ג'ק דורסי לגלג על פייסבוק במהלך התקלה העולמית הגדולה

מנכ"ל טוויטר צייץ בלאקוניות אך בעוקצנות בנוגע להשפעת ההחשכה של שירותי המתחרה הגדולה שלו, ואף תהא כמה יעלה לרכוש את הדומיין שלה

לגלג בהנאה. ג'ק דורסי, מייסד ומנכ"ל טוויטר. צילום: פליקר

כידוע לכולנו היטב, פייסבוק, אינסטגרם, ווטסאפ, ובכלל כל הפלטפורמות השייכות לפייסבוק החברה, היו מושבתים במשך מספר שעות מאז הערב אתמול (ב') ועד לאחרי חצות. התקלה גרמה לתסכול כלל עולמי, אבל גם לנזקים וההפרעות בשגרת העבודה של חברות ועסקים. בנוסף, היא מחקה משוויה של פייסבוק, עקב נפילת המנייה, עשרות מיליארדי דולרים, ומהונו האישי של המנכ"ל, מארק צוקרברג, כאדם פרטי כ-7 מיליארד דולר.

כל ההשלכות הללו לא היוו סיבה שלא להגיב באופן משועשע, או אולי ציני, ארסי וקצת מרושע, לתופעה שפייסבוק, אינסטגרם ו-ווטסאפ לא פעילים לפתע.

"שלום לכולם, פשוט לכולם"

רבים מתוך מיליארדי המשתמשים שהפלטפורמות שבהן הם עושים שימוש בשגרה הושבתו פנו לטוויטר, שהגיבה מצידה בציוץ: "שלום לכולם, פשוט לכולם", כך כתב חשבון Twitter@.

הציוץ התייחס בבירור לנהירת הגולים הרבים אל טוויטר, ולכך שהיא הפכה באחת – כמו בכל תקלה של פייסבוק ואף של שירותים אחרים – למקום להלין בו על המצב המתסכל והמקומם באמצעות ההאשטגים FacebookDown#, InstagramDown#, ותגיות אחרות בסגנון. וכך קרה שהציוצים אודות המצב הציפו את טוויטר במשך יותר משש שעות ההשבתה הכפויה של פייסבוק ושהמשתמשים גם ייצרו, מן הסתם, ממים שונים ומשונים שאף הם כיכבו בטוויטר.


גם המנכ"ל והמייסד של טוויטר, ג'ק דורסי, לא החמיץ את ההזדמנות ללעוג להחשכתה של פייסבוק. בתגובה להתגרות שכללה צילום מסך של אתר Who.isובו בשורה על מכירת הדומיין של פייסבוק, דורסי השיב בשאלה: "כמה זה עולה?"


בנוסף, כשחשבון הטוויטר הרשמי של ווטסאפ השיב לציוץ של טוויטר בנפנוף ובשלום ידידותי, דורסי הגיב לו במידה לא מעטה של ארסיות, בכך שהזכיר את עניין ההצפנה של אפליקציית המסרים שבבעלות פייסבוק, נושא שהיא סופגת עליו ביקורת רבה תמיד.

בכל מקרה נראה שלא רק טוויטר נהנתה מהסיטואציה הייחודית. פלטפורמות מדיה חברתית אחרות ניצלו גם הן את הקריסה של פייסבוק. טלגרם, טיקטוק, יוטיוב ודיסקורד (Discord) חוו כולן עלייה מסחררת בפופולריות עם הרבה "לקוחות" חדשים.


עוד מתחרה שגם כן חגגה אמש הייתה אפליקציית סיגנל (Signal) – פלטפורמת העברת הודעות המציעה הצפנה מלאה מקצה לקצה, שהפכה לאמצעי "דחיפת אצבע בעין" לווטסאפ ופייסבוק בהקשר לשינויי נהלים שנכפה על משתמשים ושהרגיז את הציבור, אשר עבר אליה באקט של מחאה בינואר השנה.

היא צייצה באמצעות חשבון הטוויטר שלה טקסט ספק-תמים ספק-מטריל בו כתבה: "ההרשמות עולות במיוחד בסיגנל (ברוכים הבאים לכולם!) אנו גם יודעים איך זה להתמודד עם החשכה, ומאחלים את הטוב ביותר למהנדסים שעובדים להחזיר שירות בפלטפורמות אחרות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים