הסטארט-אפ שייסד שותפו לשעבר של בנט גייס 12 מיליון דולר

בן אנוש, נשיא אנטידוט, הוא ממקימי חברת רפואה דיגיטלית שמכוונת לשוק הבריאות בארצות הברית, שיש בו עשרות מיליוני אנשים בלי ביטוח רפואי ● לפני 22 שנים הוא הקים את סאיוטה יחד עם ראש הממשלה הנוכחי

ארבעת מייסדי אנטידוט: מימין - אביחי סודרי, ד"ר דיוויד זלוטניק, קארין בל פדר ובן אנוש. צילום: יח"צ

הסטארט-אפ אנטידוט, שפועל בעולם הרפואה הדיגיטלית, גייס 12 מיליון דולר בסבב גיוס ראשון – כך פרסמה החברה אתמול (ד'). אחד ממייסדי החברה הוא בן אנוש, שמשמש כיו"ר וכנשיא שלה. אנוש היה אחד מארבעת השותפים שהקימו את סאיוטה, שלימים נמכרה ל-RSA. בין אותם שותפים היה נפתלי בנט, כיום ראש הממשלה.

אנטידוט, שהוקמה בינואר השנה, מציעה לאמריקנים נטולי ביטוח רפואי "קופת חולים וירטואלית", מבוססת בינה מלאכותית, שמחברת את המטופלים והרופאים באמצעות צ'טבוט חכם ושיחות וידיאו. לדברי המייסדים, "אנחנו מאמינים שזו הדרך הנכונה לתקן את הבעיה הרווחת בשוק הבריאות האמריקני, שבו יש יותר מ-38 מיליון אנשים ללא ביטוח. על ידי מתן גישה ישירה יותר לבריאות, אנחנו מסוגלים לספק לאנשים כיסוי בריאותי בעלות משתנה – של עד 29 דולר בחודש, מה שהופך אותנו לחלופה נגישה עבור מיליוני אנשים ומשפחות".

החל מהקמתה החברה מציעה שירותי רפואה אונליין למטופלים בניו-יורק, ניו-ג'רזי, פלורידה, מישיגן וצפון קרוליינה. בשנה הבאה בכוונתה להרחיב את השוק שלה למדינות נוספות בארצות הברית.

ממניעת הונאות פיננסיות לשירותי בריאות

את אנטידוט הקימו אביחי סודרי, המנכ"ל, לשעבר מוביל תחום החדשנות והפיתוח העסקי בלאומית שירותי בריאות; קארין בל פדר, לשעבר בכירה ביחידה 8200, המשמשת כסמנכ"לית הטכנולוגיות; ד"ר דיוויד זלוטניק, המשמש כמנהל הרפואי (CMO); ואנוש עצמו.

ב-1999 היו אנוש ובנט בין מקימי סאיוטה – חברת אבטחת מידע ישראלית, שהתמחתה במניעת הונאות בעולם הפיננסי. עוד היו שותפים להקמתה ד"ר מיכל צור שלו וליאור גולן. בדצמבר 2005 נרכשה סאיוטה על ידי RSA תמורת 145 מיליון דולר. ב-2006 נרכשה RSA על ידי EMC תמורת 2.1 מיליארד דולר והפכה לחטיבת אבטחת המידע שלה.

את הגיוס הראשוני של אנטידוט הובילה קרן איי אנג'לס והשתתפו בו גם הקרנות וול-טק ונצ'רס ופלינט קפיטל, ואנג'לים נוספים. החברה מונה כ-80 עובדים – במטה שלה בניו-יורק ובמרכז הפיתוח בתל אביב, רובם רופאים.

שלי הוד מויאל, שותפה-מייסדת של איי אנג'לס, אמרה כי "אם יש תעשייה אחת שבגללה הקורונה הדגישה את הפערים המשמעותיים בין אנשים ואת ההתקדמות הדרושה לתחום, הרי זה עולם הבריאות. בעקבות מגיפה עולמית, כל ישראלי יכול לקחת כמובנה מאליה את הגישה לבריאות לאומית. מטריף את הדעת שאחד מכל ארבעה אמריקנים לא נהנה משירותי רפואה נגישים לכל, באופן שוויוני ובמחיר סביר. אנחנו מספקים פתרון לבעיה עתיקת יומין זו".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. חימי

    בן מה שלומך זה חיים מירושלים שקנה את הבית שלכם בארמון הנציב ירושלים אתה יכול ליצור קשר

אירועים קרובים