כמו אפל: נראה שגם מיקרוסופט רוצה לייצר את המעבדים שלה בעצמה

האם גם מיקרוסופט מעוניינת לעבור לייצור עצמי של מעבדים, או לפחות לתכנן אותם בעצמה? מודעת דרושים שהחברה פרסמה מרמזת שזהו בהחלט הכיוון

בדרך לייצור מעבדים לבד? מיקרוסופט. צילום: BigStock

מיקרוסופט, כך נדמה, רוצה גם היא להפוך לחברה שמייצרת את מעבדי המחשבים שלה עבור עצמה – או לפחות מתכננת אותם בעצמה, כמו אפל ומעבדי ה-M1 שלה (והיא כבר נמצאת בדרך ל-M2).

חיזוק להערכה זו ניתן למצוא במודעה שהחברה פרסמה לפני ימים אחדים ושבה היא מחפשת מנהל שיעמוד בראש צוות שבונה ארכיטקטורה עבור מערכות על שבב. המשרה הזו מיועדת לחטיבת ה-Surface של החברה, שאחראית לייצור הטאבלטים והמחשבים של מיקרוסופט.

"קבוצת ארכיטקטורת הסיליקון אחראית להגדרה, לתכונות וליכולות של המערכת על שבב שמשמשת את ה-Surface", נכתב במודעה. עוד צוין בה שהמשרה היא עבור מטה החברה במאונטן ויו, קליפורניה.

רק באחרונה השיקה מיקרוסופט דור חדש של מחשבי Surface, ורובם המכריע, כמו קודמיהם, מבוססים על מעבדיה של אינטל ברמות שונות, מהנמוכות עד הגבוהות ביותר – לשוק המובייל. המחשב היחיד שהוא יוצא דופן הוא ה-Surface X שבו, אפשר לומר, בא לידי ביטוי הניסיון הקיים של מיקרוסופט בתכנון מעבדים, כשהוא מוצע עם מעבדי SQ1 ו-SQ2. עם זאת, למעשה מדובר במעבדי Snapdragon 8cx ייעודיים למחשבים של קוואלקום עם מעט שינויי תצורה – ולא יותר.

לפי הדיווחים, מיקרוסופט שיתפה פעולה, או לפחות בחנה שיתוף פעולה, עם AMD, כדי לייצר ביחד מעבדים המבוססים על הטכנולוגיה של ARM, אך דבר לא עלה מכך, לפחות בינתיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים