אקזיט כל ישראלי: אוטונומו רוכשת את ניורה ב-50 מיליון דולר

במסגרת העסקה, ניורה מתמזגת עם אוטונומו, והחברה המשותפת תפעל בעולמות המוביליטי, המיקרו-מוביליטי, תכנון התחבורה והרכבים החשמליים ● עמית המר, מנכ"ל ניורה, מצטרף לאוטונומו כסגן נשיא בכיר לתפעול

נרכשת. ניורה

עוד אקזיט שהן הרוכשת והן הנרכשת בו הן חברות כחול לבן: אוטונומו הודיעה היום (ג') כי היא ממזגת אליה את ניורה (Neura) – חברה שמספקת תובנות מבוססות ביג דטה לעולם התחבורה החכמה. סכום העסקה הוא 50 מיליון דולר והחברה המשותפת תפעל בעולמות המוביליטי, המיקרו-מוביליטי, תכנון התחבורה והרכבים החשמליים.

ניורה הוקמה ב-2013 על ידי היזמים אורי שעשוע, טרינו מאגי וגיל מלר, ובהמשך הצטרף אליהם עמית המר, מנכ"ל החברה. היא גייסה כ-32 מיליון דולר ובין המשקיעים המרכזיים בה ניתן למצוא את הקרנות פיטנגו וליברטי. משרדי החברה ממוקמים בישראל ובארצות הברית, והיא מעסיקה 30 עובדים במרכז הפיתוח שלה בהרצליה. על לקוחותיה נמנים יצרני רכב, ערים חכמות ורשויות, ומפעילי תחבורה. לאחר הרכישה, ניורה תוביל את תחום מודיעין המוביליטי באוטונומו.

פלטפורמת מודיעין המוביליטי של ניורה כוללת פתרונות תוכנה כשירות (SaaS) לבעיות בעולמות התחבורה, הניידות והקיימות. הפלטפורמה מאפשרת למתכנני תחבורה בערים חכמות ולמפעילות של שירותי תחבורה כגון קורקינטים, אופניים ומוניות לבצע אופטימיזציה של השירות שלהם באמצעות תובנות שמופקות על ידי מערכת הבינה המלאכותית שלה. ניורה מאפשרת תכנון ערים ותחבורה מונחות ביג דטה. היא מבצעת אופטימיזציית היצע אמצעי תחבורה, תוך התאמתם והנגשתם לביקוש.

מאז ההנפקה: צניחה בשער המנייה של אוטונומו

אוטונומו מציעה פלטפורמה שאוספת מידע מיצרני רכב וציוד (OEMs), ציי רכב ויותר מ-100 ספקי שירות בעולמות הניידות, התחבורה והאוטומוטיב, ומעבדת באופן מאובטח יותר מארבעה מיליארד נקודות נתונים ביום, במעל 40 מיליון כלי רכב. החברה מציעה שירותי חירום, מיפוי, ניהול תנועה, ניהול רכבים, שירותים מבוססי מנויים, מיקרו-מוביליטי, חנייה, ניבוי תחזוקה, ביטוח, מדיה, שירותים בתוך כלי הרכב ועשרות פתרונות בתחום העיר החכמה. החברה, שפועלת מישראל, ארצות הברית ואירופה, הונפקה בנסדא"ק באוגוסט האחרון ומאז צנח שער המנייה שלה ב-46%.

עמית המר, מנכ"ל ניורה וכעת גם סגן נשיא בכיר לתפעול באוטונומו, אמר כי "מדובר בהבטחה גדולה לתעשיות הניידות והרכב. לאוטונומו יש יכולת לספק כמות עצומה של מידע מרכבים ולניורה יש את המומחיות, הטכנולוגיה והמוצר להפוך אותו ממידע גולמי לתובנות ותוכנית פעולה קונקרטית. השילוב של הפלטפורמות יאפשר לשפר את היעילות התפעולית של רשתות התחבורה ולהנגיש אלטרנטיבות תחבורה חכמה לציבור".

"מצאנו פה, בישראל, שותף שיסייע לנו להאיץ את הצמיחה של החברה ולהיכנס לטריטוריות חדשות", אמר בן וולקוב, מנכ"ל ומייסד אוטונומו, על ניורה. "הדרישות של השוק משתנות וכעת אנחנו יכולים לספק נקודת מבט חדשה, עמוקה והוליסטית על תחום הניידות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים