מאסק צייץ על הכלב שלו – וגרם לזינוק של מטבע וירטואלי לא מוכר

היזם צייץ בטוויטר תמונה של כלב השיבה-אינו שאימץ והביא לצמיחה של כמעט 1,000% במטבע הווירטואלי שנקרא באותו השם

הסמל של מטבע הבייבי שיבה אינו

שוב אילון מאסק גורם לעליות בשוק הקריפטו. הפעם פרסם היזם המפורסם ציוץ עם תמונה של הכלב החדש שאימץ והכיתוב "Floki Frunkpuppy" – "הכלבלב פלוקי". כתוצאה מכך נרשם בימים האחרונים זינוק של מאות אחוזים במטבע וירטואלי בן יותר משנה, אבל לא ממש מוכר.

פלוקי הוא כלב מסוג שיבה-אינו, שמאסק אימץ באחרונה, ובציוץ הוא מצולם כשהוא ישן בבגאז' הקדמי של מכונית טסלה. באוגוסט אשתקד הושק מטבע חדש בשם בייבי שיבה-אינו, או בקיצור שיבה, שהוא ספין אוף של מטבע הדוג'קוין (שציוצים של מאסק גרמו בעבר גם לזינוק שלו). הצירוף של שתי העובדות הללו הביא לעלייה חדה בשערו של במטבע החדש מאז פורסם הציוץ ביום ב' בבוקר (שעון ישראל). לפי אתר CoinMarketCup, השער של המטבע ה-"תינוקי" (או ה-"גורי", אם תרצו) זינק רק ביממה האחרונה ביותר מ-660% ועומד על כמעט 20 אלף דולר ליחידה. שווי השוק שלו טיפס באותו הזמן ב-8,087% והוא עומד על כ-4.7 מיליון דולר. בשבוע האחרון זינק השער של השיבה ב-947.45% ובחודש האחרון – ב-725%.

יתרה מזאת, ביום שבו מאסק צייץ את ציוצו הופיע מטבע וירטואלי חדש בשם גור פלופיפרנק – FlokiFrunkPup, ששווי השוק שלו כבר עומד על יותר מ-1.5 מיליון דולר, אחרי שלושה ימים בלבד שהוא בשוק.

גם הביטקוין הושפע מהציוץ

נראה שהציוץ של מאסק השפיע גם על שער הביטקוין, שאתמול עבר את הרף של 50 אלף דולר ליחידה, לאחר כחודש שבו הוא היה בטווח שבין 40 ל-49 אלף. נכון לכתיבת שורות אלה עומד שערו של המטבע הווירטואלי המרכזי על כ-54 אלף דולר ליחידה. לעומת זאתף המטבע החביב הקודם על מאסק – הדוג'קוין – ירד ביממה האחרונה בקרוב ל-5% ובחודש האחרון – בכמעט 10%. גם האת'ריום רשם בשתי תקופות אלה ירידות, אם כי זעירות.

על פי בורסת ShibaSwap, שעומדת מאחורי השיבה, המטבע הוא "ניסוי בבניית קהילה ספונטנית מבוזרת". ההערכות הן שיש כקוודריליון (אלף טריליון) מטבעות שיבה. כך או כך, באתר של המטבע הווירטואלי צוין כי מחצית מהמטבעות "נעולות" ב-ShibaSwap, והשאר מצויים אצל ויטאליק בטרין, מייסד משותף של מטבע האת'ריום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים