עשירי העולם של פורבס לשנת 2021: 660 מיליארדרים חדשים; ג'ף בזוס כבר לא

לפי פורבס, בשנת 2021 תפחה רשימת המיליארדרים העולמית ב-660 מיליארדרים (2,755 בסך הכל) לעומת השנה שעברה ● ג'ף בזוס איבד את המקום הראשון, שנקטף על ידי איש העסקים הצרפתי ברנאר ארנו ● ויש גם 26 ישראלים ברשימה

אילוסטרציה: BigStock

ג'ף בזוס כבר לא: לפי דירוג המיליארדרים בעולם של מגזין פורבס לשנת 2021, את המקום הראשון, שמחזיק מעמד כבר כמה שבועות, קטף איש העסקים הצרפתי ברנאר ארנו, לא איש היי-טק, מנכ"ל תאגיד LVMH השולט על 70 מותגים, בהם לואי ויטון, ספורה וטיפאני. הונו מוערך היום ב-197.4 מיליארד דולר. ארנו עקף את בזוס,  מייסד אמזון וחברת החלל בלו אוריג'ין ובעליו של הוושינגטון פוסט, לאחר שמניות אמזון צנחו בתחילת החודש בשל החמצה של תחזיות האנליסטים ותחזיות רווח והכנסות מאכזבות לרבעון הנוכחי, והונו פחת ב-13.9 מיליארד דולר. הונו מוערך היום ב-190.9 מיליארד דולר.

לפי פורבס, בשנת 2021 תפחה רשימת המיליארדרים העולמית ב-660 מיליארדרים (2,755 בסך הכל) לעומת השנה שעברה, כשמתוכם 493 נכנסו לראשונה לרשימה, מהם 210 מסין והונג קונג. 250 שמות שיצאו מהרשימה בעבר – הצליחו לחזור אליה, ולא פחות מ-86% מהמיליארדרים הפכו השנה עשירים עוד יותר ממה שהיו בשנה שעברה.

הונם המוערך של כל המיליארדרים בעת פרסום הדירוג עמד על יותר מ-13 טריליון דולר – לעומת 8 טריליון בשנה שעברה.

עוד עולה מן הרשימה, שרוב המיליארדרים – 724, הם אמריקנים, ואחריהם באים אלה מסין והונג קונג – 698.

ובחזרה לרשימה: המיליארדר השלישי בעושרו נכון להיום הוא אילון מאסק, עם הון של 179.9 מיליארד דולר. עוד הסתבר לאחרונה, שמאסק, הבעלים והמייסד של טסלה וספייס X, הוא גם המנכ"ל עם השכר הגבוה ביותר בעולם, שהחברה שילמה לו 6.7 מיליארד דולר בשנת 2020.

במקומות הרביעי והחמישי, בפער ממש קטן במונחי מיליארדים, מצויים מארק צוקרברג, מייסד ובעלים של פייסבוק, שרכשה גם את אינסטגרם ו-ווטסאפ  (131.8 מיליארד דולר) וביל גייטס, מייסד מיקרוסופט ובעלים יחד עם גרושתו, מלינדה גייטס, של קרן הצדקה הפרטית הגדולה בעולם (131.1 מיליארד דולר), בהתאמה. אחריהם: לארי פייג', מייסד-שותף של גוגל, לארי אליסון, מייסד-שותף של אורקל, סרג'ייי ברין, מייסד-שותף של גוגל, וורן באפט, איש עסקים, הידוע כ"מלך ההשקעות", הבעלים של ברקשייר האת'וויי, שבבעלותה 70 חברות.  סוגרת את העשירייה המכובדת פרנסואה בנקור מאיירס, יורשת לוריאל, שהיא האישה העשירה בתבל, עם הון מוערך של 92.5 מיליארד דולר.

נתון בולט ברשימה הוא, שמתוך 10 הדירוגים הראשונים – 7 מיליארדים הם אנשי היי-טק וטכנולוגיה, וגם המקום ה-11 מאויש באיש טכנולוגיה – סטיב באלמר, לשעבר מנכ"ל מיקרוסופט.

ואיפה הישראלים?

לפי פורבס, יש בישראל 26 מיליארדרים (בדולרים, כמובן). העשיר ביותר ביניהם הוא איש העסקים אייל עופר, הממוקם במקום ה-193, עם 11.7 מיליארד דולר.

אנשי היי-טק והטכנולוגיה ברשימת הישראלים: איש העסקים שאול שני (מקום 817), גיל שוויד, מייסד-שותף של צ'ק פוינט (מקום 1014), מריוס נאכט, מייסד שותף של צ'ק פוינט ואיי-מון (מקום 2025), שי בנון, מייסד שותף ומנכ"ל אלסטיק (מקום 2105), אמנון שעשוע, מייסד-שותף ומנכ"ל מובילאיי, שנרכשה על ידי אינטל, ומייסד-שותף ומנכ"ל משותף של אורקם (מקום 2200), זיו אבירם, מייסד-שותף ומנכ"ל מובילאיי, ומייסד-שותף ומנכ"ל משותף של אורקם (מקום 2230), מוריס קאן, מייסד-שותף של אמדוקס (מקום 2663). סוגר את רשימת הישראלים הוא אדם נוימן, שייסד את ווי-וורק, שגם הועזב ממנה בצלילים צורמים ועם ערימת מזומנים (מקום 2685).

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מנדל סון

    "לי הכסף ולי הזהב, נאום השם". בשביל מה הביא האלוקים את העושר לבעליו? האם כדי שיהיה לו מצבה יפה יותר? מה יעשה האדם עם כספו לאחר מותו? האדם לא לעצמו נברא אלא להועיל לאחרים ככל אשר ימצא בכוחו לעשות. (ר' חיים מוולוז'ין)

    1. יחזקאל לעזער

      צודק בכל מילה מי יתן וכולם יכירו בכך ב"ה שזכיתי לקיים צווי זה ובעזרת השם יתברך אוכל להמשיך לקיים עוד ועוד יותר ויותר

אירועים קרובים