פייסבוק שוב לא עבדה – החברה מסרה "התנצלות כנה" למשתמשיה בעולם
הפעם מסתמן שהייתה זו בעצם החשכה מכוונת שנבעה מ"שינוי תצורה" ● בשונה מהתקלה העולמית הארוכה של ערב וליל יום ב', במקרה האחרון שאירע ביום ו' הנפגעת המרכזית הייתה אינסטגרם, שגולשים התקשו להשתמש בה במשך כשעתיים
פייסבוק שוב חוותה החשכה עולמית בסוף השבוע (ו') האחרון. אחרי התקלה הדרמטית שאירעה בשבוע שעבר – וגרמה לשירותי הרשתות החברתיות פייסבוק ואינסטגרם ולשירות ההודעות המיידיות ווטסאפ (כמו גם לפלטפורמות אינטרנטיות אחרות שבבעלות הענקית ממאנלו פארק) שלא לפעול במשך יותר משש שעות, החל משעות הערב של יום ב' ועד אחרי חצות – החברה כנראה חשה צורך להתנצל בפני המשתמשים המתוסכלים ברחבי העולם.
באקורד הצורם הזה סגרה למעשה פייסבוק שבוע מאוד לא פשוט מצידה. האירועים בו, מלבד התקלות, כללו גם חושפת שחיתויות אמיצה אחת בשם פרנסיס הוגאן, שהתייצבה מול הסנאט ביום ג' האחרון, וטענה שפייסבוק פוגעת בבני נוער וקטינים לטובת רווח כספי גדול. בתגובה קראו הסנאטורים למארק צוקרברג, המייסד והמנכ"ל של פייסבוק, להגיע ביוזמתו ולנדב הסברים למחוקקים אודות שלל החשיפות של הוגאן.
תקלה "קטנה" וכנראה יזומה
כמו בפעם הקודמת, גם בתקלה הנוספת הזו, שוב נתקלו הגולשים בבעיות בגישה לשירותי פייסבוק במשך שעות. ואולם הפעם הדבר אירע עקב שיפור ושדרוג שהתבצעו במערכת שלה ולא בשל בעיות לא צפויות, כמו בעיית ה-DNS שחיבלה בתפקודה בתחילת השבוע שעבר.
פייסבוק מסרה "התנצלות כנה לכל מי שלא הצליח לגשת למוצרים שלנו בשעות האחרונות", והוסיפה: "תיקנו את הבעיה, והכל אמור לחזור לשגרה כעת".
החשכת השירותים נמשכה הפעם "רק" שעתיים, והחברה תלתה את האשם לה ב"שינוי תצורה", שהשפיע על המשתמשים ברחבי העולם. פייסבוק הוסיפה כי האירוע אינו קשור לשאירע מוקדם יותר השבוע, וגרם לשלל "מוצריה" לחדול מלפעול.
גם בהפסקת הפעילות של יום ו' מוצריה של פייסבוק, אינסטגרם, מסנג'ר ו-Workplace הושפעו. ככל הידוע, ווטסאפ הפעם המשיכה לעבוד ללא בעיות מיוחדות.
פייסבוק הוסיפה בהודעתה לתקשורת גם הבהרה: "אנו יודעים עד כמה אתם תלויים בנו כדי לתקשר זה עם זה", והמשיכה בהכרזה: "תיקנו את הבעיה – שוב תודה על הסבלנות השבוע".
מאתר ניטור האינטרנט Downdetector נמסר כי במשך פרק זמן קצר יחסית, ביום ו', הוא הוצף בהודעות ממשתמשים שדיווחו על בעיות, בעיקר באינסטגרם.
חלק מהמשתמשים, כבר למודי ניסיון, לא חשדו הפעם שמדובר בבעיה בסמארטפון או במחשב שלהם ונכנסו מייד לטוויטר ופלטפורמות מדיה חברתית אחרות כדי לברר מה אירוע, ובעיקר בכדי להתלונן על השיבוש השני בתוך שבוע באינסטגרם ולשתף ממים בנושא.
תגובות
(0)