מנוער, לא מעורבב: הונאת רשת "רוכבת" על סרט ג'יימס בונד החדש

חוקרי קספרסקי מתריעים מפני הונאת הסייבר הקשורה לסרט "אין זמן למות", שיציאתו לאקרנים התעכבה משך שנה וחצי בשל מגיפת הקורונה, מה שהגדיל את הציפייה לו ● התוצאה - 007 בסייבר

הונאה על גב "אין זמן למות", סרטו החמישי והאחרון כסוכן MI6. דניאל קרייג. צילום: ויקימדיה

הסרט החדש בכיכובו של השחקן דניאל קרייג "אין זמן למות" הניב הונאת סייבר חדשה.

חוקרי קספרסקי גילו כי בימים שטרם יציאת הסרט לאור ולאחריו, כמה שחקני איום שהשיקו קמפיינים של מתקפות סייבר בדוא"ל. אלה הניעו את הקורבנות להוריד קובץ וידיאו, שהוא לכאורה עותק שהודלף של הסרט החדש.

אלא שבמציאות, אין קובץ וידיאו שכזה, והקבצים שנשלחו לקורבנות נגועים בנוזקות שמובילות את הקורבן לפופ-אפים זדוניים, לפרסומות דיגיטליות, לאתרי פישינג או לכופרות. לדברי החוקרים, "כאשר הגולשים מבקרים באתר בתקווה לצפות בסרט המבוקש, הם יתבקשו לרשום את פרטיהם לאחר צפייה בדקות הראשונות של הסרט. במהלך הרישום, הקורבנות יידרשו להזין את פרטי כרטיס האשראי שלהם. אלא שלאחר השלמת ההרשמה, ייתכן שהמשתמש לא יוכל להמשיך לצפות בסרט, כי הכסף שחויב מכרטיס האשראי שלהם הגיע לידיו של הרמאי".

מומחי האבטחה של ענקית הגנת הסייבר הרוסית קוראים למשתמשי הרשת להיות זהירים כשהם ניגשים לדוא"ל שנשלח להם על ידי שולחים שזהותם אינה ידועה. זאת, כיוון שהם עלולים להיות נושאים באופן סמוי סוסים טרויאנים או נוזקות. אלה מעניקים לפושעי סייבר דלת אחורית, דרכה הם יכולים להשיג גישה למחשב הקורבן ולגנוב ממנו נתונים.

קספרסקי. צילום: BigStock

קספרסקי. צילום: BigStock

האקרים מנצלים חובבי קולנוע ואת רצונם לצפות בסרטים האהובים

מומחים ציינו כי ההאקרים מנצלים את רצונם של חובבי הקולנוע לצפות בסרטים האהובים עליהם באינטרנט, שכן חלקם מוצגים בבכורה באמצעות הפלטפורמה האינטרנטית OTT. כדי להניב לעצמם רווחים כספיים מכך, ההאקרים שולחים מיילים עם ממד של התחזות והונאה, כדי להרוויח כסף קל.

החוקרים ציינו כי גם פלטפורמות העברת הודעות, דוגמת ווטסאפ, המשמשות את ההאקרים להונאה. פושעי הרשת מפיצים שאלון פשוט, שהעונים עליו מקבלים, לכאורה, כרטיסי קולנוע בחינם. אך במציאות, השאלון מוביל את הקורבנות לאתר אינטרנט שמכיל רוגלות.

"עם הופעות בכורה של סרטים חדשים וסדרות טלוויזיה שעוברות ברשת, הדבר מעורר עניין לא רק עבור חובבי קולנוע, אלא גם בקרב רמאים ברשת. באופן בלתי נמנע, בכורה כה מיוחלת כמו "אין זמן למות" מעוררת סערה", אמרה טטיאנה שצ'רבקובה, חוקרת אבטחה של קספרסקי. "על המשתמשים להיות ערים לדפים שהם מבקרים בהם, אל להם להוריד קבצים מאתרים לא מאומתים. עליהם להקפיד על מי הם משתפים מידע אישי".

"אין זמן למות" הוא סרטו החמישי והאחרון של קרייג כסוכן MI6. יציאתו לאקרנים התעכבה משך שנה וחצי בשל מגיפת הקורונה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים