נהגי טסלה יכולים להשתמש בגירסת הבטה של תוכנת הנהיגה העצמית

טסלה שחחרה עדכון תוכנה, המאפשר לבעלי טסלה להצטרף לתוכנית הבטה של תוכנת הנהיגה העצמית שלה ● רק נהגים שמקבלים ציון בטיחות גבוה יוכלו קבל גישה לתוכנה ● רשויות הבטיחות הפדרליות מודאגות מהתרחבות השימוש בתוכנה על ידי נהגים לא מיומנים

הבטיח וקיים. אילון מאסק, מנכ"ל טסלה.

במשך חודשים מבטיח אילון מאסק, המנכ"ל והבעלים של טסלה, לבעליהן של המכוניות היוקרתיות כפתור גישה לגירסת הבטה של תוכנת הנהיגה העצמית (Full Self-Driving – FSD) של החברה, וכעת הוא ממלא את הבטחתו: בסוף השבוע שחררה יצרנית הרכב עדכון תוכנה, המאפשר ללקוחותיה להצטרף לתוכנית הבטה השנויה במחלוקת של תוכנת הנהיגה העצמית שלה בלחיצת כפתור במכונית, על אף שהרשויות הפדרליות לבטיחות כלי רכב חוקרות עדיין את היצרנית בשל היתכנות של  פגמים במערכות הסיוע לנהג שלה.

התוכנה אינה זמינה לכל נהגי טסלה, אלא רק לאלה שנמצאו מתאימים לשימוש בה על ידי מערכת הבוחנת את הנהיגה, נותנת לנהג ציון בטיחות ומחליטה מי יוכל לקבל את הגישה לתוכנה. רק נהגים עם ציון טוב במשך שבוע שלם יקבלו גישה לתוכנת הבטה.

גירסת הבטא של תוכנת FSD נמכרת על ידי טסלה בארצות הברית תמורת 10 אלפים דולר, או כמנוי תמורת 199 דולר לחודש, והיא משווקת לצד הבטחה לאפשר למכוניות טסלה להחליף נתיבים, לנווט בדרכים מהירות, למצוא חניה או לצאת מחניה ולנסוע למרחקים קצרים במהירות נמוכה – כל אלה בצורה אוטונומית ובלי התערבות של נהג. גירסת הבטה של תוכנת ה-FSD גם כוללת גם את תכונת "ניווט אוטומטי ברחובות ערים", שמאפשרת לנהגים לנווט בצורה אוטומטית בסביבות עירוניות לצד משתמשי דרך אחרים, כמו כלי רכב, הולכי רגל, רוכבי אופניים ואפילו בעלי חיים – בלי להזיז את ההגה בידיהם, וזאת על אף שהיא עדיין בגירסת בטא שזקוקה עוד להשלמות. הנהגים אמורים להישאר ערניים לתנועה ועדיין לאחוז בהגה בשתי ידיהם למקרה שיצטרכו להשתלט על פעולת הנהיגה. למרות כל מערכות הסיוע לנהיגה במכוניות של טסלה – המכוניות לא נחשבות לאוטונומיות.

האפשרות שהחברה פתחה כעת בפני נהגי טסלה עשויה להוביל להתרחבות מהירה של השימוש בתוכנה על ידי נהגים שלא מיומנים בשימוש בה, מה שמדאיג את הרשויות של בטיחות כלי הרכב. ג'ניפר הומנדי, העומדת בראש הנהלת הרשות הלאומית לבטיחות התחבורה של ארה"ב, אמרה בראיון, כי עדיין יש לטפל בבעיות בטיחות בסיסיות לפני שטסלה מרחיבה את השימוש בתוכנת ה-FSD, וגם מנהל הרשות הלאומית הביע אי שביעות רצון מכך שהחברה מפיצה את המוצר הלא מושלם בקרב נהגים לא מיומנים שיוכלו להשתמש בה בדרכים ציבוריות.

מאסק עצמו צייץ בטוויטר לגבי התוכנה, וכתב שהיא נראית כל כך טוב שהיא עלולה לגרום לנהגים לחשוב שהם לא צריכים לשים לב לנהיגה כשהם משתמשים בה, על אף שהם אמורים להישאר ערניים ומאחורי ההגה כל הזמן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים