בקרוב: פיקוח על פייסבוק בישראל?

לפי פרסום בחדשות 12, שר התקשורת יועז הנדל יקים צוות מומחים שיפעילו שורה של צעדים נגד הרשתות החברתיות, בעיקר פייסבוק, בהם חובת שקיפות ואחריות משפטית לפוסטים המפורסמים בהם

האם יהיה פיקוח על פייסבוק בישראל? צילום אילוסטרציה: BigStock

לפי דיווח אמש בחדשות 12, שר התקשורת, יועז הנדל, מתכוון להודיע בימים הקרובים על הקמת צוות מומחים, שיבחנו אסדרה על ענקיות הטק, בהן גם הרשתות החברתיות.

במסגרת זו, לצוות יינתן מנדט רחב מאוד לשורה של צעדים נגד הרשתות החברתיות, בעיקר פייסבוק, להטיל עליהן חובת שקיפות לגבי מדיניות החסימות והצנזור של תכנים, כלומר לספק הסברים,  ולאלגוריתם שלה שמקדם פוסטים מסוימים על חשבון אחרים. בנוסף, הצוות יבדוק את האחריות המשפטית לפוסטים המפורסמים בה. כיום, ניתן לתבוע למשל פלטפורמה כמו עיתון על הוצאת דיבה, אבל לא את פייסבוק או את אינסטגרם.

הצוות אמור להגיש את מסקנותיו בתוך 90 יום, ועם חבריו נמנים הסופר מיכה גודמן, פרופ' קרין נהון ואחרים.

בשבועיים האחרונים עלתה לכותרות בכל רחבי העולם הרשת החברתית וכוחה הדורסני בעקבות סדרת כתבות תחקיר בוול סטריט ג'ורנל על התנהלותה הבעייתית בנושא צנזור תכנים, כישלונה במניעת הפצת פייק ניוז ומדיניות "הרשימה הלבנה" שלה, שמגינה על ידוענים ודמויות ציבוריות מאכיפה של כללי הפלטפורמה. הוסיפה עוד "אש למדורה" חושפת שחיתויות אמיצה אחת בשם פרנסיס הוגאן, שהתייצבה מול הסנאט וטענה שפייסבוק פוגעת בבני נוער וקטינים לטובת רווח כספי גדול ואף מודעת לנזק שהיא גורמת. בתגובה קראו הסנאטורים למארק צוקרברג, המייסד והמנכ"ל של פייסבוק, להגיע ביוזמתו ולנדב הסברים למחוקקים על שלל החשיפות של הוגאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים