טוויטר תזהיר מציוצים נפיצים, שבהם נוצר ויכוח או מתח בין המשתמשים
בזמן שהמתחרה הגדולה פייסבוק מואשמת בהינדוס האלגוריתם שלה כך שיעבוד בעיקר על כעסי החברים בה, הרשת המצייצת עושה בדיוק הפוך - או לפחות כך זה מצטייר
כולנו משתמשים ברשתות החברתיות וכולנו מכירים היטב את העימותים, הכיסוחים והשיח הפשוט אלים שחלק מהפוסטים והציוצים מייצרים.
באחרונה, בחסות מגיפת הקורונה, נדמה שחלה הסלמה באופי השיח הציבורי בכלל ובמדיה החברתית בפרט – חילוקי הדיעות בין המשתמשים מייצרים עצבנות גבוהה, והמשתתפים בשיחות הווירטואליות מכים זה בזה מילותית ללא מעצורים כמעט. לפעמים כדי למנוע את האסקלציה עלינו להגיש דיווח לחברה שעומדת מאחורי הפלטפורמה, והיא אמורה להתערב, למחוק תוכן פוגעני ואולי אף לחסום את מי שהיה ה"ביריון" בדיון, או לפחות את המשתמש שהיא סבורה שהוא כזה.
במקביל לתחושה שברשתו החברתיות שוררים כאוס ואגרסיביות כמעט בלתי נתפשים, באחרונה גילינו דרך דיווחי חושפת השחיתויות של פייסבוק, פרנסיס האוגן, כיצד פועלת מעסיקתה לשעבר – הרשת החברתית הדומיננטית ביותר כיום, החולשת גם על פייסבוק וגם על אינסטגרם (ועל עוד אינספור שירותים ופלטפורמות). לטענתה של האוגן, המתבססת על מסמכים פנימיים של החברה, פייסבוק מתחזקת אלגוריתם שמחפש בעיקר תוכן שיעורר בנו, המשתמשים, כעס. הכעס, הסבירה האוגן, מייצר מעורבות והתקשרות (engagement), וזו בתורה מייצרת צורך עז "להיות שם", או במילים אחרות – התמכרות.
גרסת הפוזיטיב של פייסבוק?
אבל האם טוויטר החליטה להיות גרסת הפוזטיב של פייסבוק ולספק לנו בדיוק את הפן ההפוך – אמצעי להתרחק ממחלוקות ומדונים?
Ever want to know the vibe of a conversation before you join in? We’re testing prompts on Android and iOS that give you a heads up if the convo you’re about to enter could get heated or intense.
This is a work in progress as we learn how to better support healthy conversation. pic.twitter.com/x6Nsn3HPu1
— Twitter Support (@TwitterSupport) October 6, 2021
"תמיד רציתם לדעת את ה-וייב של דיון לפני שאתם מצטרפים (אליו – ג"פ)?" צייץ עמוד Twitter Support אתמול (ד'). "אנו בודקים קידומים באנדרואיד וב-iOS המעניקים לכם התרעות אם השיחה שאתם עומדים להיכנס אליה עלולה להתחמם או להיות מתוחה", הכריזה טוויטר. החברה הסבירה כי "זוהי עבודה בתהליך, כשאנו לומדים כיצד לתמוך טוב יותר בשיחה בריאה".
כאמור, החברה בוחנת כעת את הפיצ'ר המסוים, שפשוט יתריע בפנינו לפני הכניסה למערבולת המכונה "דיון טעון" בשירות שלה. היא תקפיץ הודעה שבכותרתה נכתב: "בואו נשמור זה על זה – הערכים שלנו הופכים את טוויטר לטובה יותר". מתחת לכותרת זו יופיעו ההצעות לזכור את האדם שמולכם; לדבוק במידע מדויק, כי עובדות הן חשובות; לנסות להפנים כי לדיעות מגוונות יש ערך, ואלו מאפשרות גילוי נקודות מבט חדשות, שדווקא יכול לחזק אתכם כבני אנוש. אחרי כל אלו תוכלו להחליט אם להצטרף לדיון המסוים – אם לאו.
בנוסף, טוויטר עשויה להציג לכם הודעה אם תנסו לרטווט מאמר שהיא סבורה שלא קראתם, ותתהה איתכם האם לא כדאי לדעת טוב יותר במה מדובר בטרם הפצת המידע, או חלילה הפייק ניוז, הלאה.
המהלך החדש, שעדיין נמצא בפיילוט, נראה – על פניו – כניסיון של החברה להכווין את הפלטפורמה שלה לנתיב שוחר שלום ומכבד, או אם תרצו, פשוט להתנהל הפוך מפייסבוק, המתחרה העצמתית ממאנלו פארק. מאידך, ההתרעה על דיונים "לוהטים" במיוחד, שבהם מתקוטטים המשתמשים זה עם זה מילולית על עניין שנוי במחלוקת, עלולה אולי דווקא למשוך אל הציוץ יותר משתמשים, משום שכעס, כזכור, מעורר עניין והתקשרות.
לעת עתה נפרגן לטוויטר על כוונות טובות נטו, בתקווה שהמהלכים הללו באמת ייצרו לפחות רשת חברתית אחת שבה בני אדם פשוט מתקשרים אלו עם אלו בלי להשאיר האחד את השני מצולקים וכאובים מנטלית.
תגובות
(0)