זן ואומנות הבינה המלאכותית

הכירו את Art Ai - סטארט-אפ שבאמצעות הבינה המלאכותית מבקש לשנות את תעשיית ציורי האומנות

בן קובליס, סמנכ''ל השיווק של Art Ai. צילום: אוראל כהן

אף שתעשיות רבות בעולם השתנו באמצעות הטכנולוגיה, אחד המקומות שפחות מצפים למצוא בהם בינה מלאכותית הוא אומנות. הסטארט-אפ Art Ai רוצה לשנות את המצב ולהפוך את ציורי האומנות לנגישים לכל אחד, כך שבמחיר שווה לכל נפש, כל אדם יוכל לרכוש ציור מקורי לביתו.

Art Ai הוקמה ב-2019 על ידי אייל פישר, המנכ"ל, גיא חיימוביץ', סגן נשיא לתכנות, ובן קובליס, סמנכ"ל השיווק. מטה החברה ממוקם בלונדון והיא מונה תשעה עובדים.

"בבסיס הטכנולוגיה שלנו", אמר קובליס, "עומדת התפיסה של Generative adversarial network, או, בקיצור, GAN. התפיסה הזאת מאפשרת לשתי רשתות נוירונים שונות לעבוד האחת נגד ועם השנייה, כדי להגיע לתוצר חדש. הבה נקרא ל-AI הראשון 'מבקר אומנות', שמקבל מאיתנו דוגמאות רבות של אומנות אנושית, עובר על האומנות, לומד אותה ומקבל ממנה השראה, אולם לא מעתיק דבר. המטרה היא ללמד את המערכת לשפוט האם פריט האומנות נוצר על ידי אדם או מכונה. ל-AI השני נקרא 'אומן'. הוא יוצר פריטי אומנות ושולח אותם למבקר האומנות, במטרה לעבוד עליו שזוהי אומנות שיצר בן אדם. המבקר ייתן לו ציון: גבוה ליצירת אומנות ונמוך ליצירה של ה-AI. בכל פעם שהוא מקבל משוב, הוא ישפר את היצירה שלו, כך שהיא תהיה יותר קרובה לאומנות אנושית. כך מגיעים למקום שקשה מאוד להבחין בין אומנות אנושית לזו פרי הבינה המלאכותית".

"התהליך הזה, של שני מנגנוני בינה מלאכותית שעובדים האחד עם ונגד השני, הוא לא משהו שהמצאנו", הסביר קובליס. "זוהי טכנולוגיה קיימת, שבה משתמשים בכל מיני פיתוחים, למשל זיהוי פנים. אנחנו לקחנו את זה לכיוון של יצירות אומנות. כך, אנחנו משתמשים במשובים שמגיעים ממאות אלפי המבקרים בגלריה שלנו כדי לבחון על אילו יצירות הם מתבוננים יותר זמן, את אילו הם מעדיפים או מחבבים".

אבסטרקט, טבע – ובינה מלאכותית

"בגלריה שלנו יש עשרות אלפי ציורים שניתן לרכוש אותם מקטגוריות רבות, כמו אבסטרקט וטבע. יש לנו כמה אלגוריתמים, שיוצרים בסגנונות שונים. באחרונה השקנו שירות שמאפשר למשתמש למלא שאלון עם ההעדפות האומנותיות שלו, ועל בסיס התשובות נציע לו פיד עם יצירות לפי טעמו, ואז נשפר את הציורים בהתאם, עד שהוא יקבל יצירה שהמערכת חושבת שתהיה מושלמת עבורו", אמר.

"הטכנולוגיה שלנו לא מחליפה אומנים בני אנוש. האומנים לא ייפגעו כלל", הדגיש קובליס. "מה שאנחנו עושים הוא שכבה נוספת ליצירת האומנות האנושית, בדומה למה שהסינתיסייזר עשה לעולם המוזיקה. נכון שיש כאלה שלא אוהבים את הסינתיסייזר, אבל המוזיקה שאנחנו שומעים מלאה בכלים טכנולוגיים, שמוסיפים למורכבות שלה. הפיתוחים החדשים, שבאים בקצב כזה מהיר, דווקא מחזקים את הקשר שיש לנו לדברים מפעם".

לסיכום הוא אמר כי "AWS סייעה לנו בתהליך הפיתוח. המוצר שלנו דורש כוח מחשוב רב, GPU גבוה. אנחנו מאמנים כל הזמן אלגוריתמים חדשים והם צריכים מאות אלפי אימונים. AWS נתנה לנו את האפשרות לבצע את כל התהליכים עם כוח מחשוב בלתי מוגבל מבחינתנו, ללא כל קריסות: אפשר לעשות כמה דברים במקביל וגם לאמן כמה אלגוריתמים במקביל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים