LOG IN – המדריך להתאמת הנכסים הדיגיטליים לאוכלוסייה המבוגרת

מטה המיזם הלאומי ישראל דיגיטלית בשיתוף ארגון ג'וינט-אשל מפרסמים את LOG IN - מדריך המיועד לספק טיפים וכלים מקצועיים לאנשי דיגיטל, למעצבי חוויית משתמש, למנהלי מוצר, לאנשי UX/UI/CX ולמנהלי אתרים כדי לשפר את הנכסים הדיגיטליים ולהתאימם לאוכלוסיית האזרחים הוותיקים בישראל

המדריך להגברת השימוש של בני 65+ במוצרים דיגיטליים

אחד החסמים הידועים המעכבים את השימוש במוצרים דיגיטליים בקרב אוכלוסיית המבוגרים הוא הפערים הקיימים אצל חלקם בשליטה באוריינות דיגיטלית, לצד אי התאמה של אתרים ואפליקציות לאוכלוסייה זו. התוצאה היא, שעבור אזרחים ותיקים אלו חוויית המשתמש יכולה להיות מתסכלת מאוד. המשתמשים נוטים להאשים את עצמם, לחשוב שהם "זקנים מדי" ולנטוש את האתר או האפליקציה. תקופת משבר הקורונה חידדה עוד יותר את חשיבות האוריינות הדיגיטלית בקרב קהל המבוגרים.

במטרה להתאים את חוויית המשתמש לאוכלוסיית המבוגרים ולהפוך את הנכסים הדיגיטליים לכאלה שיהיו מותאמים יותר גם לאוכלוסייה המבוגרת, מטה המיזם הלאומי ישראל דיגיטלית במערך הדיגיטל הלאומי בשיתוף ארגון ג'וינט-אשל, מפרסמים את LOG IN – מדריך ייחודי וחדשני, המיועד לספק טיפים וכלים מקצועיים לאנשי דיגיטל, למעצבי חוויית משתמש, למנהלי מוצר, לאנשי UX/UI/CX ולמנהלי אתרים. המטרה: להקנות להם את הכלים לשפר את הנכסים הדיגיטליים – אתרי האינטרנט והאפליקציות, ולהתאימם לאוכלוסיית האזרחים הוותיקים בישראל.

המדריך נוצר במסגרת המיזם הלאומי לקידום אוריינות דיגיטלית בקרב אזרחים ותיקים, שקודם בשנים האחרונות בשותפות בין מטה ישראל דיגיטלית וג'וינט-אשל, ובסיוע של אנשי מקצוע רבים. במדריך ניתן למצוא הצעות כלליות ל-UX/UI מותאמים ורלוונטיים, המתבססים על תקני הנגישות, תוך התמקדות בסוגיות המהותיות ביותר לבני ה-65+.

לדברי ד"ר מיכל הלפרין בן צבי, מומחית בפסיכולוגיה של הזקנה ומנהלת פיתוח ידע במיזם לקידום אוריינות דיגיטלית בג'וינט-אשל, "מחקרים מצביעים על כך שלמבוגרים בני 65+ יש סיכוי של פי שניים לנטוש מוצר דיגיטלי לעומת צעירים. על מנת להפוך את הנכסים הדיגיטליים לכאלה שיהיו מותאמים יותר לאנשים מבוגרים כתבנו את המדריך. בני +65 הם כוח צרכני גדול ולא ממומש. מיליוני משתמשים פוטנציאלים יוכלו ליהנות ממוצרים דיגיטליים ולהשתלב בחברה באופן שוויוני אם המוצרים שנתכנן יהיו מותאמים גם ליכולות, לרצונות ולצרכים שלהם. היענות לדרישות הנגישות לא תמיד ממצה את פוטנציאל השימושיות של המוצר, אבל אם נחשוב על קהלים מבוגרים כבר בשלבי הפיתוח הראשונים נוכל לצפות לעלייה משמעותית בשיעור השימושיות והמעורבות שלהם. חשוב שנזכור, שהתאמת המוצר לבני 65+ יכולה לשרת גם קהלים אחרים, ובשורה התחתונה, לא צריך להתפשר על העיצוב".

המדריך יושק באירוע מקוון, ובמסגרתו תינתן הרצאת אורח על ידי ראמה גיראו, מנהל מרכז הלן המלין לעיצוב בקולג' המלכותי לאמנות בלונדון, שידבר על הסוגיות העדכניות בעיצוב מכליל, והופעת אורח של השחקנית סנדרה שדה, אשר תספר על חוויית המשתמש של האדם המבוגר מנקודת מבטה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים