמרה בענישה

השופטים התייחסו לפסיקת בית המשפט העליון, לפיה ביצוע עבירות במרחב המקוון מהווה דווקא נסיבה להחמרה בענישה, "זאת לאור הקלות שבהגעת הנאשם אל הקטינות וחדירתו אל ביתן, במטרה לבצע בהן עבירות מין חמורות ותוך נטילת מינימום סיכון… רוב הנפגעות הן קטינות בנות 13-18, אשר בעת ביצוע העבירות זהותן האישית והמינית טרם התעצבה. עסיס היה מודע למצבן זה של הקטינות ובאופן מתוכנן, קר ומחושב, בחר לנצל את חולשתן, תמימותן וסקרנותן ולפגוע בהן מינית. כאמצעי פיצוי הוא הציע לחלקן תשלום בתמורה לתמונות ולסרטונים שהפציר בהן לשלוח לו, או בתמורה להסכמתן לקיים עמו יחסי מין. לאחת הקטינות אף שילם אחרי שפגש בה בתא שירותים בקניון וביצע בה מעשים מגונים".

עוד ציינו השופטים כי "היבט נוסף של חומרה נעוץ בעובדה שעסיס לא בלם את תוקפנותו המינית כלפי הקטינות כאשר הן סירבו להיענות לדרישותיו, אלא הסלים את התנהגותו הפוגענית בכך שאיים עליהן והילך עליהן אימים".

השופטים קבעו כי עסיס יפצה את נפגעות האונס בסכום של 15,000 לכל אחת; את הנפגעות מעבירות המעשים המגונים שלו עסיס יפצה בסך של 10,000 שקלים, לכל אחת מהן, וליתר הנפגעות הוא ישלם פיצוי בסך 2,500 שקלים כל אחת.

עו"ד אלכסנדרה קרא, ממחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, אמרה בתום הדיון: "בית המשפט גזר על הנאשם עונש מאסר שהולם את חומרת העבירות בהן הורשע. גזר הדין מאמץ את העמדה המחמירה שמחזיקה בה הפרקליטות באשר לפוגעים מינית, המנצלים את המרחב המקוון כדי לפגוע מינית בקטינות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים