האם אילון מאסק בדרך להיות הטריליונר הראשון בעולם?

לפי מורגן סטנלי, התשובה לכך חיובית ● טסלה של מאסק אמנם הציגה אתמול (ד') תוצאות כספיות מצוינות, אבל בגוף הפיננסי החשוב צופים שהמשך הקפיצה בהון של האיש העשיר בעולם יגיע מחברת החלל שלו - SpaceX ● לתשומת

טוען שהקוף מאושר והמעבדה נחמדה במיוחד. אילון מאסק, מייסד ומנכ"ל נוירלינק

אילון מאסק הוא האיש העשיר ביותר בעולם, עם הון של 219.6 מיליארד דולר, נכון להבוקר (ה'). אלא שלפי מורגן סטנלי, אחד הגופים הפיננסיים החשובים בעולם, הוא צפוי להיות האדם הראשון בעולם שהשווי שלו יעמוד על יותר מטריליון דולר. ובמילים אחרות: הטריליונר הראשון בעולם.

מאסק השיג את הונו עד כה בעיקר בגלל חברת הרכבים החשמליים שלו, טסלה, שרושמת עליות מטאוריות, וגם אמש דיווחה על תוצאות כספיות מצוינות. החברה אמנם פספסה את תחזיות האנליסטים בסעיף הכנסות הרבעון השלישי, שעלו "רק" ב-56.9% ל-13.8 מיליארד דולר (הצפי עמד על 14 מיליארד), אבל עברה אותן ברווח הנקי למניה Non-GAAP, שעמד על 1.86 דולר לאחר זינוק של 433.33%. האנליסטים חזו שהוא יגיע ל-1.58 דולר. הרווח הנקי של טסלה לפי GAAP זינק כמעט פי ארבעה – ב-388.8% – ל-1.6 מיליארד. החברה ייצרה במהלך הרבעון כ-237.8 אלף מכוניות – הישג מרשים לנוכח השיבושים בשרשרת האספקה, בגלל הקורונה – ומכרה 241.3 אלף כלי רכב.

אלא שבמורגן סטנלי אומרים שהקפיצה הבאה בהון של מאסק צפויה להגיע לא מטסלה, כי אם מחברת החלל שלו, SpaceX. מאסק הוא איש עם הרבה מוטיבציה, שבמקרים רבים נובעת מתחרות. לכן, הוא נוהג ללעוג למי שאותו הוא עבר וכיום מזנב בו בצמרת עשירי העולם – ג'ף בזוס, הבעלים של אמזון ושל חברת חלל משלו, בלו אוריג'ין. הונו הנוכחי של המתחרה עומד על 199.6 מיליארד דולר – 20 מיליארד פחות מזה של מאסק. לא מזמן מאסק שלח לבזוס מדליית כסף – סימן להיותו העשיר מספר 2 ולא מספר 1, שהוא, כאמור, מאסק עצמו.

בדרך לעבור את הרף של 200 מיליארד דולר

אדם ג'ונס ממורגן סטנלי ציין שהסיבה המרכזית לקפיצה הצפויה בפעילות – ובתוצאות הכספיות – של SpaceX היא שהחברה "מאתגרת כל תפיסה של מה שאפשרי, בכל הנוגע לטילים, רכבים (הכוונה היא לרכבי חלל – י"ה) ותשתיות תומכות".

לפי בלומברג, נכון לעכשיו, SpaceX אחראית ל-17% בלבד מהונו של מאסק. מוקדם יותר החודש שווי השוק שלה עבר את הרף של 100 מיליארד דולר ולפי ג'ונס, היא שועטת בדהרה אל עבר הרף של 200 מיליארד. האנליסט ציין שהוא רואה את SpaceX כקבוצה של חברות, שפעילות בתשתיות חלל, צפיות על כדור הארץ, חקר מעמיק של החלל ותעשיות נוספות – ולא כחברה אחת.

בתוך כך, מאסק קיבל אתמול חדשה טובה נוספת, שמימושה צפוי להגדיל עוד יותר את ההון שלו: הרשויות במחוז קלארק שבמדינת נבדה נתנו אישור ראשוני לחברה אחרת שלו, בורינג, לבנות רשת של מנהרות מתחת ללאס וגאס, שתאפשר לרכבי טסלה לעבור בתוכן.

מכל אלה נראה שעתידו של מאסק ורוד והתחזית של מורגן סטנלי, הגם שהיא שאפתנית, היא בהחלט ברת מימוש.

סייע בהכנת הידיעה: ג'ון בן זקן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים