תרגום שפת סימנים לאודיו, ולהיפך – האפליקציה הזוכה בהאקתון של צופן

בשבוע שעבר התקיים בנצרת ההאקתון השנתי של ארגון צופן, שבסופו הוצגו 11 פרויקטים, בהם האפליקציה הזוכה לתרגום שפת סימנים, אפליקציה שמתריעה על סם במשקה ועוד

קבוצת המיזם הזוכה עם בכירי צופן. צילום: יח"צ

ההאקתון השנתי של ארגון צופן התקיים בשבוע שעבר בנצרת, בירת ההיי-טק הצפונית, שבשטחה פועלות יותר מ-40 חברות טכנולוגיות, 25% מהמהנדסים העובדים בה הן נשים, ומתוכה צמחו 100 סטארט-אפים. באירוע לקחו חלק 250 יזמים ומתכנתים, בליווי 50 מנטורים בכירים בענף ההיי-טק, שפיתחו במשך 36 שעות פיתוחים טכנולוגיים, המוכוונים לפתרון בעיות מהותיות בחברה הישראלית.

המיזם הזוכה: Lets sign – אפליקציה שמצלמת את תנועות היד של מי שמדבר בשפת הסימנים ומתרגמת את דבריו באודיו לאדם שאינו יודע לדבר בשפה זו, וגם להיפך – מתרגמת מדיבור לשפת הסימנים.

מאחורי המיזם עומדת קבוצה בת חמישה חברים, שאחת מהם היא מתנדבת בבית חולים במסגרת עמותה. באחד ממפגשיה עם החולים פגשה ילד בן שש שהגיע לטיפול מעזה. הילד היה מאושפז במשך חודשים, רוב הזמן לבדו. בשל היותו חירש הוא תקשר רק בשפת הסימנים, שפה שאף אחד מהמתנדבים לא ידע, ובשל כך נמנע מהם לשחק איתו, וכך התגלגל הרעיון אל ההאקתון.

עם סיום ההאקתון הוצגו עוד 10 מיזמים, בהם, למשל, Peek מתקן לשירותים שמאפשר מדידת גלוקוז ורמת סוכר לאחר מתן שתן, Drinkguardאפליקציה שמתריעה על איתור סם במשקה, Var רחפן לאיתור שריפות בשטחים פתוחים, C-around מערכת שמנתחת עבור הרשויות איפה עשויים להתרחש מקרי הרצח הבאים בערים השונות, Careye אפליקציית נהיגה שמתריעה כאשר היא מזהה הסטת עיניים מהכביש, ועוד.

ד"ר רמזי חלבי, יו"ר צופן: "דווקא בעת הזו, ראוי ומתבקש לעודד שיתופי פעולה וליצור עתיד טוב יותר לחברה כולה, האתגרים החברתיים משותפים לכולנו. גם השנה נוכחנו לדעת שדור העתיד של ענף ההיי-טק, ערבים ויהודים יחדיו, הוא דור יצירתי ואינטליגנטי, שייצור לעצמו חיים טובים יותר וימשיך לחזק את החברה הישראלית".

 

בתמונה למעלה: מימין: שני מימין – אחמד שתיווי (מקבוצת המיזם), מנכ"ל משותף וממייסדי צופן, סאמי סעדי, איה מגארבה (מקבוצת המיזם), ניאהיה ג'בארין (מקבוצת המיזם), יזן שחאדה (מקבוצת המיזם), טארק חרירי (מקבוצת המיזם), אחרונה בשורה – רוויטל דואק, מנכ"לית משותפת בארגון צופן. צילום: יח"צ

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים