אפל פרסמה סרטון במלאת עשור למותו של סטיב ג'ובס

הסרטון מנציח את זכרו ואת פועלו של ג'ובס, ממייסדי אפל ומנכ"לה לשעבר, וכולל זיכרונות ששיתפו חברים שלו ובני משפחתו

עשור למותו. סטיב ג'ובס. צילום מסך

במלאת 10 שנים למותו של סטיב ג'ובס, מייסד אפל ומנכ"לה לשעבר, פרסמה אפל סרטון קצר, המנציח את זכרו ואת פועלו. ג'ובס נפטר לפני 10 שנים לאחר מאבק קשה בסרטן הלבלב.

הסרטון הופיע אתמול בדף הנחיתה של אתר אפל והוצגו בו חייו של ג'ובס בתמונות, בסרטונים ובציטוטים מפורסמים שלו, כמו "המחשב הוא האופניים של המוח", או ההכרזות שלו של המכשירים שהושקו בתקופת כהונתו.

בציוץ שפרסם לצד הסרטון, כתב טים קוק, המנכ"ל שבא אחריו ומכהן בחברה עד היום: "'אנשים עם תשובה יכולים לשנות את העולם לטובה'" – ס.ג'. קשה להאמין שחלפו 10 שנים. חוגגים אותך היום ותמיד".

אפל פרסמה גם הצהרה של משפחתו, שבה היא משתפת באבל ובהחלמה ממנו, בהוקרה למורשת שהותיר למשפחה וכמובן בתחושה המתמדת של חסרונו.

"מכל המתנות של סטיב", נכתב בהצהרה, "היה זה כוחו כמורה שממשיך איתנו. הוא לימד אותנו להיות פתוחים ליופי של העולם, להיות סקרנים לרעיונות חדשים, לראות מעבר לפינה, ויותר מכל – להישאר צנועים במוחנו". "אחד ממקורות הנחמה הכי חשובים היה החיבור בין סטיב ליופי", הוסיפו בני המשפחה, "המראה של משהו יפה – צלע גבעה מיוערת, חפץ עשוי טוב – מזכירים לנו את רוחו. גם בשנות הסבל שלו, הוא מעולם לא איבד את אמונתו ביופיו של הקיום. הזיכרונות לא ממצים את מה שבליבנו: אנו מתגעגעים את עמוקות. בורכנו שהיה איתנו כבעל וכאב".

מייקל דל, מייסד ומנכ"ל דל טכנולוגיות שוחח עם אתר CNET על עבודתו עם ג'ובס, ואמר: "אתה לא יכול לגרום לדברים נפלאים לקרות כשאתה מציית לחוקים. סטיב היה לבטח יוצא דופן בהיבט הזה".

טים קוק שיתף את מחשבותיו עם עובדי אפל במכתב ששלח להם, ובו כתב: "… הוא אתגר אותנו לראות את העולם לא כמו שהוא, אלא כמו שהוא יכול להיות. אני חש כל כך בר מזל שבילינו ימים ביצירת כלים חדשניים מטורפים שמחברים בין אנשים, נותנים להם השראה לחשוב אחרת וגם מניעים אותם לעשות את מה שיש להם ביקום".

ג'וני איב, חברו הקרוב של ג'ובס ולשעבר סמנכ"ל העיצוב של אפל, שיתף את זיכרונותיו במאמר מערכת בוול סטריט ג'ורנל, וסיפר: "ההבנה שלי לגביו מסרבת להישאר נעימה או שקטה. הוא באמת האמין שעל ידי עשיית משהו שימושי, מעצים ויפה, אנו מבטאים את אהבתנו לאנושות … אני מתגעגע לסטיב נואשות ותמיד יחסר לי לא לדבר איתו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים