תביעה: תינוקת נפטרה בעקבות תקיפת כופרה על בית חולים

לפי התביעה, התקפת כופרה על מרכז רפואי, שהשביתה מערכות IT ומחשבים, מנעה העברת נתונים קריטיים על העוברית שלה לצוות המטפל, שעשויים היו להציל את חייה של תינוקת, שנולדה עם נזק מוחי קשר ונפטרה לאחר תשעה חודשים

מדאיגות במיוחד. מתקפות כופר. אילוסטרציה.

תינוקת נולדה עם פגיעת מוח קשה (ונפטרה לאחר תשעה חודשים) בשל טיפול לקוי בבית חולים, שהתמודד עם התקפת כופרה – כך לפי תביעה, כנראה הראשונה, הטוענת למוות כתוצאה מתקיפת האקרים, שגרמו להשבתת המחשבים בבית החולים בניסיון סחיטה – אחד מפשעי הסייבר הנפוצים ביותר בשנה האחרונה.

את התביעה הגישה טיראני קיד, אימה של התינוקת, והיא מתארת בה את הנסיבות שהביאו למקרה. לדברי התובעת, בית החולים המדובר, המרכז הרפואי ספרינגהיל באלבמה, ארה"ב, לא עדכן אותה שמחשבי המרכז מושבתים בשל תקיפת סייבר וכתוצאה מכך העניק לה טיפול לקוי ולא מספק כשהגיעה, בתיאום מראש, ללדת את בתה.

בית החולים המדובר דיווח ב-2019 כי היה קורבן לאירוע אבטחה – מושג "מכובס" מקובל לתקיפת סייבר, ומערכות ה-IT שלו הושבתו ליותר משלושה שבועות, שבמהלכם חזר הצוות לפעול עם ניירת. כתוצאה מכך, שובשה פעילות התקשורת והדיווח בין אנשי הצוות על פעילות המוניטורים של קצב לב העוברים בחדרי הלידה. לפי דיווחים באותה עת, למרות זאת, טיפל המרכז בכמות מטופלים רגילה, לבד מכמה מקרים שנדחו בשל התקפת הכופרה.

התביעה טוענת, כי מערכות ה-IT המושבתות גרמו לכך שנתונים קריטיים על מצב דופק הלב של התינוקת – מידע שיכול היה להוביל לזירוז הלידה באמצעות ניתוח קיסרי – לא היה זמין לצוות שטיפל בה. "העדות היחידה למצב הקריטי של העוברית היה זמין רק בדף הנייר שליד מיטתה", מציינת התביעה, "ולא הועברה למטפלים, שבאותן דקות לא נכחו בחדרה של קיד".

כאשר לבסוף נולדה התינוקת, היא הייתה חסרת תגובה, כאשר חבל הטבור היה כרוך סביב צוארה. היא הוחייתה, אבל נפטרה לאחר תשעה חודשים בשל הנזק המוחי החמור שנגרם לה.

קיד, כאמור, לא עודכנה על כך שבית החולים מתמודד עם תקיפת סייבר, שגרמה לכך שהרופאים והאחיות שטיפלו בה החמיצו את הנתונים הקריטיים שהעידו על הסיבוך של חבל הטבור שנכרך סביב צווארה של העוברית וגרם לנזק מוחי קשה. אילו הייתה יודעת זאת, טוענת התובעת, הייתה בוחרת לפנות לבית חולים אחר כדי ללדת את בתה.

אם תוכח התביעה בבית המשפט, יהיה זה המקרה המאומת הראשון של מוות כתוצאה מתקיפת כופרה.

תקיפות הכופרה, שבהן התוקפים משביתים את מחשבי הקורבן ודורשים תשלום עבור הקוד שפותח את ההצפנה, הפכו ל"מגיפה" בשנה האחרונה, ולפי דיווחים של חברות אבטחה הותקפו כ-850 מרכזים רפואיים ובתי חולים בארצות הברית רק בשנה האחרונה. מומחי אבטחה מביעים לא אחת חשש כי מקרים מעין אלה עלולים להפוך שכיחים יותר ויותר. דרך אגב, מחקר שנערך באחרונה על ידי מכון פונמון ממישיגן, ארה"ב, מצא קשר בין התגברות התקפות הכופרה ועלייה בשיעור מקרי מוות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים