זמין לכל המשתמשים – כניסה ל-Windows ללא סיסמה עם Microsoft Authenticator

מיקרוסופט שחררה באופן רשמי את אפליקציית Microsoft Authenticator כדי לאפשר לאנשים להיכנס למערכת ה-Windows שלהם ללא שימוש בסיסמה

עולם בלי סיסמאות? Microsoft Authenticator

מיקרוסופט שחררה באופן רשמי את אפליקציית Microsoft Authenticator כדי לאפשר לאנשים להיכנס למערכת ה-Windows שלהם ללא שימוש בסיסמה. למעשה, בפוסט שהעלתה לאתר הרשמי שלה מכריזה החברה, כי העתיד של עולם ללא שימוש בסיסמאות כבר כאן – לפחות, כאמור, בכל הנוגע למערכת ההפעלה.

למעשה, מדובר בעוד שלב שמבצעת מיקרוסופט בכיוון הזה, אחרי שהכריזה על האפשרות הזאת במרץ 2021 לטובת משתמשים עסקיים בלבד. כעת נוספה האפשרות להשתמש באפליקציה בטלפון כדי לאשר את זהות המשתמש, והיא אף ממליצה למשתמשי Windows למחוק כבר עכשיו את הסיסמה ולהתחיל להשתמש ב-Microsoft Authenticator.

האפליקציה זמינה לאנדרואיד ול-iOS, ולאחר שמורידים ומתקינים ומאשרים את השימוש באפליקציה, הטלפון הופך למעשה למכשיר שבו משתמשים כדי לאשר את הכניסה ל-Windows תוך שמשתמשים בטביעת האצבע או כל אמצעי אבטחה אחר שבוחרים להשתמש בו בטלפון באופן כללי כדי להפוך אותו לשכבת האבטחה עבור Windows.

למעשה, Microsoft Authenticator עובר עם כל אפליקציה/חשבון שדורשים שימוש באימות דו שלבי – ניתן להשתמש בה גם לצורך כניסה לאפליקציות ושירותים מועדפים כמו Outlook, OneDrive ועוד. האפשרות תהיה זמינה באופן מתגלגל, תוך מספר שבועות לכל המשתמשים ב-Windows, והיא תהיה זמינה לצד שימוש ב-Windows Hello, מפתח אבטחה פיזי, שליחה של קוד לטלפון, וכדומה.

לפי מיקרוסופט, הבעיה העיקרית עם סיסמאות היא שבכל שנייה יש בערך 580 התקפות על סיסמאות במטרה לפרוץ אותן, או כ-18 מיליארד בשנה. בנוסף, בגלל ריבוי הסיסמאות שצריכים להשתמש בהן, משתמשים נוטים להשתמש בסיסמאות קלות לזכירה, שגם חוזרות על עצמן, ובכך מקילים על ההאקרים – 15% משתמשים בשמות החיות שלהם ו-10% חוזרים על סיסמה פעם אחת והרבה יותר, לערך.

לאחר התקנת האפליקציה צריך להיכנס להגדרות של חשבון מיקרוסופט, לבחור את התיבה אבטחה, ואז את התיבה אפשרויות אבטחה מתקדמות – ואז תחת הכותרת אבטחה נוספת להפעיל את האפשרות 'חשבון ללא סיסמה'.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים