למרות העלות: גם מנהלי הכספים תומכים בטרנספורמציה דיגיטלית

מנהלי הכספים שינו את דעתם ותומכים כעת במעבר לדיגיטל, מאחר שהם רואים את יתרונותיו וכי הוא מניב תשואות גבוהות ● מסקר חדש עולה שרוב הארגונים הגדילו בקורונה את ההשקעות בטכנולוגיה – וממשיכים להגדיל אותן גם השנה

טרנספורמציה בדעותיהם של מנהלי הכספים - לטובת הטרנספורמציה הדיגיטלית. צילום אילוסטרציה: BigStock

הטרנספורמציה הדיגיטלית עולה כסף ומהווה הוצאה לא מבוטלת לארגונים. אלא שמחקר חדש מראה שגם אלה שאמונים על הקופה הארגונית – מנהלי הכספים – תומכים בה, כי הם מבינים את היתרונות שהיא מניבה.

המחקר בוצע על ידי דימנשיונל ריסרץ' עבור רימיני סטריט וכלל יותר מ-100 מנהלי כספים ישראליים בכירים, שמתגוררים בארץ ומייצגים חברות בעלות הכנסה שנתית של לפחות 200 מיליון דולר.

החוקרים מצאו שמנהלי הכספים שינו את דעתם, לאחר שבעבר הם הביעו התנגדות לביצוע השקעות שיקדמו את הטרנספורמציה הדיגיטלית בארגונם. על פי החוקרים, הסיבה לשינוי היא שמנהלי הכספים רואים את התשואות הגבוהות שקרוב לוודאי שהארגון יקבל מהמעבר לדיגיטל, וכי אלה גבוהות מאי פעם. המשיבים ציינו שהם מכירים את הסיכונים הטמונים בטרנספורמציה הדיגיטלית, אבל מבכירים על פניהם את התשואה שהם סבורים שהיא מביאה.

על פי המחקר, הטרנספורמציה הדיגיטלית נמצאת גבוה בסולם העדיפויות של מנהלי הכספים: כ-78% ציינו אותה בחמישייה הראשונה בסולם ו-49% – בין שלוש המטרות העיקריות שהם רואים לנגד עיניהם. רמת הידע הטכנולוגי הגוברת והולכת של מנהלי הכספים והבנת השפעתה על הביצועים העסקיים באות לידי ביטוי גם בדעותיהם האישיות לגבי הטרנספורמציה הדיגיטלית: 54% מהם מצהירים שהמעבר לדיגיטל הוא המפתח להצלחת החברה שבה הם עובדים.

לעתים, התחושות החיוביות של מנהלי הכספים לגבי הטרנספורמציה הדיגיטלית לא תמיד מיתרגמות לכדי תקציבים מוגדלים לצורך כך. אלא שחל שיפור גם בהיבט זה: 76% ממנהלי הכספים מצפים שהוצאותיהם על טכנולוגיה יגדלו השנה. כאשר נשאלו מה בעיקר מניע את הגידול, יותר משליש (36%) מהם ציינו השקעות חדשות בתחום הטרנספורמציה הדיגיטלית. 30% ממנהלי הכספים טוענים שהגידול בהוצאות הטכנולוגיות הוא פועל יוצא של הצמיחה שהחברה שלהם חווה.

הקורונה הגדילה את הוצאות הטכנולוגיה באופן דרמטי – בחמישית מהארגונים

על אף שהטרנספורמציה הדיגיטלית הייתה כלולה במפת הדרכים של חברות רבות עוד לפני 2020, מגפת הקורונה האיצה משמעותית את אימוץ הטכנולוגיה, כדי לתמוך בדרישות עסקיות קריטיות חדשות – החל מעבודה מרחוק וכלה באינטראקציה בין לקוחות וירטואליים למיקור שרשרת האספקה. 71% ממנהלי הכספים השיבו שמגפת הקורונה הגדילה את השקעתם בטרנספורמציה דיגיטלית, כאשר מתוכם, 18% מהחברות הגדילו אותן באופן דרמטי. הרוב המכריע של הנשאלים (94%) מסכים שהשקעות טכנולוגיות הן המפתח להתאוששות מההשפעות העסקיות השליליות של מגפת הקורונה.

עוד נתון מעניין הוא שמנהלי הכספים הישראליים לא מוכנים להשקיע בטרנספורמציה דיגיטלית סתם כך, והם בהחלט מצפים שהשקעות טכנולוגיות תהיינה בעלות ערך עסקי ברור ותשואה מול השקעה גבוהה. 79% ממנהלי הכספים השיבו שהם לא יכולים להרשות לעצמם לבזבז כספים על פרויקטים בתחום ה-IT שלא מקדמים את העסק שלהם ו-66% מהם רוצים לקצץ בהוצאות לא חיוניות בתחום ה-IT. המסקנה מכך היא שלפרויקטים של טרנספורמציה דיגיטלית יש סיכוי גבוה לקבל השקעות, כל עוד הם מוכיחים שיפור בתוצאות העסקיות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים